-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsreader4.netcologne
.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.am
s4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!
unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.P
OSTED!not-for-mail
Subject: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <613f5832$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
<613f5d43$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<613f5edc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <sho1kq$25g$1@gioia.aioe.org>
<613fa4c1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<613fc2aa$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<613fc8da$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
<61407ad7$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<6141c8c8$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<6142f041$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
From: "Irek.N." <i...@t...jest>
Date: Thu, 16 Sep 2021 20:05:47 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <6142f041$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 38
Message-ID: <6143877b$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.37.153.233
X-Trace: 1631815547 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 515 178.37.153.233:55604
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3129
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:767192
[ ukryj nagłówki ]> To się cieszę :)
No ba, ja też :)
> Powiadasz, że radzi sobie z hamowaniem?
Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.
> Uszczkniesz rąbka tajemnicy? ;)
> Mam ochotę wykorzystać do pewnej rzeczy taki napęd, ale jakoś falownik
> LG z którym się bawiłem nie chciał się dogadać. Myślałem, że jest to
> niemożliwe do zrobienia.
Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100% (to
jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że czas
z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu pracy jako
napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by odłączać).
Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest kiepski, to
przejść na tryb skalarny.
U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z tym
co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
wektorowym.
Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)
Miłego.
Irek.N.
ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale skoro
zagadało ze zwykłym... :)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.21 22:27 Uzytkownik
- 16.09.21 23:11 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida