  • 41. Data: 2011-11-16 13:45:59
    Temat: Re: Wielozadaniowość w telefonie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j9vvcg$5gq$1@inews.gazeta.pl...

    > jak to, iPhone nie ma multitaskingu?
    > W androidowym yanosiku jest opcja/klawisz 'pracuj w tle'
    >
    > Widac jednak, ze te aplikacje nadal sie widocznie roznia.
    > (p.s. kolega z pracy - ktoremu ostal sie iPhone4 bo nikt go nie chcial -
    > twierdzi, ze czasami yanosik - jak i inne aplikacje sie zawieszaja - zdaza
    > sie rzadko, ale sie zdarza)

    Mi się żadne aplikacje nie zawieszają na iPhone4.
    Jeśli yanosik się wiesza to kupa.

    > no przeciez chyba od 2 miesiecy to sprawdzasz - jesli to co piszesz mozna
    > uznac za wyrazenie checi odblokowania 'jablka'

    Nic nie sprawdzam. Od chęci do zrobienia czegoś konkretnego
    w tym kierunku jest daleka droga dla lenia patentowanego ;-)

    > nie wiem - moze trzyma na kolanach?

    To jak nie wiesz to zapytaj :-)

    > w PL tak, jeszcze (ale przydaloby sie cos z tym zrobic widzac jak
    > niektorzy maja ten ekran przylepiony do przedniej szyby na wysokosci
    > wzroku - niemal przed soba)
    >
    > np. na Slowacji - jest zakaz (i dobrze).

    Szybę to sobie mozna zasłonić bez przylepiania niczego do niej.
    Widziałem takich matołków co sobie wieszają różne proporczyki,
    płyty CD na lusterku wstecznym i połowy drogi nie widzą potem.

    > ???
    > we aucie sluzbowym mam dedykowanego TomToma
    > - zapewniam Cie, ze to jest off-line.

    Kiedyś, bardzo dawno temu, na pierwszych telefonach z gpsem
    widziałem opisy nawigacji co wymagały data-plan bo na bieżąco
    gadały z serwerem providera AT&T aby dać tą usługę klientowi
    bo telefon był sam z siebie za słaby aby mieścić mapy całego
    kraju i sobie radzić z liczeniem drogi na bieżąco. Ale to było jakieś
    4-5 lat temu tu w USA. Nie wiem kiedy ten Tom-Tom widziałeś w PL.

    > dobrze ze tego nie wiedza moje obecne nokie e51/e66/5230 oraz nie
    > wiedzialy moje starenkie palmy Clie serii TJ a potem TH55

    Zadaj swojej Nokii e51 trasę z Miami, FL do Vancouver, Canada
    i zobaczymy ile jej zejdzie czasu policzenie drogi offline...
    To będzie tak na oko z 4-5000 mil jazdy.

    > tak - bo chce wiedziec, czy skrecic w lewo/prawo a nie kalkulowac z mapy
    > co zrobic by dojechac do celu (w koncu czegos oczekuje od nawigacji) - ale
    > to zapewne sila przyzwyczajenia.

    Kalkulować z mapy??? Nie widzisz na obrazku gdzie Ci się trasa
    zakręca? A to ze idzie w dół na mapie to chyba widzisz że trzeba
    skręcić w lewo gdy na mapie jest w prawo?

    > W porzadnej nawigacji masz obracana mape, przyblizanie mapy przy
    > manewrach, dodatkowo pokazany kierunek do celu oraz ew. wskaznik w
    > stosunku do stron swiata. Nie wiedziales o tym?

    Co Ty kuźwa nieprzytomny z tym "nie wiedziałeś o tym"??
    Ty myślisz ze ja nigdy nawigacji samochodowej nie miałem?
    Ja Ci napisałem jaką ja mam preferencję ustawiania mapy
    że mi nie pasuje obracanie jej bo gubi się wtedy łatwo
    orientację w terenie i jak Ci GPS każe skręcić w lewo a wczoraj
    zrobili tą ulicę jednokierunkową to Ty skręcisz bo musisz,
    zdając się w 100% na gps zamiast ruszyć trochę głową i patrzyć
    na znaki... Ustawianie mapy w gps na kręcenie się do kierunku
    jazdy ogłpia kierowcę uzależniając go w 100% od GPSa.
    Sprawdzałem to już na kilku swoich kolegach z pracy z którymi
    miałem okazję jechać na delegację.

  • 42. Data: 2011-11-16 13:46:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

    > Chyba iPhone tak ma bo np. TomTom na Nokii E61 z odbiornikiem GPS po BT
    > na początku maja 2006 roku jakoś problemów nie miał. Na "krótkiej"
    > trasie z Budapesztu do Szczecina jakoś nie miał problemów z
    > prowadzeniem od drzwi do drzwi.

    Prze dzika ta Nokia e61.

  • 43. Data: 2011-11-16 15:37:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bim-bom" <j...@g...pl> wrote in message
    > Ja na swoim Androidzie mam caly czas uruchomione GG i Skype i jeszcze
    > aplikacje automatycznie nagrywajaca rozmowy (standardowe nagrywanie
    > systemowe mi nie dziala). Czy na IPhone moglbym to miec?

    Tak.
    Skype nie musi cały czas działać w tle, wystarczy że dostaje
    od systemu zdarzenia wybudzające go. Ja mam na stałe trzy
    aplikacje działające w tle: Skype, Fring, Facebook i jakoś działają.
    Ale nie znaczy że dostają czas procesora cały czas, gdy nic nie
    robią, to byłoby marnotrawstwo.

  • 44. Data: 2011-11-16 15:51:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <p...@z...spamem.pl> wrote in message

    > Tylko nie wmawiaj mi, że "dyskusja" z idiotą, która kończy się porażką,
    > bo idiocie nie udowodnisz, że nie ma racji - Cię kręci.

    Ale w czym nie mam racji? Twierdzisz może że nie istniały nawigacje
    działające online oferowane przez operatorów komórkowych?
    Ja miałem taką opcję na swoim planie 5 czy 6 lat temu w USA...
    To, że Ty nie wiesz o istnieniu czegoś nie znaczy że to nie istnieje.
    I zdecydowanie nie powód nazywania kogoś z powodu swojej
    własnej niewiedzy idiotą. Tak robi tylko niewychowany cham.

    Nawiasem mówiąc odwiedziłem witrynę AT&T i z tego co widzę
    "AT&T Navigator" jest wciąż oferowany przez tego operatora:
    http://www.wireless.att.com/learn/ringtones-download
    s/att-navigator.jsp
    http://www.wireless.att.com/learn/video-library/inde
    x.jsp?gvpFile=video_resources/xml/gvp_AppCenter-ATT-
    Navigator_512x288.xml

  • 45. Data: 2011-11-16 15:57:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:ja0dlc$95t$1@news.onet.pl...

    > Zauwaz, ze tematu liczenia trasy na hmmmm... serwerach nie podniosl.
    > Ostatnich rewelacji na temat nowych "ficzerow" iOS5 tez chyba nie
    > komentowal. Apropos jest nadzieja na poprawnie dzialajaca baterie w 4S ;]
    > http://palmtop.pl/79277/nowe-lepsze-baterie-li-on-pr
    zed-nami/

    Goście - wyluzujcie trochę - nie robię tu za rzecznika prasowego Apple.
    Nie mam obowiązku odpisywać na każde pytanie ani też obowiązkowo
    ustosunkować się do zarzutów pochodzących z czyjejś niewiedzy...
    Akurat wczoraj była śliczna pogoda więc zamiast tracić czas z nudów na
    niusach byłem na rowerze a Wy od razu zarzucacie mi brak ustosunkowania
    się do czegoś tam...

    Jedni nie tolerują moich wypowiedzi, filtrują je namiętnie i narzekają na
    wyciąganie mnie z ich KF, inni się niecierpliwią i emocjonują gdy się
    spóźnię jeden dzień z odpowiedzią bo pojadę na rower :-) Skąd takie
    bipolarne emocje? :-) Wahadło od skrajnej nienawiści do niecierpliwej
    ciekawości co Pszemol napisze... :-))) Ta grupa ma jakiś bipolar disorder
    :-)

  • 46. Data: 2011-11-16 15:57:22
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Zadaj swojej Nokii e51 trasę z Miami, FL do Vancouver, Canada
    > i zobaczymy ile jej zejdzie czasu policzenie drogi offline...
    > To będzie tak na oko z 4-5000 mil jazdy.

    1. przy punktach trasy oddalonych o 5 tyś mil, można powiedzieć z 99%
    trafnością że powinieneś jechać np na północ - tak czy siak trafisz. To
    przecież będzie przypominać żeglugę na azymut, a nie nawigacje samochodową.
    2. 5tyś mil jak długo się jedzie? tydzień? To chyba jest parę minut żeby
    się zastanowić czy aby napewno nawigacja nie robi Cię w konia?
    3. 98% korzystających z nawigacji nie wybiera tras dłuższych niż
    jednodniowa wycieczka. Ci którzy pracują za kółkiem - nie potrzebują jej
    używać
    4. Jak ktoś napisze ze kopiuje fotki FTPem z telefonu do kompa i w tym
    samym czasie słucha mp3, to napiszesz ze to sporadyczny przypadek.
    natomiast planowanie trasy na 5tyś mil to co drugi weekend?

