  • 61. Data: 2016-09-09 23:05:14
    Temat: Re: Wreszcie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.09.2016 o 17:29, J.F. pisze:

    > Ale jakie czekanie ?
    > Masz pierwszenstwo, czy nie masz ?

    Byli już tacy, co myśleli, że jak mają pierwszeństwo to "mogą śmiało
    próbować". I okazało się, że próbować mogą, ale nie zawsze się udaje
    wyłudzić odszkodowanie;)

    > Owszem, warto pomyslec, aby to w kamerze dobrze wygladalo.

    Ciężko ustawić tak, żeby w kaźdej kamerze dobrze wyglądało. A kamer
    przybywa - można się potem zdziwić.

    > No i sprawdzic czy nie sedzia lub prokurator :-)

    Albo żeby nie zostać bohaterem youtuba czy innego wykopu:P

    Shrek

  • 62. Data: 2016-09-10 00:26:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 9 Sep 2016 11:11:40 +0200, re napisał(a):

    > Od razu jechanie po ludziach. A to prosty mechanizm psychologiczny jest.

    Nie po "ludziach", a po "kierowcach".
    We wszystkich moich rozważaniach o jeździe na zamek, szeryfach i całym tym
    bałaganie, faktycznie pominąłem to że dla niektórych kierowców zmiana pasa
    może być czymś problematycznym.

    I prawdę mówiąc to jest brakujący kawałek tej układanki i teraz to jestem w
    100% zwolennikiem nakazu jazdy na zamek na końcu.

    Bo jak ci którym zmiana pasa sprawia trudność, będą mieli ochronę w postaci
    prawa zamka błyskawicznego, to będą woleli jechać do końca, niż wykonywać
    trudny dla siebie manewr wcześniej, gdzie nie mają pierwszeństwa.

    Czyli jest ok :)

  • 63. Data: 2016-09-10 01:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Przewaznie widac kto w kogo wjechał.
    > Zwłaszcza przy małych predkosciach łatwo wskazać kto w kogo.
    > ---
    > To nie jest celowość. Bez celowości (tudzież po prostu wiedzy o tym)
    > winny będzie ten, co nie ustąpił a nie ten co wjechał.

    Ze co?
    Jeżeli Ty masz pierwszenstwo i wjedziesz we mnie z predkoscią powiedzmy
    20km/h pomimo tego, ze ewidentnie miałes mozliwośc "odpuszczenia" to chyba
    nie sadzisz, ze to ja bede winny kolizji? Bede winny wymuszenia
    pierwszenstwa, ale kolizja pójdzie na Twoje konto.

    > A tak w ogóle
    > to wjeżdżają samochody.

    Hmm, mowisz o tych co jezdza same?

  • 64. Data: 2016-09-10 10:26:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 9 Sep 2016 23:00:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > nie sadzisz, ze to ja bede winny kolizji? Bede winny wymuszenia
    > pierwszenstwa, ale kolizja pójdzie na Twoje konto.

    Teoretycznie tak (w dodatku spowodowana celowo, czyli podlegająca pod
    regres OC), w praktyce to będzie ciężka sprawa żeby to przepchnąć przed
    sądem.

  • 65. Data: 2016-09-10 10:28:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie sadzisz, ze to ja bede winny kolizji? Bede winny wymuszenia
    > pierwszenstwa, ale kolizja pójdzie na Twoje konto.

    A stales? Lub, a w zasadzie "i", masz film, i jeszcze widac na nim ze
    moglem "odpuscic"? Lub masz szedziego w rodzinie ? :-)

    Bo ja sobie jechalem, nawet widzialem ze sie zblizasz, ale myslalem ze
    patrzysz w lusterka i ustapisz pierwszenstwa. A potem hamulec
    nacisnalem razem z klaksonem, ale bylo juz za pozno.

    > Hmm, mowisz o tych co jezdza same?

    Przyjdzie i to ryzyko.
    I co - programiste skazesz, za zaprogramowanie regul zgodnych z
    ustawa? :)

    J.

