eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWspomaganie kierownicy - wyłącza się › Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
  • Data: 2016-12-23 09:25:06
    Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-12-22 o 23:50, Jacek pisze:
    > Alfa Mito, 8 letnia, akumulator dwuletni, sprawny.
    > Podczas jazdy bez wyraźnej przyczyny wyłącza się wspomaganie kierownicy.
    > Zatrzymanie się, wyłączenie zapłonu i ponowne załączenie przywraca

    Alfa = Fiat = elektryczne wspomaganie delphi

    > wszystko do normy. Ładowanie aku jest ok. 14V albo lekko powyżej. Multi
    > Ecu Scan błędów nie widzi. Połączenia do masy sprawdziłem i

    Bo łączysz się do złej centralki - wspomaganie elektryczne ma swoją.

    > Czy znacie jakiś patent, żeby się pozbyć tej usterki?

    naprawić.
    Możesz kupić całą kolumnę ze wspomaganiem albo wymienić wadliwy element
    - czujnik skrętu. To element który się zużywa z czasem i od 3-4 lat
    można dostać same czujniki. Wcześniej Fiat stwierdzał, że wymiana całej
    kolumny to mus bo jest nierozbieralna:))).
    Rozumiem fiata (bezpieczeństwo) ale sam swój wymieniłem i działa jak
    złoto. Da się to zrobić w jedno popołudnie. Jeśli będziesz oporny jak
    ja, to po 5-6 złożeniu kolumny kierowniczej nabierzesz takiej wprawy, że
    wyjęcie, rozłożenie i złożenie na kuchennym stole + montaż zajmować ci
    będzie kwadrans;)

    Tu masz przykładowy:
    http://allegro.pl/czujnik-skretu-alfa-romeo-mito-nap
    rawa-wspomaganie-i6655194379.html
    Za czujniki skrętu chcą 350-600pln (nie bierz używanych).
    Za kolumnę do fiata punto bodaj 1600 (nie pamiętam czy netto czy brutto
    i czy montaż w tym był - ale chyba bez montażu)

    Porada: nie musisz się zatrzymywać, by zresetować centralkę. Puść gaz
    podczas jazdy, wyłącz zapłon a potem włącz go ponownie (przekręć kluczyc
    w tę i na zad).
    Oczywiście używaj mózgu i rób to tam, gdzie będzie to bezpieczne a nie w
    środku korka, na zakręcie itd. Nie zakładam, że jesteś idiotą ale wolę
    na wszelki wypadek taką oczywistość podpowiedzieć.
    Porada2: Problem ustąpi samoistnie jak zacznie robić się ciepło tak >10
    stopni i bez wilgoci. Nie odpuszczaj jednak wymiany bo przy następnej
    jesieni powróci, a jazda z taką kolumną może się źle skończyć.

    ZANIM wymienisz kolumnę/czujnik odczytja błąd z centralki bo może
    problem leżeć jeszcze gdzieś indziej. W starych (pierwszych z
    elektrycznym) punto padały jeszcze przekaźniki i luty przy nich w
    silniku. Natomiast u ciebie to prawie napewno czujka skrętu.

    W góglach szukaj "czujnik położenia kierownicy" "czujnik skrętu" "torque
    sensor" oczywiście w połączeniu z nazwą swojego smaochodu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: