-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
po-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 26 Feb 2013 02:34:54 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Włączam światła po to by ładować akumulator!
In-Reply-To: <kg6cib$31c$1@mx1.internetia.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1302260224300.3572@quad>
References: <kg5orm$n9i$1@node2.news.atman.pl> <kg6cib$31c$1@mx1.internetia.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 26
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1361904418 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1225 83.15.167.123:64146
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484425
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 22 Feb 2013, Michoo wrote:
> 2. Bierzmy ogniwo peltiera, malujemy jedną stronę możliwie "doskonale czarno"
> - dostajemy +- to co ci badacze, ale w trochę innym zakresie spektrum
> (podczerwień) i innej skali (np. 10^12 razy większej).
Oświeć nas tylko, co będzie robiła druga strona tego Peltiera,
albo jak kto woli, jak ma być pomalowana :)
Jeśli dobrze zrozumiałem opis hintu, to owe LEDy umożliwiają "średnio
ciągły" pobór (wypompowanie) ciepła celem zamiany na światło
(nawet, jeśli chwilowo może być inaczej, to średnio wychodzi
stałe pompowanie energii).
W odróżnieniu od wyłapania za pomocą takiego Petliera różnicy
temperatur otoczenia (w tym za pomocą *obu* stron pomalowanych
*tak samo* na czarno), malowanie z jednej strony i pozostawienie
w środowisku izotropowo ogrzanym (we wszelkich postaciach,
promieniście, przepływowo i jak tam kto woli) stwarza tylko
pozory - pozwoli uzyskać energię z "naładowania cieplnego"
niewielkiej pojemności cieplnej okładziny i koniec.
Żeby powtórzyć, przetwornik trzeba wymontować, wynieść,
ochłodzić (lub ogrzać) i zamontować ponownie.
A jeśli w otoczeniu mamy różnicę temperatur nadającą się na
"źródło zasilania", to nie bardzo jest sens malowania *jednej*
strony (do tego składam reklamację, nie do malowania w ogóle)
pzdr, Gotfryd
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=