  • 66. Data: 2016-09-10 12:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Teoretycznie tak (w dodatku spowodowana celowo, czyli podlegająca pod
    > regres OC), w praktyce to będzie ciężka sprawa żeby to przepchnąć
    > przed sądem.

    Bez przesady - po uszkodzeiach widac, kto w kogo wjechał.

  • 67. Data: 2016-09-10 12:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A stales? Lub, a w zasadzie "i", masz film, i jeszcze widac na nim ze
    > moglem "odpuscic"? Lub masz szedziego w rodzinie ? :-)

    No to próbuj.
    W takich sytuacjach bardzo wazne jest: kto w kogo wjechał.
    A to widac bo uszkodzeniach i kierunku jazdy.

    > Bo ja sobie jechalem, nawet widzialem ze sie zblizasz, ale myslalem ze
    > patrzysz w lusterka i ustapisz pierwszenstwa. A potem hamulec
    > nacisnalem razem z klaksonem, ale bylo juz za pozno.

    Przy 20km/h? Masz policjantów za idiotów?

    > Przyjdzie i to ryzyko.
    > I co - programiste skazesz, za zaprogramowanie regul zgodnych z
    > ustawa? :)

    Pozwolisz, ze na razie nie bedziemy sie zajmowac problemami
    nieistniejacymi?

  • 68. Data: 2016-09-10 12:32:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 10:00:32 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No to próbuj.
    > W takich sytuacjach bardzo wazne jest: kto w kogo wjechał.
    > A to widac bo uszkodzeniach i kierunku jazdy.

    Panie wladzo, ja jechalem, nawet niezbyt szybko, a on mi droge
    zajechal niespodziewanie.

    A pan wladza stwierdza - kierowca nie ustapil pierwszenstwa przy
    zmianie pasa. 300 zl i 6pkt sie nalezy.

    > Przy 20km/h? Masz policjantów za idiotów?

    Droga hamowania nadal kilka metrow.

    > Pozwolisz, ze na razie nie bedziemy sie zajmowac problemami
    > nieistniejacymi?

    No juz nie takie nieistniejace. Tesla moze przyjechac, a pare innych
    pojazdow tez ma kamery.

    J.

  • 69. Data: 2016-09-10 13:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Panie wladzo, ja jechalem, nawet niezbyt szybko, a on mi droge
    > zajechal niespodziewanie.
    >
    > A pan wladza stwierdza - kierowca nie ustapil pierwszenstwa przy
    > zmianie pasa. 300 zl i 6pkt sie nalezy.

    A kierowca z tyłu zeznaje: włączył kierunkowskaz, powoli zjezdzał a pan
    zamiast przyhamowac, dodał gazu i celowo wjechał.
    Mandat, regres z Oc - droga zabawa.

    > Droga hamowania nadal kilka metrow.

    Zwłaszcza jak sie celowo dodaje gazu :)

    > No juz nie takie nieistniejace. Tesla moze przyjechac, a pare innych
    > pojazdow tez ma kamery.

    A mimo to problem nie istnieje :)

  • 70. Data: 2016-09-10 20:28:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 11:00:32 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A kierowca z tyłu zeznaje: włączył kierunkowskaz, powoli zjezdzał a pan
    > zamiast przyhamowac, dodał gazu i celowo wjechał.
    > Mandat, regres z Oc - droga zabawa.

    co tam kierowca z tylu zezna to nie wiadomo, wszak tez w korku stoi
    :-)
    Ale ... to co piszesz dowodzi jednak nieustapienia pierwszenstwa :-)

    > Zwłaszcza jak sie celowo dodaje gazu :)

    Oczywiscie - samochody ruszyly, to gazu dodalem :-)

    > A mimo to problem nie istnieje :)

    Rok, dwa ? W zasadzie to juz istnieje ... wcisniesz sie, samochod
    zauwazy zagrozenie, zjedzie w bok i przejedzie kogos na chodniku, a
    kierowca zezna, ze sie na moment odwrocil i na droge nie patrzyl.
    Moment wolno :-)

    J.