eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWlodimiriec - skrzynia biegow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2012-01-19 09:45:25
    Temat: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: amos <g...@g...com>

    Poniewaz mamy na grupie specow jeszcze pamietajacych czasy Lanz
    Bulldoga, mam pytanie o inny traktor, tym razem wschodniej produkcji.

    Pamietam z czasow dziecinstwa, jak po wyskoczeniu biegow wciskalo sie
    trzpien gdzies przy silniku przy pomocy trzonka mlotka aby przywrocic
    poprawne dzialanie skrzyni biegow.

    Czy ktos z szanownych wie co to za mechanizm i jak dzialal? Wyglada to
    troche jak dzialanie "bezpiecznika".

    --
    amos


  • 2. Data: 2012-01-19 12:56:05
    Temat: Re: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 09:45, amos pisze:

    > Czy ktos z szanownych wie co to za mechanizm i jak dzialal? Wyglada to
    > troche jak dzialanie "bezpiecznika".

    Były/są to "wodziki". W zależności od tego który bieg/rewers się
    zakleszczał trzeba było mu pomóc z zewnątrz wrócić na swoje prawidłowe
    miejsce.

    > --
    > amos

    Popraw delimiter ;) myślnik myślnik spacja enter ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 3. Data: 2012-01-19 13:09:10
    Temat: Re: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: amos <g...@g...com>

    On 19 Sty, 12:56, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
    > Były/są to "wodziki". W zależności od tego który bieg/rewers się
    > zakleszczał trzeba było mu pomóc z zewnątrz wrócić na swoje prawidłowe
    > miejsce.
    >
    Czyli zakleszczanie objawialo sie "wywaleniem korka"?

    > Popraw delimiter ;) myślnik myślnik spacja enter ;)
    >
    Znow sie czepiasz, po co wstawiac cos, czego nie widac? :P
    Dzieki, zjadlo mi sie :)
    --
    amos


  • 4. Data: 2012-01-19 13:58:31
    Temat: Re: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 13:09, amos pisze:
    > On 19 Sty, 12:56, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
    >> Były/są to "wodziki". W zależności od tego który bieg/rewers się
    >> zakleszczał trzeba było mu pomóc z zewnątrz wrócić na swoje prawidłowe
    >> miejsce.
    >>
    > Czyli zakleszczanie objawialo sie "wywaleniem korka"?

    Zakleszczenie objawiało się przede wszystkim brakiem możliwości
    wrzucenia innego biegu, "kołek" to koniec "wodzika widełek" ;) Jak
    wybierak wyskakiwał z odpowiedniego kanału, wybierak z trybem zostawał
    zazębiony na jakimś biegu ale dźwignią i wybierakiem już nie dało się
    tego biegu wyłączyć. Wtedy drewienkiem i młotkiem trzeba było wodzik z
    widełkami wyprowadzić na pozycję neutralną przy której można było
    dźwignią i wybierakiem namierzyć interesujący nas bieg i go uruchomić ;)

    >> Popraw delimiter ;) myślnik myślnik spacja enter ;)
    >>
    > Znow sie czepiasz, po co wstawiac cos, czego nie widac? :P
    > Dzieki, zjadlo mi sie :)
    > --
    > amos

    Ehh ;) Widać nie widać ale jak widać u Ciebie widać :P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 5. Data: 2012-01-19 14:05:18
    Temat: Re: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 13:58, Lewis pisze:

    > wrzucenia innego biegu, "kołek" to koniec "wodzika widełek" ;) Jak
    > wybierak wyskakiwał z odpowiedniego kanału, wybierak z trybem zostawał

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Widełki z trybem a nie wybierak :)
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 6. Data: 2012-01-19 14:30:45
    Temat: Re: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jf941o$oom$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 2012-01-19 13:09, amos pisze:
    >> On 19 Sty, 12:56, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
    >>> Były/są to "wodziki". W zależności od tego który bieg/rewers się
    >>> zakleszczał trzeba było mu pomóc z zewnątrz wrócić na swoje prawidłowe
    >>> miejsce.
    >>>
    >> Czyli zakleszczanie objawialo sie "wywaleniem korka"?
    >
    > Zakleszczenie objawiało się przede wszystkim brakiem możliwości

    Nie istniał bezpiecznik który coś zabezpieczał a walenie młotkiem służyło
    naprowadzeniu wodzika na właściwą pozycję z której wypdł.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz



  • 7. Data: 2012-01-19 15:47:25
    Temat: Re: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: amos <g...@g...com>

    On 19 Sty, 14:30, "Ukaniu" <l...@g...pl> wrote:
    > Nie istniał bezpiecznik który coś zabezpieczał a walenie młotkiem służyło
    > naprowadzeniu wodzika na właściwą pozycję z której wypdł.
    >
    Czyli konstruktor przewidzial, ze wodzik bedzie wypadal i
    zaprojektowal mechanizm, ktory w prosty sposob pomoze mu "sie
    naprawic".

    Nie upieram sie przy owym "bezpieczniku", ktorego glowna funkcja jest
    zabezpieczenie instalacji przed zniszczeniem, lecz pewne analogie tu
    widze.

    --
    amos


  • 8. Data: 2012-01-19 19:01:47
    Temat: Re: Wlodimiriec - skrzynia biegow
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 15:47, amos pisze:
    > On 19 Sty, 14:30, "Ukaniu"<l...@g...pl> wrote:
    >> Nie istniał bezpiecznik który coś zabezpieczał a walenie młotkiem służyło
    >> naprowadzeniu wodzika na właściwą pozycję z której wypdł.
    >>
    > Czyli konstruktor przewidzial, ze wodzik bedzie wypadal i
    > zaprojektowal mechanizm, ktory w prosty sposob pomoze mu "sie
    > naprawic".
    >
    > Nie upieram sie przy owym "bezpieczniku", ktorego glowna funkcja jest
    > zabezpieczenie instalacji przed zniszczeniem, lecz pewne analogie tu
    > widze.

    Praktycznie każda konstrukcja w ciągnikach rolniczych z tamtych lat ma
    podobne działanie. W C328/330 odkręca się mechanizm wybieraka i
    śrubokrętem ustawia się wodziki w odpowiedniej pozycji. W konstrukcjach
    C355/C360/C3603P/4011 i Zetorach z tego okresu odkręca się w górnej
    pokrywie skrzyni 4 śruby z wkładem spręzynowym które odpowiadają za
    utrzymywanie wodzików w odpowiednich pozycjach i też ustawia się
    wszystkie wodziki w jednej neutralnej pozycji, po to by mechanizm
    wybieraka mógł wrócić na poprawną pozycję.

    Zgadzam się w T-25 zostało to rozwiązane dużo prościej, należy jedynie
    pamiętać iż T-25 to opracowanie KHD Deutz, nad którym myślał jakiś
    inżynier a nie jak w przypadku Ursusa - kretyn.


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: