  • 11. Data: 2016-01-19 10:47:36
    Temat: Re: Wkrętarka aku zasilana z sieci
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Jan 2016 17:18:44 +0100, PeJot
    <P...@n...pl> wrote:
    > Też mi się przydała by wkrętarka sieciowa. Swoją drogą, nikt nie
    > produkuje wkrętarek akumulatorowych z opcjonalnym zasilaczem
    sieciowym
    > zamiast akumulatora ?

    Zastanawiam się czemu były bardziej powszechne wkrętarki aku. Wszyscy
    moi znajomi, którzy od czasu do czasu użyją wkrętarki zamienili (po
    latach męczenia się z akumulatorowymi) na sieciowe. Ze mną włącznie.
    Jak jest potrzebna to aku nie naładowany albo krótko trzyma.

    Sytuacje gdzie tylko akumulatorowa ma zastosowanie to mit, bo aku i
    tak trzeba naładować z sieci, więc sieć i tak musi być przy robocie.
    Nikt przecież nie będzie kupował 20 akumulatorów na okazję roboty
    "bez sieci".
    Plątanie się przewodu to też mit (złej baletnicy...), więc na czym
    polegała wyższość akumulatorowych, że ilościowo królowały na rynku?
    Śmiem twierdzić, że tylko dlatego, że ludzie je (bezmyślnie)
    kupowali. Taki efekt nieuzasadnionej rynkowości produktów de facto
    gorszych i wypierających lepsze nawet jakoś się fachowo nazywa, tylko
    nie mogę.teraz skojarzyć....

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-01-19 10:53:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > Taki efekt nieuzasadnionej rynkowości produktów de facto gorszych i
    > wypierających lepsze nawet jakoś się fachowo nazywa, tylko nie

    Czy ja wiem, mam to i to, zwykle używam akumulatorówki, a jak jest
    padnięta albo więcej roboty to podpinam kablówkę :). Na robotę zwykle
    wystarczą 2 akumulatory, jeden się ładuje drugi pracuje.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 13. Data: 2016-01-19 11:06:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
> [...]
    >tak trzeba naładować z sieci, więc sieć i tak musi być przy robocie.
    >Nikt przecież nie będzie kupował 20 akumulatorów na okazję roboty

    Ale to zalezy do czego uzywasz. Kolega np przykrecal uchwyt na flage
    do dachu - wyobrazasz sobie ciagniecie kabla ?
    Czy np trzeba cos w rakiecie przykrecic - a na wyrzutni juz stoi :-)

    Albo np ... w nowym obiekcie siec elektryczna montujesz.
    Zrobisz - to prad bedzie :-)

    Oczywiscie akumulatorowa swoje ograniczenia i wady ma, z kolei
    przemysl seryjny ma sieciowe lub pneumatyczne - jak trzeba 8 czy 16h
    pracy dziennie, to inaczej sie nie oplaca.

    >Taki efekt nieuzasadnionej rynkowości produktów de facto gorszych i
    >wypierających lepsze nawet jakoś się fachowo nazywa, tylko nie
    >mogę.teraz skojarzyć....

    Prawo Kopernika dotyczylo pieniadza, i chyba skupialo sie na
    wygladzie - jak ktos odklada monety, to stara sie te ladne, a te
    gorsze puszcza w obieg.

    J.

  • 14. Data: 2016-01-19 11:36:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jan 2016 11:06:51 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Prawo Kopernika dotyczylo pieniadza, i chyba skupialo sie na

    Nie o Kopernika chodziło.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-01-19 18:33:32
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 19 Jan 2016 10:47:36 +0100 Marek <f...@f...com> napisał:

> [...]
    >latach męczenia się z akumulatorowymi) na sieciowe. Ze mną włącznie.
    >Jak jest potrzebna to aku nie naładowany albo krótko trzyma.

    E tam. Teraz są wkrętarki z akumulatorami litowymi. Zupełnie co innego
    niż za czasów NiCd. Wtedy to faktycznie była rozpacz w ciapki. Teraz
    używa się wkrętarki wygodnie. Używam w robocie jakiejś niedrogiej,
    chińskiej wkrętarki z Castoramy i jestem z niej zadowolony.
    Jednak brak konieczności podłączania narzędzia do gniazdka za każdym
    razem jak się chce coś wywiercić/przykręcić/nagwintować to ogromna
    wygoda i oszczędność czasu. Ma duży moment obrotowy aż do rozładowania
    akumulatora (porównaj sobe z NiCd...). Oczywiście wyłącza się wtedy,
    chroni aku przez nadmiernym rozładowaniem.

