    From: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Windows Phone 7 Mango - czy ktoś uzywa już na codzień?
    Date: Fri, 21 Oct 2011 12:57:13 +0200

    GR001 <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

    > Używam od 4-5 lat telefonów z windą na pokładzie,
    > nie chce zmieniać systemu.....
    > do wyboru mam albo dalej uzywać ver. 6,5 (sprawdzony, działający, ma
    > wszystko co uzywam - ale mało wydajny),
    > albo brać ver. 7 (opinie są raczej negatywne,

    Opinie negatywne to są wśród fanatycznych androidziarzy, którzy na oczy nie
    widzieli. Użytkownicy raczej sobie cenią. Podoba się nawet zwykłym
    użytkownikom, którzy dali się owczym pędem wciągnąć w androidowy burdel.

    > niby telefony się nie wieszają,

    Nie niby, tylko po prostu działają.
    Skąd w ogóle ta moda na wieszanie telefonów? Apple ją wprowadził jako
    innowację a Google dzielnie skopiował? Nie pamiętam, żeby wieszało mi się
    BB, ani Nokia Classic czy Nokia z Symbianem (jak wolny i dziadowski by nie
    był).

    > ale nie jest to rewelacja - podobno mało wydajny

    Jest ładny i szybki. W porównaniu do powolnych i wyglądających jak
    plastikowa zabawka dla dziecka ajfonów i androidów jest wręcz rewelacją.

    > i niewiele usprawnień w stosunku do 6,5)

    Windows Phone to nie Windows Mobile, i nigdy ten nowy nie miał na celu
    usprawnianie tego starego grzmota.

    > albo poczekać chwilę i
    > szukać fonu z 7,5 i znów mieć spokuj na 4-5 lat.

    7,5 działa też na starych telefonach.

    > Ale problem polega na braku jakiej kolwiek wiedzy na temat wersji 7,5

    Jak ci się nie chce czytać, to sobie obejrzyj na najładniejszym kanale na
    całym youtube: http://www.youtube.com/user/windowsphone

    > - niby to nowość - ale już z ponad miesiąc jest na rynku...

    Kto chciał ten używa już od paru miesięcy. Recenzji w internetach jest od
    pyty.

    > Interesuje mnie: jaki min. procesor, ile potrzebuje pamięci,

    A po co ci to? Będziesz swój składał? Kup lepiej gotowy.
    To nie android, są ustalone minimalne wymagania i producenci je spełniają.
    Parametry dotychczas wydanych masz tu:
    http://www.microsoft.com/windowsphone/en-US/buy/7/de
    fault.aspx
    http://www.microsoft.com/windowsphone/pl-pl/buy/7/de
    fault.aspx
    A nowe Nokie będa ujawnione za parę dni.

    > jak działają aplikacje w tle,

    Są wstrzymywane, więc nie da się zarżnąć telefonu. Działa zawsze tak samo
    szybko.

    > jak bardzo jest energonieoszczędny?

    Jak wszystkie smartfony - jeśli się korzysta, to trzeba codziennie ładować.