eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWindy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsreader4.netcologne
    .de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.am
    s4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!
    unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.P
    OSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <613f5832$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <613f5d43$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <613f5edc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <sho1kq$25g$1@gioia.aioe.org>
    <613fa4c1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <613fc2aa$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <613fc8da$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <61407ad7$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <6141c8c8$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <6142f041$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "Irek.N." <i...@t...jest>
    Date: Thu, 16 Sep 2021 20:05:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <6142f041$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <6143877b$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.37.153.233
    X-Trace: 1631815547 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 515 178.37.153.233:55604
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3129
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:767192
    [ ukryj nagłówki ]

    > To się cieszę :)

    No ba, ja też :)

    > Powiadasz, że radzi sobie z hamowaniem?

    Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
    pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
    możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
    mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
    należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.

    > Uszczkniesz rąbka tajemnicy? ;)
    > Mam ochotę wykorzystać do pewnej rzeczy taki napęd, ale jakoś falownik
    > LG z którym się bawiłem nie chciał się dogadać. Myślałem, że jest to
    > niemożliwe do zrobienia.

    Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
    racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
    Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100% (to
    jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że czas
    z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu pracy jako
    napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by odłączać).
    Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest kiepski, to
    przejść na tryb skalarny.

    U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
    oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z tym
    co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
    obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
    wektorowym.

    Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale skoro
    zagadało ze zwykłym... :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: