  • 61. Data: 2016-10-10 10:45:53
    Temat: Re: Włącz myślenie (światła)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    >Od wielu lat to są samoróbki i chińszczyzna. Kiedyś LEDy nie miały
    >takiej efektywności jak obecne i żeby jakoś świeciły, to je katowano
    >nadmiernym prądem. Obecnie nie ma takiej potrzeby.
    >Tak szybko się to zmienia ? Pół roku temu twierdzono tutaj, że
    >chińskie LEDy zaczną migać więc mam kupić 10x droższe :-)

    Ogolnie rzecz biorac szybko.
    Kiedy Unia zakazala zarowek ? 2009 bodajze.
    Wtedy byly w sprzedazy ledowki po 2-3W max.

    Dzis widze 20W, a w zastosowaniach specjalnych nawet i 100W.

    W samych wlasciwych LED postepu az tak duzego nie ma, bo rekordy
    bilismy kilka lat temu, od paru lat jest dosc "plasko", ale w calosci
    jak widac coraz wiecej sie Chinczycy sie odwazaja napisac ... i
    zrobic.

    A takie dzienne swiatla to w zasadzie wieksza latarka, wyzwan
    technologicznych tam juz nie ma, 20zl moglyby kosztowac.

    J.

  • 62. Data: 2016-10-10 12:13:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    >Światła dzienne mogą być tańsze w wersji LED.
    >---
    >Dla klienta ?

    Dla klienta nie musza.
    Jesli sa tansze dla producenta - to je kupi.
    A potem klientowi sprzeda drozej i zarobi podwojnie :-)

    J.

  • 63. Data: 2016-10-10 18:17:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    Dla klienta nie musza.
    Jesli sa tansze dla producenta - to je kupi.
    A potem klientowi sprzeda drozej i zarobi podwojnie :-)
    No, za dopłatą :-)

  • 64. Data: 2016-10-10 18:27:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-10-2016 o 10:38, J.F. pisze:

    > Bo sa w pakietach - i opcja obowiazkowa.
    >
    > Czasem uzasadnionie - robimy "better look" i walimy lakier metalic,
    > chromowany grill, listwy boczne ... i moze projektantowi pasuja LED do
    > calosci.
    >
    > Ale nadal jestem ciekaw przykladu, w ktorym aucie sa LED oferowane za
    > doplata.

    Przecież Ci pisałem.
    Soula sprawdź, na pewno chcieli za nie kasę, ale to było przy poprzednim
    modelu.

    BTW: w Dacii jednak dodali, raczej będą w std.

    > A ktore to sa tanie ?

    Takie, od których nie ma wiele tańszych, za to większość jest droższa.