    Takim właśnie sposobem program do wyłapywania troli dał Ci 89% trafność.
    Potem będziesz sie zastanawiał czemu na podwórku nikt się z Tobą nie che
    bawić.... Usenet też jakoś tak emanuje wrogością...

    ToMasz

  • 47. Data: 2011-11-16 16:05:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:ja0b2f$rdq$1@news.onet.pl...
    > Kazdy moze zdecydowac czy podjac dyskusje z Pszemolem czy nie.
    > Ten temat jest akurat dosc ciekawy: na ile sprawdza sie w praktyce
    > pseudo-multitasking iOS i czy wyplywaja z tego jakies wymierne korzysci.

    Więcej na temat multitasking w iOS znaleźć można na witrynie producenta:
    http://support.apple.com/kb/ht4211 A nawet w języku polskim:
    http://support.apple.com/kb/HT4211?viewlocale=pl_PL choć to
    tłumaczenie jest takie sobie:
    "Follow these steps to force the app to close"
    przetłumaczono tak trochę śmiesznie:
    "Czynności pozwalające wymusić zamknięcie zamknięcia aplikacji" :-)

    > Jednej rzeczy nie mozna mu odmowic: nie zauwazylem zeby robil osobiste
    > wycieczki lub uzywal inwektyw, chyba ze ktos wczesniej wyskoczy pod jego
    > adresem. Obecnie to rzadkosc, co chwila ktos darmowo wysyla do
    > psychiatryka, funduje leki, mierzy czyjes iq itd.

    Niestety kultura w populacji jest niska. Dekady komunizmu i promowania
    robotniczego prostactwa zamiast wysublimowanej inteligencji owocują
    w ludziach których śmieszy 4S bo brzmi jak dupa a wulgarne przekleństwa
    czy brak szacunku dla drugiego człowieka są też na porządku dziennym.
    Mało tego - wydaje im się (słusznie) że głupota to norma, i jak ktoś się
    nie śmieje z debilnego dowcipu, kabaretu na poziomie "kiblowym" to
    znaczy że "brak mu poczucia humoru".
    Cóż można na to poradzić? Ano nic. Głupota jest niestety nieuleczalna.

  • 48. Data: 2011-11-16 16:15:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> wrote in message
    > Takim właśnie sposobem program do wyłapywania troli dał Ci 89% trafność.

    Zainteresowałbyś się lepiej jaki algorytm użyty jest w tym programie.

    > Potem będziesz sie zastanawiał czemu na podwórku nikt się z Tobą
    > nie che bawić....

    Nie przekładaj na mnie swoich doświadczeń z dzieciństwa.

    > Usenet też jakoś tak emanuje wrogością...

    Nie odbieram wrogości do mnie. Odbieram raczej Waszą ułomność
    w zdolności logicznego myślenia i niemożność pogodzenia się
    z prostym faktem że jeśli czegoś nie doświadczyliście na lokalnym
    podwórku nie znaczy że tego nie ma i nigdy nie było...

    Nawigacje online były i z jakichś powodów wciąż są oferowane.
    Dawniej można to było zrozumieć bo telefony były raczej mało
    pojemne i miały słabe procesory - dziś mają gigabajty danych
    i gigaherce więc takie usługi pewnie wkrótce znikną na rzecz
    aplikacji pracujących offline. Ja jednak wciąż widzę dużo zalet
    w nawigacji pracującej online, która może udostępnić użytkownikowi
    informacje o bieżącym stanie dróg, lokalnych korkach czy robotach
    drogowych - mapa offline którą nawet ściągnąłeś tydzień temu
    nie będzie miała informacji że gdzieś na trasie pękła rura i jest
    korek na 3km który można za wczasu ominąć nie wjeżdzając do tego
    konkretnego miasta tylko robiąc korzystny objazd 30km wcześniej.
    Takich rzeczy nawigacja offline Ci nie zapewni.
    Nie mówiąc już o usługach jakie oferuje yanosik.pl, czyli fotoradary,
    patrole policyjne i korki uliczne wstukiwane przez użytkowników
    w czasie rzeczywistym. Używając nawigacji offline odcinasz się od
    tego wszystkiego za cenę zaoszczedzonych paru groszy na dataplan.

  • 49. Data: 2011-11-16 16:21:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ta grupa ma jakiś bipolar disorder :-)

    Kazda... kazda, na ktorej sie pojawisz.

  • 50. Data: 2011-11-16 16:27:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Zainteresowałbyś się lepiej jaki algorytm użyty jest w tym programie.

    > Nie przekładaj na mnie swoich doświadczeń z dzieciństwa.

    No to wszystko jasne. Pszemol pokonuje kolejna grupe... jak zwykle.

    > Nawigacje online były i z jakichś powodów wciąż są oferowane.

    Inna rzecz online celem dociagania map i informacji o trafficu, a inna
    przeliczanie tras na serwerze.