    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
    Date: Thu, 22 Dec 2016 23:50:16 +0100

    Alfa Mito, 8 letnia, akumulator dwuletni, sprawny.
    Podczas jazdy bez wyraźnej przyczyny wyłącza się wspomaganie kierownicy.
    Zatrzymanie się, wyłączenie zapłonu i ponowne załączenie przywraca
    wszystko do normy. Ładowanie aku jest ok. 14V albo lekko powyżej. Multi
    Ecu Scan błędów nie widzi. Połączenia do masy sprawdziłem i
    podokręcałem, klemy i inne połaczenia też w porządku.
    Te zaniki są częstsze, jak jest zimno i po dłuższych postojach (jak
    sądzę spadek napięcia powoduje takie wyłączenia).
    Czujniki skrętu są ok, samo wspomaganie nie wykazuje żadnych innych
    nieprawidłowości poza tym nieszczęsnym wyłączaniem.
    Czy znacie jakiś patent, żeby się pozbyć tej usterki?
    Mam na myśli jakiś myk z elektroniką, a nie sprzedaż całego auta ;-)
    Jacek