  • 41. Data: 2015-06-03 12:36:23
    Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 czerwca 2015 10:35:54 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    ołowiowych o skrajnie różnych pojemnościach ale tym samym napięciu znamionowym nie
    łączyć równolegle. Jedynym powodem może być ze jeden ma służyć do rozruchu a następne
    do czegoś innego. W przypadku gdy obydwa służą do rozruchu nie widzę potrzeby
    stosowania separatora.

    > Źle mnie zrozumiałeś, a ja napisałem niejasno.
    > Nie chodzi o pojemność - ta w zasadzie nie ma znaczenia. Chodzi o
    > kondycję akumulatora. Stary akumulator może mieć problemy z którąś z
    > cel, stąd przy podłączeniu z "młodym" mogły by ganiać prądy wyrównawcze.
    > Najgorszy scenariusz: szlam lub wewnętrzne zwarcie w którejś z cel.
    > Separator pozwala na ładowanie każdego akumulatora wg jego parametrów.
    > Są też separatory ładujące prądem szpilkowym. Ludzie się chwalą, że
    > dzięki temu akumulatory projektowane na kilka lat ;) żyją długo i nie
> [...]

    Cela z reguły składa się z wielu płyt dodatnich i ujemnych połączonych równolegle. Na
    każdej parze płyt może zdarzyć się to o co podejrzewasz jeden z dwóch połączonych
    równolegle akumulatorów. I jakoś specjalnie nikt się tym nie przejmuje. "Ludzie się
    chwalą" wybacz ale to żaden argument. A " akumulator ładowany impulsami szpilkowymi"
    to czysta marketingowa religia. W samochodzie nie ma tyle energii żeby w rozsądnym
    czasie szpilkami naładować akumulator.

  • 42. Data: 2015-06-04 00:48:20
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:c8515911-baef-4920-aa47-8d5f6ab94fa0@googlegrou
    ps.com...
[...]

    =========

    Inna sprawa, gdy aku "razem idą przez życie", a inna, gdy ich stan jest
    znacząco różny. Rozumiem ideę dodatkowego aku i sam tak robiłem, gdy
    podstawowy niedomagał z jakiegoś powodu, ale, odłączany był zaraz po tym,
    gdy spełnił swoją rolę. Jak już było zasilanie, to alternator niezwłocznie
    wbijał "do sieci" tyle energii, że można już było jechać, może minutkę się
    na lekutko podkręconych obrotach pokręcił.

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

  • 43. Data: 2015-06-04 01:46:08
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie rozrusznik tego nie lubi, bo był liczony na konkretną Rwew
    > akumulatora.

    Ja tam nie widzę w rozruszniku odbiornika prądowego. Przy full nabitym aku
    jest to odbiornik jak najbardziej napięciowy.
    I nie sądzę, by mu jakaś Rw zależała. Płynie przezeń określony prąd i to
    raczej jest istotne, bo jaki pr.ąd, takie grzanie uzwojeń, oraz wydatek
    pracy mechanicznej.
    Prędzej mi się bendix połamie, niż Rw zaskutkuje.

  • 44. Data: 2015-06-04 01:50:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:8856082467$20150603101817@squadack.com...
    > Absurd. Rezystancje rozrusznika, szczotek, styków i przewodów są
    > wyższe od Rwe nowego, w pełni naładowanego akumulatora. Poza tym -
    > pobór prądu przez rozrusznik jest wielki tylko gdy rozrusznik jest
    > jeszcze nieruchomy, w momencie gdy już zacznie się obracać, pobór
    > prądu raptownie maleje.

    Pamiętam parametry rozrusznika od Skarpety - prąd jałowy - ok. 80A, prąd
    pracy, ok. 300A, sporo, ale auto uciągnie, prąd zwarcia unieruchomionego,
    ok. 450A. Przy pewnym poziomie mocnego rozładowania aku podbudzał się - duży
    pobór prądu powodował spadek napięcia do poziomu, gdy elektromagnes
    odpuszczał, wtedy napięcie szło w górę i elektromagnes znów łapał, wtedy
    napięcie znów siadało, wtedy... i tak aż do puszczenia kluczyka, miało się
    terkotkę.

  • 45. Data: 2015-06-04 13:04:05
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 01:49:57 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    > (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    > (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

    Coś Ci się pokiełbasiło. Trzy kilowatowe rozruszniki to są w ciężarówkach. Terkotka
    to się i dzisiaj zrobi. Ale tylko wtedy jak akumulator będzie prawie skrajnie
    rozładowany. A Syrenie było tak samo. Od Rw akumulatora zależy czy silnik odpali z
    rozrusznika. Jak podają na akumulatorze że prąd max 350A to nie jest to prąd zwarcia
    tylko prąd przy którym na zaciskach zostanie z 10V żeby prądu wystarczyło do
    zrobienia iskry.

  • 46. Data: 2015-06-04 14:47:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:69820b25-f5c2-41b7-a655-a07b665a3eef@googlegrou
    ps.com...

[...]

    =====

    No, skoro lepiej wiesz, co było na tabliczce znamionowej i w parametrach
    technicznych samochodu - to nie ma sensu dalsza dyskusja - wszystko obalisz,
    "no bo tak".
    To tyle aujourd'hui, jak francuzi mawiają.
    Ale pisać będę.

  • 47. Data: 2015-06-04 16:07:43
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 14:47:53 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    > (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    > (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

    Mały fiat ma chyba 750W a duży 1,2kW. W czasach Syren nie było akumulatorów mogących
    przy 50Ah dostarczyć nominalnie 300A do rozrusznika. Syrena ze względu na to ze
    silnik był dwusuwowy, czyli mający o połowę niższe ciśnienie sprężania i nie
    posiadający rozrządu i pompy oleju, czyli mechanizmów mocożernych. Do rozruchu
    potrzebował dużo mniejszej mocy niż silnik czterosuwowy. Przy pchaniu Syreny nie
    czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie czy na II biegu.

  • 48. Data: 2015-06-04 16:12:14
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

> [...]
    > (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    > (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)
    Z jednej ze stron opisujących Syrenę.
    W instalacji elektrycznej o napięciu znamionowym 12 V zastosowano prądnicę typu P20p
    o mócv 220 W, akumulator ołowiowy o pojemności 42 Ah oraz rozrusznik o mocy, 0,6 kW
    włączany elektromagnetycznie.
    Amen.

  • 49. Data: 2015-06-04 22:42:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-04 o 16:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > (...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
    czy na II biegu.

    A czy Syrena nie miała wolnego koła?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2015-06-04 23:28:46
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 22:42:56 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > czy na II biegu.
    > >

    > A czy Syrena nie miała wolnego koła?
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Miała ale można je było wyłączyć. Przy pchaniu do odpalenia z pychu musiało być
    włączone. Napisałem o pchaniu na II biegu. Pchanie na biegu praktycznie zawsze ma
    związek z odpaleniem z pychu.