-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
po-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 26 Feb 2013 02:34:54 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Włączam światła po to by ładować akumulator!
In-Reply-To: <kg6cib$31c$1@mx1.internetia.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1302260224300.3572@quad>
References: <kg5orm$n9i$1@node2.news.atman.pl> <kg6cib$31c$1@mx1.internetia.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 26
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1361904418 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1225 83.15.167.123:64146
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484425
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 22 Feb 2013, Michoo wrote:
> 2. Bierzmy ogniwo peltiera, malujemy jedną stronę możliwie "doskonale czarno"
> - dostajemy +- to co ci badacze, ale w trochę innym zakresie spektrum
> (podczerwień) i innej skali (np. 10^12 razy większej).
Oświeć nas tylko, co będzie robiła druga strona tego Peltiera,
albo jak kto woli, jak ma być pomalowana :)
Jeśli dobrze zrozumiałem opis hintu, to owe LEDy umożliwiają "średnio
ciągły" pobór (wypompowanie) ciepła celem zamiany na światło
(nawet, jeśli chwilowo może być inaczej, to średnio wychodzi
stałe pompowanie energii).
W odróżnieniu od wyłapania za pomocą takiego Petliera różnicy
temperatur otoczenia (w tym za pomocą *obu* stron pomalowanych
*tak samo* na czarno), malowanie z jednej strony i pozostawienie
w środowisku izotropowo ogrzanym (we wszelkich postaciach,
promieniście, przepływowo i jak tam kto woli) stwarza tylko
pozory - pozwoli uzyskać energię z "naładowania cieplnego"
niewielkiej pojemności cieplnej okładziny i koniec.
Żeby powtórzyć, przetwornik trzeba wymontować, wynieść,
ochłodzić (lub ogrzać) i zamontować ponownie.
A jeśli w otoczeniu mamy różnicę temperatur nadającą się na
"źródło zasilania", to nie bardzo jest sens malowania *jednej*
strony (do tego składam reklamację, nie do malowania w ogóle)
pzdr, Gotfryd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-03-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-03-21 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-21 Re: Co po KK-200? (Przypadki szczególne ponad 15 lat) [Islandzka matka/ministra ustąpiła]