  • 16. Data: 2016-01-19 18:49:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 10:47, Marek pisze:

> [...]
    > Plątanie się przewodu to też mit (złej baletnicy...), więc na czym
    > polegała wyższość akumulatorowych, że ilościowo królowały na rynku?

    Bo są wygodne do pracy. Stawiasz ładowarkę na podłodze, wsadzasz
    akumulator do ładowarki, drugi w narzędzie i pracujesz. Możesz łazić po
    drabinie, wąskie przejścia i zakamarki, gdzie zechcesz bez krępowania
    ruchów i plątania stóp przez 50 metrowy przedłużacz. Kończy się aku,
    schodzisz z drabiny puste w ładowarkę, pełne zabierasz i jedziesz dalej.

    > Śmiem twierdzić, że tylko dlatego, że ludzie je (bezmyślnie) kupowali.

    Tylko że klientela się naoglądała po filmach amerykańskich jakie to
    fajne i chcą też to mieć. TANIO. Masz więc wysyp zabawek, i nawet niech
    będą z dwoma aku w zestawie, to wskaż mi coś _taniego_ z pół godzinną
    ładowarką, no max godzinną (a nie typowo 6). Na tyle mi starcza w
    wiertarce akumulator przy ciężkiej robocie. W tym czasie mam naładowaną
    drugą.
    No i masz "potrzebna to aku nie naładowany" i czekasz 6 godzin albo
    bierzesz sieciową.
    Na szczęście tanieją Li-Ion i jest już lepiej.

    > Sytuacje gdzie tylko akumulatorowa ma zastosowanie to mit, bo aku i tak
    > trzeba naładować z sieci, więc sieć i tak musi być przy robocie. Nikt
    > przecież nie będzie kupował 20 akumulatorów na okazję roboty "bez sieci".

    I tak i nie. Bo patrz wyżej - masz sieć i masz wygodę. A jak nie masz
    sieci? Bierzesz agregat. Ale czy kupujesz agregat hobbistycznie aby
    targać go na działkę pod lasem dwa razy w roku aby przykręcić półkę z
    deseczek?

    Patrz bardziej przez pryzmat potrzeb.

    Według mnie - do domu, jak się coś majsterkuje - najlepsza jest
    wiertarka sieciowa z udarem + sensowna wiertarko-wkrętarka akumulatorowa
    (2 aku litowe, ładowarka godzinna).

    Jak się nie majsterkuje to woła się sąsiada z wiertarką na piwo i przy
    okazji niech otworek zrobi w ścianie pod obrazek.

    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2016-01-19 20:18:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wszyscy moi znajomi, którzy od czasu do czasu użyją wkrętarki zamienili
    > (po latach męczenia się z akumulatorowymi) na sieciowe

    Piszesz co najmniej, jakbyś wykończeniami stanu surowego się zajmował, a
    wkrętarko-wiertarkę miał sprzed dekady.

    Ja mam wkrętarkę Ni-MH 18V i 12V. Obie do hobbystycznego użytku jak
    skręcanie mebli, huśtawki czy gips-kartonu dają radę 40-60 min.
    Ładowanie trwa nie więcej niż godzinę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2016-01-20 01:29:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jan 2016 20:18:16 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Piszesz co najmniej, jakbyś wykończeniami stanu surowego się
    zajmował,

    bynajmniej

    > wkrętarko-wiertarkę miał sprzed dekady.

    Jakbyś zgadł, nie będę przecież co dwa lata kupował nowej.

    > Ja mam wkrętarkę Ni-MH 18V i 12V. Obie do hobbystycznego użytku jak
    > skręcanie mebli, huśtawki czy gips-kartonu dają radę 40-60 min.
    > Ładowanie trwa nie więcej niż godzinę.

    I trzeba o tym pamiętać przed robotą. Daj spokój. Niedawno kupiłem
    sieciową i jest zajebiscie bo w końcu nie trzeba pieprzyć się z aku
    jak raz na pól roku trzeba coś wkręcić

    --
    Marek

  • 19. Data: 2016-01-20 05:50:45
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 01:29:49 +0100 Marek <f...@f...com> napisał:

    >I trzeba o tym pamiętać przed robotą. Daj spokój. Niedawno kupiłem
    >sieciową i jest zajebiscie bo w końcu nie trzeba pieprzyć się z aku
    >jak raz na pól roku trzeba coś wkręcić

    Jak raz na pół roku to co innego. Co innego jednak jak używasz
    wkrętarki w pracy, może nie codziennie, ale tak w 2-3 z 5 dni
    roboczych w tygodniu.