  • 51. Data: 2020-01-02 06:59:58
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Akurat BP mam pod nosem.
    > A z tymi 20gr to sie okazuje ze taniej niz na innych :-)

    To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 52. Data: 2020-01-02 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Czy aby na pewno? W Ładzie też mam łańcuch, ale jednak od czasu do
    > czasu trzeba wyregulować naciąg, bo łańcuch mimo wszystko się rozciąga.

    Sa łancuchy i łancuchy...
    We wspolczesnych samochodach (pomijajac np wspomnianego wyzej Renault
    Mastera) łancuchy sa robione chyba z ciastoliny bo wymienia sie je tak
    samo jak paski jak nie czesciej. Ciagle sa jakies wpadki w tym temacie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 53. Data: 2020-01-02 09:19:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.01.2020 o 23:37, J.F. pisze:

    > No jak to jak ?
    > Rosly sobie, rosly, az wyginely, i zostal po nich tylko wegiel i ropa

    Wyginęły, bo wonczas Budziki nie hajcowały w swoich
    śmieciuchach wunglem z Knurowa.

  • 54. Data: 2020-01-02 09:27:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 01:38, RadoslawF pisze:

    > Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy
    > nie jeździ małżonka w miejskim wozidle. Ale pisze jakby wiedział.

    Akurat wiemy. Chciał elektryka, ale żona okazała się bardziej
    rozgarnięta od niego i skończyło się na hybrydzie. Inaczej miałby
    terenówkę nie nadającą się ani do terenu ani do miasta, na dodatek z
    kijowym zasięgiem, więc w trasę też nie.

    Okazało się, że elektryk jest dobry dla wszystkich, tylko on jest takie
    specyficzny, że dla niego nie. Co więcej żeby do tego dojść potrzebował
    żony;)

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2020-01-02 09:34:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-01 20:35, Mateusz Viste wrote:
    [...]
    > Do ciągania gruzu nie potrzeba (przesadnej) mocy. Potrzeba przełożeń.
    > Nasz rodzimy Ursusy miał raptem 50 koni.
    Różne Ursusy były. C-330 to chyba 50 KM nie miał, nie wspominając o
    takich zabytkach jak C-328 i 325. W tym roku sąsiad wywoził mi ponad 2 t
    gruzu ruskim Władimircem - dwucylindrowy dizelek chłodzony powietrzem,
    25 KM. :-) W każdym razie ciągałem gruz dwoma Oplami - moją Corsą 75 KM
    i Antarą znajomego 150 KM, 2 l w dizlu. Ta sama przyczepka, załadowana
    taką samą ilością taczek gruzu i jednak SUV ciągnął zdecydowanie lepiej.
    :-) Tak że bez wątpienia jakieś korzyści z posiadania SUV-a są, nie
    można mówić, że to auto pozbawione sensu. :-) Tak przy okazji, dobrze
    widać tutaj zaletę dizli - nadają się do ciągania gruzu. :-D

    > Ja w roli ciągnika, na potrzeby małego gospodarstwa rolnego, korzystam z
    > Nivy - świetnie sobie radzi dzięki krótkiej skrzyni, mimo tego że ma
    > "ledwo" 80 koni.
    Hyhy, pamiętam jak lat temu jakieś 40 sąsiad moich rodziców orał pole
    ruskim GAZ-em, tzw. czapajewem. Taki wzorowany na amerykańskim willysie.

  • 56. Data: 2020-01-02 09:42:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    01 Jan 2020 18:00:00 GMT, Budzik

    > Wyobrażmy sobie swiat w ktorym kazdy jezdzi do sklepu bulgocząca v8 i
    > depta pełen gaz od swiateł do swiateł. Czy stoperu do uszu beda
    > wystarczajace?

    Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆ
    przelotów robię na prądzie. Outlanderem zrobiłem w zeszłym roku 22 000 km i
    maksymalnie 5000 km na benzynie (w tym podróż we włoskie Alpy).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2020-01-02 11:18:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    02 Jan 2020 05:59:58 GMT, Budzik

    > To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?

    U mnie najtaniej w okolicy to właśnie na BP jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2020-01-02 12:05:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > No i masa. Samochód miejski powinien być nie tylko mały, ale także
    > lekki, by nie wymagać kosmicznej dawki paliwa przy każdym ruszaniu.

    O, to, to. W ramki i na ścianie powiesić zamiast Jezuska.

    --
    MN

  • 59. Data: 2020-01-02 12:24:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Jan 2020 12:05:38 +0100, Marcin N

    > O, to, to. W ramki i na ścianie powiesić zamiast Jezuska.

    Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu i jeszcze odzyskiwać energię z
    hamowania aby mieć na ruszenie. Warunku tego nie spełnia żaden smród
    spalinowy, a ludzie i tak je kupują. Nie wspomnę o tym, że samochód miejski
    nie powinien generować niskiej emisji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2020-01-02 12:41:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.01.2020 o 12:05, Marcin N pisze:

    > O, to, to. W ramki i na ścianie powiesić zamiast Jezuska.

    Z podpisem: "Niech się święci KERS".

    "System KERS (Kinetic Energy Recovery System) jest montowany w Volvo na tylnej
    osi. Podczas hamowania koło zamachowe systemu jest napędzane. Silnik spalinowy
    napędzający przednią oś w czasie hamowania zostaje wyłączany. W czasie ruszania,
    lub później w czasie jazdy energia wirującego z prędkością 60 tys. obr./min. koła
    zamachowego zostaje przekazana na koła tylnej osi przez specjalną przekładnię.

    Z uwagi na to, że koło zamachowe jest uruchamiane w trakcie hamowania, a czas
    magazynowania energii (obracania się koła zamachowego) jest ograniczony, system
    KERS przynosi najlepsze efekty w czasie jazdy w mieście."