  • 41. Data: 2016-01-31 00:01:08
    Temat: Re: Wirtualny napęd DVD
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 30/01/2016 21:56, TurboPascal wrote:

    > Nigdy nie słyszałem o żadnej liście napędów prawidłowo współpracujących z Alcoholem
    120%, tym bardziej
    > o czarnej liście kontestatorów odmawiających takiej kolaboracji. Moim zdaniem
    takich list nigdy nie było.

    No to gdzieś się uchował chłopie? ;D
    Od zawsze było wiadomo, że jedne urządzenia radzą sobie z tym lepiej od
    innych. Taką listę AFAIR znajdziesz na WWW podanej przez Przemka.
    Możliwe też, że temat Cię ominął bo przy stosowaniu cracków problem
    właściwie nie istnieje.

    > Nie miałoby to wszystko przecież najmniejszego sensu - jeżeliby najnowsza aktualnie
    wersja Alcoholu 120%
    > nie poradziła sobie z pełnym odczytem płyty w takim napędzie i stworzeniem obrazu,
    to tym bardziej program/gra,
    > która z takiej płyty miałaby być uruchomiona/zainstalowana. Producent programu na
    płycie, który instalowałby się
    > tylko w niektórych napędach naraziłby się przecież na poważne kłopoty.

    Ciężko to wyjaśnić w kilku zdaniach, ale ogólnie trzeba zrozumieć, że
    przy zabezpieczeniach prawidłowo odczytać nie jest równoznaczne z
    prawidłowo skopiować bo często zabezpieczeniem jest celowe tworzenie
    "błędnych" sektorów na płycie, których odwzorowanie jest... upierdliwe a
    często niemożliwe.

    > Z jednym, jedynym wyjątkiem - że nie dotyczyłoby to jakiegoś najnowszego i
    nowatorskiego zabezpieczenia,
    > o którym jeszcze wcześniej nie słyszano. Skutecznym zabezpieczeniem przed
    kopiowaniem płyty i używaniem jej obrazu
    > byłby podany przeze mnie wcześniej pomysł "słabych pitów/landów", ale zdaje się nie
    jest jeszcze w ogóle wykorzystywany.
    > Może warto by to opatentować?

    Brzmi jak "błędne sektory" i w niektórych przypadkach łatwe do
    zasymulowania zwłaszcza w przypadku wirtualnych napędów.
    Jest też podobne, ale bardziej złożone 'twin sectors' - w zależności czy
    czytać sektor z aktualnej pozycji od mniejszego czy większego sektora
    czytane są inne dane.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 42. Data: 2016-01-31 08:13:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 30 Jan 2016 13:56:16 -0800 (PST), TurboPascal napisał(a):

    > Nigdy nie słyszałem o żadnej liście napędów prawidłowo współpracujących z
    > Alcoholem 120%, tym bardziej o czarnej liście kontestatorów odmawiających
    > takiej kolaboracji.

    A skąd żeś wytrzasnął pomysł o jakiejś liście napędów współpracujących czy
    nie? Po prostu - albo napęd był w stanie poprawnie odczytać dane na
    zabezpieczonej płycie, albo się na tym wykładał. Zresztą niejednokrotnie
    Alcohol umożliwiał zamontowanie obrazu płyty i oszukanie zabezpieczenia, ale
    sam obraz robiło się np. w Clone CD.

> [...]
    > miałaby być uruchomiona/zainstalowana. Producent programu na płycie,
    > który instalowałby się tylko w niektórych napędach naraziłby się przecież

    Znowu - mylisz dwie rzeczy. Odczyt danych przez zabezpieczenie ogarniał
    zasadniczo każdy napęd CD/DVD. Zrobienie poprawnego obrazu takiej płyty - to
    już niekoniecznie.

> [...]
    > byłby podany przeze mnie wcześniej pomysł "słabych pitów/landów", ale
    > zdaje się nie jest jeszcze w ogóle wykorzystywany. Może warto by to

    A nie wiem, czy już tego nie stosowano. Czyli dane w sektorach generalnie
    oznaczonych jako ,,uszkodzone".

  • 43. Data: 2016-03-02 23:59:00
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Przemysław Ryk <p...@g...com> zwrócił błąd:

    > No niestety - jeżeli nie stosować cracków, to masz do wyboru: Steam i co
    > jakiś czas weryfikacja online, lub płyta w napędzie.
    >
    > Nie wiem, jak w przypadku Alien Shooter 2,[...]

    Trochę już za późno w tym konkretnym przypadku (z miesiąc od postu), ale
    zawsze warto sprawdzić na GOGu, i to jest trzecia opcja do wyboru.
    Akurat Alien Shooter 2 jest na GOGu, i nie wymaga ani bycia online (po
    ściągnięciu), ani (oczywiście) płyty. Poza tym w polskich warunkach to
    Steam jest zwykle droższy, choć akurat nie w tym wypadku (ale różnica
    jest 40 eurocentów).

    Ja lubię GOGa właśnie za to, że jak się kupuje program, to się go ma, a
    nie wynajmuje. Masz też 30 dni na "zwrócenie" gry jeśli nie działa,
    Steam daje bodajże 2 tygodnie i max. 2 godziny grania, i to od całkiem
    niedawna.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.