-
21. Data: 2021-09-16 20:05:47
Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
Od: "Irek.N." <i...@t...jest>
> To się cieszę :)
No ba, ja też :)
> Powiadasz, że radzi sobie z hamowaniem?
Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.
> Uszczkniesz rąbka tajemnicy? ;)
> Mam ochotę wykorzystać do pewnej rzeczy taki napęd, ale jakoś falownik
> LG z którym się bawiłem nie chciał się dogadać. Myślałem, że jest to
> niemożliwe do zrobienia.
Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100% (to
jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że czas
z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu pracy jako
napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by odłączać).
Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest kiepski, to
przejść na tryb skalarny.
U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z tym
co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
wektorowym.
Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)
Miłego.
Irek.N.
ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale skoro
zagadało ze zwykłym... :)
-
22. Data: 2021-09-16 22:27:22
Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2021-09-16 o 20:05, Irek.N. pisze:
>> To się cieszę :)
>
> No ba, ja też :)
>
>> Powiadasz, że radzi sobie z hamowaniem?
>
> Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
> pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
> możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
> mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
> należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.
A widzisz. Czyli jednak falownik z możliwością podłączenia opornika
hamującego.
Ale o starcie od zera to chyba trzeba zapomnieć?
Choć przy reduktorze to chyba nie ma takiego znaczenia.
>
> Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
> racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
> Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100%
> (to jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że
> czas z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu
> pracy jako napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by
> odłączać). Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest
> kiepski, to przejść na tryb skalarny.
Dostrojenie regulatora PID to podstawa.
>
> U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
> oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z
> tym co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
> obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
> wektorowym.
>
> Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)
Rewers robisz na falowniku czy stycznikami?
> ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale
> skoro zagadało ze zwykłym... :)
Dźwigowy będzie miał dodatkowo odwzorowanie szybu i położenia kabiny. To
zależy czy Ci to będzie potrzebne czy też nie.
-
23. Data: 2021-09-16 23:11:48
Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
Od: "Irek.N." <i...@t...jest>
> A widzisz. Czyli jednak falownik z możliwością podłączenia opornika
> hamującego.
A są takie bez możliwości podłączenia falownika (nie mam na myśli
jakiegoś absurdalnie taniego chinola)? Czekaj, chyba ATV12 małych mocy
nie mają, ale pewny nie jestem. Tutak mamy 4kW, więc nie wyobrażam sobie
braku podłączenia.
> Ale o starcie od zera to chyba trzeba zapomnieć?
2Hz już trzyma pozycję, więc tragedii nie ma.
> Choć przy reduktorze to chyba nie ma takiego znaczenia.
Dla mnie kompletnie. Nie poruszam się wolniej niż 10Hz.
> Rewers robisz na falowniku czy stycznikami?
A po cholerę stycznikami? Falowniki obrażają się jak im obciążenie zdjąć
:) Poza tym jak zrealizować sensownie przerampowanie?
> Dźwigowy będzie miał dodatkowo odwzorowanie szybu i położenia kabiny. To
> zależy czy Ci to będzie potrzebne czy też nie.
Mam kontrolę pozycji na enkoderze, ale nie z napędu. Służy do czegoś
innego niż w typowej windzie.
Miłego.
Irek.N.