  • 1. Data: 2011-10-18 13:21:56
    Temat: Windows Phone 7 Mango - czy ktoś uzywa już na codzień?
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    witam
    jak w temacie... i tylko jak w temacie..
    Już ze 2 razy pisałem na temat windowsów w fonach, a dokładnie próbowałem
    się czegoś dowiedzieć... i dyskusje przechodziły na boczne tory...
    Teraz mnie interesuje opinia na temat nowej wersji... juz dostępnej...
    Dodam dla ułatwienia, że mam numer w Play-u...
    Za wszelkie opinie w temacie będę wdzięczny..
    pozdr.
    gr

  • 2. Data: 2011-10-20 15:50:22
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    GR001 <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:
> [...]
    > dostępnej...
    > Dodam dla ułatwienia, że mam numer w Play-u...
    > Za wszelkie opinie w temacie będę wdzięczny..

    Ale czego konkretnie chcesz się dowiedzieć?

  • 3. Data: 2011-10-21 07:09:57
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Ale czego konkretnie chcesz się dowiedzieć?

    Używam od 4-5 lat telefonów z windą na pokładzie,
    nie chce zmieniać systemu.....
    do wyboru mam albo dalej uzywać ver. 6,5 (sprawdzony, działający, ma
    wszystko co uzywam - ale mało wydajny),
    albo brać ver. 7 (opinie są raczej negatywne, niby telefony się nie
    wieszają, ale nie jest to rewelacja - podobno mało wydajny
    i niewiele usprawnień w stosunku do 6,5) albo poczekać chwilę i szukać fonu
    z 7,5 i znów mieć spokuj na 4-5 lat.
    Ale problem polega na braku jakiej kolwiek wiedzy na temat wersji 7,5 - niby
    to nowość - ale już z ponad miesiąc jest na rynku...
    Interesuje mnie: jaki min. procesor, ile potrzebuje pamięci, jak działają
    aplikacje w tle, jak bardzo jest energonieoszczędny?
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2011-10-21 07:23:32
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 09:09:57 +0200, GR001 napisał(a):

> [...]
    > albo brać ver. 7 (opinie są raczej negatywne, niby telefony się nie
    > wieszają, ale nie jest to rewelacja - podobno mało wydajny

    To są zupełnie inne systemy i to ten stary był wydajny, ten nowy musi mieć
    conajmniej 1 GHz.
    W dodatku na WP7 nie ma programów, np. dopiero co była premiera pierwszego
    programu nawigacyjnego (Navigona)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 5. Data: 2011-10-21 10:57:13
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

> [...]
    > wszystko co uzywam - ale mało wydajny),
    > albo brać ver. 7 (opinie są raczej negatywne,

    Opinie negatywne to są wśród fanatycznych androidziarzy, którzy na oczy nie
    widzieli. Użytkownicy raczej sobie cenią. Podoba się nawet zwykłym
    użytkownikom, którzy dali się owczym pędem wciągnąć w androidowy burdel.

    > niby telefony się nie wieszają,

    Nie niby, tylko po prostu działają.
    Skąd w ogóle ta moda na wieszanie telefonów? Apple ją wprowadził jako
    innowację a Google dzielnie skopiował? Nie pamiętam, żeby wieszało mi się
    BB, ani Nokia Classic czy Nokia z Symbianem (jak wolny i dziadowski by nie
    był).

    > ale nie jest to rewelacja - podobno mało wydajny

    Jest ładny i szybki. W porównaniu do powolnych i wyglądających jak
    plastikowa zabawka dla dziecka ajfonów i androidów jest wręcz rewelacją.

    > i niewiele usprawnień w stosunku do 6,5)

    Windows Phone to nie Windows Mobile, i nigdy ten nowy nie miał na celu
    usprawnianie tego starego grzmota.

    > albo poczekać chwilę i
    > szukać fonu z 7,5 i znów mieć spokuj na 4-5 lat.

    7,5 działa też na starych telefonach.

    > Ale problem polega na braku jakiej kolwiek wiedzy na temat wersji 7,5

    Jak ci się nie chce czytać, to sobie obejrzyj na najładniejszym kanale na
    całym youtube: http://www.youtube.com/user/windowsphone

    > - niby to nowość - ale już z ponad miesiąc jest na rynku...

    Kto chciał ten używa już od paru miesięcy. Recenzji w internetach jest od
    pyty.

    > Interesuje mnie: jaki min. procesor, ile potrzebuje pamięci,

    A po co ci to? Będziesz swój składał? Kup lepiej gotowy.
    To nie android, są ustalone minimalne wymagania i producenci je spełniają.
    Parametry dotychczas wydanych masz tu:
    http://www.microsoft.com/windowsphone/en-US/buy/7/de
    fault.aspx
    http://www.microsoft.com/windowsphone/pl-pl/buy/7/de
    fault.aspx
    A nowe Nokie będa ujawnione za parę dni.

    > jak działają aplikacje w tle,

    Są wstrzymywane, więc nie da się zarżnąć telefonu. Działa zawsze tak samo
    szybko.

    > jak bardzo jest energonieoszczędny?

    Jak wszystkie smartfony - jeśli się korzysta, to trzeba codziennie ładować.

  • 6. Data: 2011-10-21 11:02:51
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > To są zupełnie inne systemy i to ten stary był wydajny, ten nowy musi
    > mieć conajmniej 1 GHz.
    > W dodatku na WP7 nie ma programów, np. dopiero co była premiera
    > pierwszego programu nawigacyjnego (Navigona)

    Czyli już są programy, więc twój argument jest inwalidą.

    Pominąwszy, że telefon służy przede wszystkiem do kontaktu z ludźmi a nie
    jako launcher dla fart apps (tego strasznego raka jakiego po sobie Jobs
    pozostawił światu).

  • 7. Data: 2011-10-21 15:50:03
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pt 21 10 2011 13:02, Skrypëk pisze:

    > Pominąwszy, że telefon służy przede wszystkiem do kontaktu z ludźmi a
    > nie jako launcher dla fart apps (tego strasznego raka jakiego po sobie
    > Jobs pozostawił światu).

    Tylko po co wtedy smartfon?

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 8. Data: 2011-10-21 16:30:57
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    ALEX <c...@g...pl> wrote:

    > Tylko po co wtedy smartfon?

    Do dzwonienia, esemesowania, mailowania, fejsbukowania, linkedinowania,
    twitterowania i grania w pasjansy na sraczu.
    Naprawdę nie znam nikogo kto by telefonu (z jakimkolwiek systemem) używał do
    nawigowania w samochodzie.
    Kupiłbyś Nokię 800 tylko z powodu Nokia Maps? Bo ja nie.

  • 9. Data: 2011-10-21 17:10:11
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pt 21 10 2011 18:30, Skrypëk pisze:

    > Do dzwonienia, esemesowania, mailowania, fejsbukowania, linkedinowania,
    > twitterowania i grania w pasjansy na sraczu.

    Do tego wystarczy dobry telefon, smartfon to coś więcej: platforma dla
    aplikacji, bardzo rozszerzająca jego funkcjonalność.

    > Naprawdę nie znam nikogo kto by telefonu (z jakimkolwiek systemem)
    > używał do nawigowania w samochodzie.

    Ja tak mam. Z tym że N8 to nie telefon.

    > Kupiłbyś Nokię 800 tylko z powodu Nokia Maps? Bo ja nie.

    Inaczej. Nie znam gościa, który raz poznawszy możliwości smartfona,
    wróciłby do telefonu. Tak jak ja :-)

  • 10. Data: 2011-10-22 10:40:02
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    ALEX <c...@g...pl> wrote:

    > Do tego wystarczy dobry telefon, smartfon to coś więcej: platforma dla
    > aplikacji,

    O takim właśnie raku mówię. Cała religia urosła wokół marketów pełnych
    bezwartościowych programideł.

    > Ja tak mam.

    Gdyby jeszcze oprócz ciebie ktoś tak miał, to może by Nokia nie przerżnęła
    na rynku smartfonów. Widać nawigacja w telefonie nie jest istotna,
    jakkolwiek cudowne Nokia Maps by nie były. Zwłaszcza że Apostołowie
    przekonują, że liczy się ilość a nie jakość aplikacji.

    > Z tym że N8 to nie telefon.

    A niby co? Tablet? Nawet Nokia mówi, że to telefon, a ty dorabiasz
    ideologię.

    > Inaczej. Nie znam gościa, który raz poznawszy możliwości smartfona,
    > wróciłby do telefonu. Tak jak ja :-)

    A ja znam ludzi, którzy mają te "możliwości" w dupie, bo telefon im służy do
    dzwonienia a nie do trąbienia w samochodzie.
    Ja też do zwykłego telefonu nie chcę wracać, ale nie z powodu potencjalnej
    możliwości objawienia aplikacji powodujących orgazm jednym kliknięciem na
    Marketplace, tylko z powodu wygody i szybkości obsługi. Widzisz, Nokie
    Classic i E50 też miały pocztę i przeglądarkę, ale tragicznie kiepskie i
    niewygodne. A macany telefon okazał się jeszcze przyjemniejszy niż
    BlackBerry, nawet klawiatura ekranowa okazała się wcale nie gorsza od
    fizycznej.

    Przestańcie wmawiać ludziom, że milion aplikacji do pierdzenia jest do
    szczęścia potrzebny. Dla nikogo rozsądnego to nie jest priorytet