  • 21. Data: 2018-01-25 21:28:02
    Temat: Re: Wsporniczki NASA technology
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ale w ogóle nie doszliśmy do kwestii ceny. Skąd wiesz, czy chcę dać
    > za to 30 czy 3000? A w sklepie takich nie ma, szukałem. Wiertarka
    > kolumnowa kosztuje 3 stówy, więc plan awaryjny mam.

    Nie doszliśmy, bo większość zakłada, że nie dasz tyle ile będą chcieli.

    > Nie zajmuję się zawodowo inżynierią mechaniczną, potrzeba
    > wyszła niemal z przypadku, a ostatnie lekcje w tej dziedzinie miałem
    > ponad 3 dekady temu. Pokazałem to jednak (przekwalifikowanemu)
    > doktorowi mechaniki, bez problemu załapał koncepcję i dał
    > mi namiary na jedną z firm. Tylko już nieistniejącą, niestety.

    Jako wykonujący wyceny standardowo i zawodowo powiem Ci tak.
    Jak jest dobrze zrobiony rysunek nawet do prymitywnego detalu, to wycena
    jest łatwiejsza, prostsza i przyjazna. Jak jest jakiś śmieszny szkic,
    z którego można załapać koncepcję, ale na skutek dziwacznego
    wymiarowania otworów od brzegu można się pomylić w odczycie, to
    'wycena się robi droga i nieprzystępna.
    Ta reguła obowiązuje nie tylko u mnie.

    > A ci bez będą dłubać siłą woli? Po prostu potwierdza się,
    > że Polska to bogaty kraj i można mieć klienta gdzieś.

    Nie, ale ty rachujesz 300zł a ja za 1500zł tego nie chcę.
    Może jak ktoś zajmuje się miniaturkami, to mu szybciej pójdzie.
    I dlatego nie ma odzewu.
    Faktem jest, że mogli by Ci chociaż odpisać, że nie mają mocy
    przerobowych. :-)

  • 22. Data: 2018-01-25 21:29:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 20:37, 4...@g...com pisze:
    > Kulawy ten rysunek ale i detal prosty to nie ma sie co rysunku czepiac.

    Pisałem już - lepszy tzn nromalny rysunek = przyjazne spojrzenie i wycena.

  • 23. Data: 2018-01-25 21:33:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wiertarka kolumnowa kosztuje 3 stówy, więc plan awaryjny mam.
    Sama wiertarka to mało.

    270 zł imadło gratis, ale kiepskie.
    http://allegro.pl/wiertarka-stolowa-kolumnowa-slupow
    a-600w-imadlo-i7130049549.html#thumb/2

    140 zł imadło, bardzo ładne i cena dobra.
    http://allegro.pl/imadlo-precyzyjne-szlifierskie-26-
    mm-spzb26-22-i7006193428.html

    60 zł gumówka
    http://allegro.pl/szlifierka-katowa-lund-115mm-gwara
    ncja-super-cena-i6787308036.html

    80 zł statyw, można z ręki pociąć
    http://allegro.pl/statyw-stojak-do-szlifierki-katowe
    j-115-125-mm-i6882232415.html

    130 zł szlifierka, aby końce po gumówce do wymiaru doszlifować. Tu
    potrzeba dorobić z byle czego małą przykładnicę aby oprzeć ten
    kawalindek mocholu.
    http://allegro.pl/szlifierka-tasmowa-230v-1850w-i715
    1646557.html

    Do tego suwmiarka, wiertło, tarcza, papier ścierny i 800 zł nie
    przekroczymy.

    I masz zestaw, którym sam w 3h zrobisz z dokładnością 0,1 mm.

    Robert

  • 24. Data: 2018-01-25 21:48:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No to ile za te 100 szt?

    Robiłem podobne - jedna strona z promieniem za 30zł/szt
    (sztuk było mniej - chyba 40)

  • 25. Data: 2018-01-25 23:15:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Robert Wańkowski wrote:

    > A musi być mochol? :-)
    > Może dąć wydrukować?

    To musi dobrze przewodzić prąd, dać się łatwo lutować i nie rozpaść
    się pod własnym ciężarem po dekadzie pracy w podwyższonej temperaturze.
    Tworzywa odpadają, a drukowanie laserowe z proszków metalowych może
    być dla naszych fachowców niepojęte.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2018-01-25 23:20:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4...@g...com wrote:

    > Za 3,70 kazdy zrobi pod warunkiem ze 10 tysiecy sztuk bedzie do zrobienia. a to ze
    ktos sie zalapie na tekst ze potrzeba sto tysiecy ale na
    poczatek sto sztuk po cenie jak dla calosci bym nie liczyl.

    Przy zamówieniu masowym złapie się na to, że to nie on sprzedaje, tylko
    my kupujemy. I jak się bardzo postara, to może nawet od niego. A tu
    niestety ilość taka,że ani samemu wystrugać, ani hurtownikom truć tyłek,
    co rodzi problem.

    Znacznie bardziej złożone elementy, polerowane chemicznie i selektywnie
    złocone wychodziły po jakieś 40 groszy za sztukę. Tylko stety-niestety
    one były z katalogu. Pewnie je Chińczyk trzaskał w milionach na prasie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2018-01-25 23:26:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Robert Wańkowski wrote:

    > Sama wiertarka to mało.

    Ale resztę mam. Tylko wiercenie w metalu wiertłem z HSS
    na 5kRPM jest średnio mądre, a niżej mi posiadany sprzęt nie zejdzie.
    Jak już wiercę, a wiercę rzadko, to średnicami ~0.4mm na
    kilkudziesięciu tysiącach obrotów i nie w metalu.

    > I masz zestaw, którym sam w 3h zrobisz z dokładnością 0,1 mm.

    Z tymi 3h bym nie przesadzał, to jednak trzeba robić starannie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2018-01-25 23:55:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    cef wrote:

    > Jak jest jakiś śmieszny szkic, z którego można załapać
    > koncepcję, ale na skutek dziwacznego wymiarowania otworów
    > od brzegu można się pomylić w odczycie

    Intencją było wskazanie (minimalnej) grubości ścianek
    i odległości między otworami, bo to jest dla mnie ważne.
    Jeśli inaczej to oznaczacie, to trudno, pisałem Ci już,
    że to nie jest moja bajka. Wiem, co to robi i jak ma
    wyglądać, a jeśli rysunek tego nie oddaje, to nic na
    to nie poradzę.

    > to 'wycena się robi droga i nieprzystępna.

    No więc właśnie się nie robi i tego dotyczy wątek.
    I to nie robi w ramach reguły, a nie wyjątku.

    > Ta reguła obowiązuje nie tylko u mnie.

    Wolnoć Tomku, tylko potem nie narzekaj, że się popyt mija
    z podażą i w ogóle panie, zamówień nie ma, jak żyć...

    > Nie, ale ty rachujesz 300zł a ja za 1500zł tego nie chcę.

    Świetnie, ale mi o tym powiedziałeś i to bez niedomówień
    i żalu zamyka temat. Na takie potraktowanie właśnie liczyłem.

    > Może jak ktoś zajmuje się miniaturkami, to mu szybciej pójdzie.

    Zrozum, że nie każdy potrzebuje krzywo pospawać płot albo
    wytoczyć wirnik do turbogeneratora. A i to obróbka metalu,
    i to obróbka metalu. Ja mam akurat taki problem i nie
    powiększę tych kostek 20x, bo Ty lubisz duże elementy...

    > Faktem jest, że mogli by Ci chociaż odpisać, że nie mają mocy
    > przerobowych. :-)

    No i wracamy do meritum.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2018-01-26 00:00:58
    Od: 4...@g...com

    Ale Twoje zamowienie nie jest masowe.

  • 30. Data: 2018-01-26 00:10:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4...@g...com wrote:

    > Ale Twoje zamowienie nie jest masowe.

    Owszem, ale to Ty wprowadziłeś do rozmowy wątek masowości.
    To Ci tylko piszę, że przy setkach tysięcy sztuk byś dolara
    za sztukę nie zobaczył. Może 10 centów przy bardzo pomyślnych
    wiatrach i wykonaniu na wysoki połysk.

    Pozdrawiam, Piotr