  • 1. Data: 2011-11-25 10:59:06
    Temat: Witamy w ZSRE
    Od: AZ <a...@g...com>

    http://www.tvn24.pl/-1,1725586,0,1,przez-diesla-podr
    ozeje-benzyna,wiadomosc.html

    Niech wszyscy maja po rowno!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2011-11-25 11:14:29
    Temat: Re: Witamy w ZSRE
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-11-25 11:59, AZ pisze:
    > http://www.tvn24.pl/-1,1725586,0,1,przez-diesla-podr
    ozeje-benzyna,wiadomosc.html

    > Niech wszyscy maja po rowno!

    To jest taka mentalnosc, ze caly transport odbywa sie na dieslu, czyli
    artykuly wozone nimi drozeja, razem z kosztami transportu, poczynajac od
    chlebka. Mysle, ze ktos tak to sobie wymyslil, by zminimalizowac bolacy
    wzrost cen, kosztem jezdzacych na etylinie. Az tak nie bedzie w oczy
    kulo, ze sie placi drogo, a zaplaci za to grupa benzyniarzy, bo skoro
    tak kombinuja, to napewno na tym nie beda stratni, a pewnie, jeszcze
    zarobia, pod kolderka dbania o obywatela, glupotami mydlac oczy. Kasa
    sie musi zgadzac

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 3. Data: 2011-11-25 12:40:28
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisala rzekomo
    > http://www.tvn24.pl/-1,1725586,0,1,przez-diesla-podr
    ozeje-benzyna,wiadomos
    > c.html
    > Niech wszyscy maja po rowno!

    Chyba czytamy inne artykuly.

    Dla mnie nie ma to zwiazku z ZSRE tylko z sytuacja w której _firmy paliwowe_
    stwierdzaja, ze diesel nie moze byc drozszy od benzyny.

    A niby dlaczego nie moze?

    "Koncerny nie moga sobie pozwolic na róznice w cenach obu paliw na poziomie
    ok. 40 groszy."
    Bo ludzie przestana kupowac diesla?
    Watpie.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 4. Data: 2011-11-25 12:43:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-25, Jasio <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A niby dlaczego nie moze?
    >
    > "Koncerny nie moga sobie pozwolic na róznice w cenach obu paliw na poziomie

    Junia powiedziala ze na ON akcyzy ma byc minimum 330 ojro za 1000l. Wiec
    ON w gore, a zeby nie bylo dysproporcji to benzyna tez.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-11-25 12:53:02
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisała rzekomo

    > Junia powiedziala ze na ON akcyzy ma byc minimum 330 ojro za 1000l. Wiec
    > ON w gore, a zeby nie bylo dysproporcji to benzyna tez.

    Kurna chata, nie zdzierżę takiej manipulacji.

    "Ceny paliw w ostatnich tygodniach rosną jak na drożdżach. Dziś litr oleju
    napędowego kosztuje średnio ok. 5,6 zł, czyli o ponad 30 groszy więcej niż w
    hurcie. Tymczasem jeszcze tydzień temu marża na stacji wynosiła 15 gorszy, a
    pod koniec października zaledwie 3 grosze. Z kolei w przypadku benzyny marże
    detaliczne w ciągu siedmiu tygodni urosły z poziomu 1 grosza do niemal 40
    groszy."

    Jeśli chcesz ciskać gromy, to adresuj je prawidłowo.

    "Jak pisze gazeta, przedstawiciele koncernów przyznają nieoficjalnie, że
    podniosły swoje zyski "dla dobra klientów". Wszystko po to, żeby nie
    fundować nam jednorazowego, szokującego wzrostu po wprowadzeniu nowej stawki
    akcyzy na olej napędowy od 1 stycznia 2012. Szacuje się, że przez nią paliwo
    podrożałoby z dnia na dzień o ok. 18 groszy na litrze. A tak wzrost ma być
    zrównoważony."

    Czyli paliwowcy chcą nam wcisnąć, że po 1 stycznia 2012 zrezygnują z marży,
    żeby ceny pozostały na dzisiejszym poziomie. Trudno mi w to uwierzyć.

