  • 11. Data: 2016-10-05 20:49:45
    Temat: Re: Włącz myślenie (światła)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 20:37 masti <g...@t...hell> pisze:

    > na jakiej podstawie uważasz, że przy ledach jest czujnik zmierzchu?

    Na podstawie mojego doświadczenia z dwoma innymi autami, które mają ledy i
    czujnik zmierzchu a nie mają czujnika deszczu. Światła ustawione na AUTO
    same się zapalają gdy się ściemnia.
    Zawęźmy dyskusję do aut z ledami i czujnikiem zmierzchu :-)

    > a kiedy je wyłączysz?
    Kiedy przez xxx sekund będzie większy poziom "jasności" i wycieraczki nie
    machają od xxx sekund.

    > A co z jazdą pod drzewami?
    jak machasz wycieraczkami od xxx sekund to odpalamy światła.

    > a co z latarniami?
    jak zapalone to nie ma problemu - jest noc i jadę na światłach.
    Jeszcze mi się nie zdarzyło w aucie aby zapalone latarnie spowodowały
    zgaszenie świateł mijania i odpalanie ledów - znaczy producenci mają ten
    przypadek ogarnięty, tak samo jak tunel, mosty itp.

    To nie autopilot samolotu - nie musi działać ze 100% skutecznością (tak
    jak nie są w 100% skuteczne czujniki deszczu czy zmierzchu we
    współczesnych autach). Ale takie małe usprawnienie zniknęło by 99%
    niewidzialnych kierowników o których pisał twórca wątku.

    TG

  • 12. Data: 2016-10-05 21:21:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

[...]
    ---
    Ale to przecież można dodać ten czujnik zmierzchu.

  • 13. Data: 2016-10-05 21:23:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "re"

[...]
    ... czy tam deszczu :-)

  • 14. Data: 2016-10-05 21:28:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 21:21 re <r...@r...invalid> pisze:

    > Ale to przecież można dodać ten czujnik zmierzchu.
    miało być pewnie "deszczu"

    Pewnie, że można ale jak widać księgowi górą.
    Czujnik kosztuje, razy milion aut daje konkretną kasę do zaoszczędzenia.
    Oprogramowanie raz napisane można wykorzystać w mln egzemplarzy.

    TG

  • 15. Data: 2016-10-05 21:35:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-10-2016 o 20:01, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Ja mam fabryczne ledy i światła mijania zapalają się kiedy trzeba - jak
    > się ściemnia lub pada deszcz.
    > Przypuszczam, że są sprzężone z czujnikiem deszczu na przedniej szybie.
    > Jak to jest w autach, które nie mają tego czujnika?

    No a niby jak miałyby się inaczej włączyć?

  • 16. Data: 2016-10-05 21:35:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-10-2016 o 20:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jeśli są fabryczne ledy jest też i czujnik zmierzchu.

    Ale są też fabryczne dzienne nie ledy.
    I brak czujnika zmierzchu.

  • 17. Data: 2016-10-05 21:36:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-10-2016 o 21:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > miało być pewnie "deszczu"
    >
    > Pewnie, że można ale jak widać księgowi górą..
    > Czujnik kosztuje, razy milion aut daje konkretną kasę do zaoszczędzenia.

    Widać u mnie w rowerze się im kalkulowało włożyć, ale w samochodzie było
    za drogo....

  • 18. Data: 2016-10-05 21:48:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 21:35 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > No a niby jak miałyby się inaczej włączyć?

    Zerknij niżej, opisałem to (odpowiadając mastiemu).

    TG

  • 19. Data: 2016-10-05 21:50:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Ale są też fabryczne dzienne nie ledy.
    > I brak czujnika zmierzchu.

    Prawda, ale ja piszę o przypadku gdy taki czujnik jest i się marnuje :-)

    TG

  • 20. Data: 2016-10-06 16:35:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-10-2016 o 21:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Prawda, ale ja piszę o przypadku gdy taki czujnik jest i się marnuje :-)

    A znasz taki przypadek?
    Bo gdy jeździłem z autem z czujnikiem i dziennymi, to zwykłe światła
    włączały się same.