  • 21. Data: 2016-10-06 18:29:10
    Temat: Re: Włącz myślenie (światła)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 16:35 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > A znasz taki przypadek?
    > Bo gdy jeździłem z autem z czujnikiem i dziennymi, to zwykłe światła
    > włączały się same.

    Włączały Ci się same podczas deszczu? - bo takim przypadku piszę.
    Ja znam takie przypadki:
    - moja cytryna ma światła dzienne, czujnik zmierzchu i deszczu - światła
    mijania zapalają się poprawnie w każdych warunkach
    - moja kijanka - ma światła dzienne i czujnik zmierzchu - światła mijania
    nie zapalają się same podczas deszczu (chyba, że zrobi się przy okazji
    ciemno)

    U Ciebie (auto ma dzienne i czujnik zmierzchu) podczas deszczu włączały
    się same światła mijania?

    TG

  • 22. Data: 2016-10-06 18:35:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-10-2016 o 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Włączały Ci się same podczas deszczu?

    Nie, gdy było ciemno, nawet przy wjeździe pod wiadukt.
    Ty pisałeś o wykorzystaniu czujnika deszczu?

    No to pewnie tak to nie działa.
    Z drugiej strony, można chyba coś wymagać od kierowcy?

  • 23. Data: 2016-10-06 18:41:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 18:35 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Nie, gdy było ciemno, nawet przy wjeździe pod wiadukt.
    > Ty pisałeś o wykorzystaniu czujnika deszczu?

    Pisałem o wykorzystaniu czujnika zmierzchu i sygnału z włączonych
    wycieraczek do zapalania i gaszenia świateł mijania podczas deszczu.
    Mógłby to realizować zmodyfikowany algorytm, który jest używany do
    sterowania światłami dziennymi/mijania.

    > No to pewnie tak to nie działa.
    > Z drugiej strony, można chyba coś wymagać od kierowcy?

    Pewnie, że można - ale nic to nie zmieni. Zawsze znajdą się tacy, który na
    autostradzie podczas ulewy będą jechali tylko na przednich ledach (bo
    przecież mają AUTOMAT).

    TG

  • 24. Data: 2016-10-06 18:50:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-10-2016 o 18:41, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Pisałem o wykorzystaniu czujnika zmierzchu i sygnału z włączonych
    > wycieraczek do zapalania i gaszenia świateł mijania podczas deszczu.

    Pomysł nie jest zły i banalny w realizacji.

> [...]
    >
    > Pewnie, że można - ale nic to nie zmieni. Zawsze znajdą się tacy, który
    > na autostradzie podczas ulewy będą jechali tylko na przednich ledach

    Nadużywasz słowa "led".
    Większość świateł dziennych ledami nie jest, bo to wymaga dopłaty, więc
    pewnie chodzi Ci po prostu o dzienne.

  • 25. Data: 2016-10-06 20:02:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Widać u mnie w rowerze się im kalkulowało włożyć, ale w samochodzie było
    > za drogo....

    A po co Ci czujnik deszczu w rowerze? Pokazuje komunikat "Jedź wolniej,
    bo ochlapiesz sobie plecy"? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2016-10-06 20:07:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Większość świateł dziennych ledami nie jest, bo to wymaga dopłaty, więc
    > pewnie chodzi Ci po prostu o dzienne.

    "Dzienne" też zasadniczo wymagają dopłaty. Jeżeli mam dopłacać do
    dziennych ale nie ledowych, to jaki sens?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2016-10-06 20:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nadużywasz słowa "led".
    >Większość świateł dziennych ledami nie jest, bo to wymaga dopłaty,
    >więc pewnie chodzi Ci po prostu o dzienne.

    Jak juz ktos ma osobne swiatla dzienne, to chyba jednak LED.

    Doplaty nie wymagaja, bo sa obowiazkowe w nowych samochodach - to ilu
    producentow daje zarowki ?

    J.

  • 28. Data: 2016-10-06 20:16:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 18:50 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Nadużywasz słowa "led".
    > Większość świateł dziennych ledami nie jest, bo to wymaga dopłaty, więc
    > pewnie chodzi Ci po prostu o dzienne.

    Może i tak, ale w obu autach mam ledy i nic nie dopłacałem.
    Zresztą innego wariantu chyba nawet nie było.

    TG

  • 29. Data: 2016-10-06 20:23:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-10-2016 o 20:02, Mateusz Bogusz pisze:

    > A po co Ci czujnik deszczu w rowerze?

    Zmierzchu.
    Nie skumałem, że jemu chodzi o czujnik deszczu do włączania świateł.

  • 30. Data: 2016-10-06 20:24:03
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-10-2016 o 20:07, Mateusz Bogusz pisze:

    > "Dzienne" też zasadniczo wymagają dopłaty.

    Nie, od pewnego czasu są chyba nawet obowiązkowe w każdym modelu.