    To, że Unia powiedziała, że akcyza minimalnie wynosi 330EUR za tonę, nie
    wyznacza jej maksymalnego obciążenia. To raz.
    Dwa, sytuacja jest raczej podobna do podwyżki akcyzy na marlboro. Pani w
    kiosku stwierdza, ze marlboro byłyby zbyt drogie w porównaniu do goldenów i
    dowala swoją większą marżę na golden american. Bo "nie może sobie pozwolić
    na różnicę większą niż 40groszy na paczce."

    Prościej nie mogę.

  • 6. Data: 2011-11-25 13:47:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-25, Jasio <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > groszy."
    >
    > Jeśli chcesz ciskać gromy, to adresuj je prawidłowo.

    Te, ale gdyby junia nie mieszala w akcyzach to pewnie obylo by sie bez
    tego, rajt?

> [...]
    >
    > Czyli paliwowcy chcą nam wcisnąć, że po 1 stycznia 2012 zrezygnują z marży,
    > żeby ceny pozostały na dzisiejszym poziomie. Trudno mi w to uwierzyć.

    Mnie jakos tez :-) No i to "dla dobra klientow".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-11-25 14:06:53
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisała rzekomo
    > Te, ale gdyby junia nie mieszala w akcyzach to pewnie obylo by sie bez
    > tego, rajt?

    Tak, ale można podejść do tego optymistycznie i cieszyć się, że mieliśmy
    okres przejściowy z tą akcyzą. I że nie obowiązywała od 1 maja 2004r
    Zresztą, podobnie jak większa akcyza na fajki, oprócz dodatkowych pesos w
    budżecie, zwiększenie akcyzy powoduje dodatkowe problemy z ludźmi, którzy
    chcieliby jej nie płacić.

    Tak czy owak, złego wybrałeś adresata tych podwyżek. Unia spowodowała
    podniesienie cen od 1 stycznia, a nasi kochani pompiarze chcią tylko, byśmy
    nie mieli "jednorazowego, szokującego wzrostu".
    A do stycznia (wątpię, żeby tylko) będą zarabiać na jednym litrze 2 razy
    więcej niż tydzień temu, i 10 razy więcej niż miesiąc temu.

    Tym razem kto inny nas tu słodko dyma. Należy się zastanowić czy nie ma
    tutaj zmowy cenowej, bo skoro wcześniej można się było utrzymać z 3 groszy,
    to dlaczego nie ma stacyjników, którzy chcieliby poprzestać na 5-krotnym
    wzroście marży?

  • 8. Data: 2011-11-25 14:14:47
    Od: Glub <g...@g...com>

    On Fri, 25 Nov 2011 13:40:28 +0100, "Jasio" <b...@g...pl>
    wrote:

    > "Koncerny nie moga sobie pozwolic na róznice w cenach obu paliw na
    poziomie
    > ok. 40 groszy."
    > Bo ludzie przestana kupowac diesla?
    > Watpie.

    A niby czemu disel przez tyle lat byl znacznie tanszy od benzyny?
    Cena sztucznie zanizana? Smiem watpic.
    Imho koszt produkcji jest znacznie mniejszą czescia obecnej ceny
    paliwa.
    Panstwo siega gleboko do kieszeni koncernow a one do naszej kieszonki.

    --
    Glub
    SW-T400

  • 9. Data: 2011-11-25 14:27:52
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

    >Tym razem kto inny nas tu słodko dyma. Należy się zastanowić czy nie ma
    >tutaj zmowy cenowej,

    Alez skad. Ani ani. W ogole nic.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 10. Data: 2011-11-25 15:51:33
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Glub" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych

> [...]
    > Imho koszt produkcji jest znacznie mniejszą czescia obecnej ceny paliwa.
    > Panstwo siega gleboko do kieszeni koncernow a one do naszej kieszonki.

    A któremu to złodziejowi ta akcyza jest potrzebna?
    I to jest chyba właściwe pytanie.
    Co to ona od Boga dana?

    Szymon