  • 11. Data: 2011-12-05 10:09:24
    Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:jbegth$sp9$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost
    > ogolnie auto ma kopa jak mialo
    > tu w zasadzie nie widze roznicy

    Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbiną.
    Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

    t-1

  • 12. Data: 2011-12-05 14:11:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 03 Dec 2011 23:53:25 +0100, Michał sirapacz Gut

    > glosno pracuje tylko na mrozie az sie rozgrzeje.
    > natomiast nie wpadlem na to zeby sprawdzic filtr powietrza...
    > bo zdaje sie ze on juz ze 40000 km ma przejechane...

    No, to podstawa.

    > na niskich klepie moze glosniej ale nie wiem czy to nie autosugestia....

    To dosyć specyficzne klekotanie, właściwie grzechotanie.

    > jak sprawdzic dzialanie egr? moge uruchomic przekaznik egr
    > z laptopa ale jak znalezc element ktory sie ma ruszac?
    > da sie to rozebrac w miare bezbolesnie?

    Przykro mi, nie znam mj, nawet w teorii.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 13. Data: 2011-12-05 18:48:51
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbiną.
    > Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

    dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku
    nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

  • 14. Data: 2011-12-05 22:31:06
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 5 Gru, 18:48, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> wrote:

    > dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku
    > nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

    Nie wiem ile w tym prawdy,ale podobno jak zaczyna gwizdać turbina to
    jej żywot się kończy.

    Najdokładniej sprawdzisz tą rurę owijając ją papierem toaletowym,jak
    będzie nieszczelność to ładnie się odznaczy na nim.Ręką nie zawsze
    wyczujesz,a wiem co piszę bo miałem taki sam problem.Chyba ze masz
    kilku centymetrowe pęknięcie....

  • 15. Data: 2011-12-06 09:30:05
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Michał sirapacz Gut

    > dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku
    > nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

    Sprawdź czy ciśnienie doładowania jest takie jak trzeba, w dieslu jak
    jest trochę mniej powietrza, to wcale nie musi być tego specjalnie czuć
    jako spadek mocy, tylko właśnie będzie dymić. Oczywiście do pewnego
    momentu...

  • 16. Data: 2011-12-06 09:33:31
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    > dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku nie
    > gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

    To już 2 lata prawdopodobnie jeździsz z pęknięciem.
    Normalnie turbiny raczej nie słychać.
    A Ty piszesz że turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma
    overboost
    Ja mam to w Focusie od miesiąca.
    Z początku przeraziłem się, że turbina poszła.
    Jednak kolega, który to już przeszedł wskazał prawdziwy powód.
    Na postoju raczej nie zauważysz, gdyż szczelina rozchyla się dopiero pod
    obciążeniem.
    Więc ten pomysł z papierem jest chyba dobry.

    t-1

  • 17. Data: 2011-12-06 14:32:50
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "t-1" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To już 2 lata prawdopodobnie jeździsz z pęknięciem.
    > Normalnie turbiny raczej nie słychać.

    wysiadz czasem z auta, stan przy ulicy, posluchaj - nowe, starsze, rozne
    auta.... zanim zaczniesz takie teorie glosic.

    rozne sa turbo i rozne roznie slychac - w wielu autach od nowości.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 18. Data: 2011-12-06 14:35:29
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > Lecialem w piatek wawa-katowice-lodz-wawa-konstancin.
    [...]

    tak sie rozpisales...;) że ....;)

    powiedz, jakie to auto?

    mozna podpiac i sprawdzic rozne parametruy;)

    ale sprawdz ten filtr powietrza, bo to moze byc to.
    pozatym jakie kolwiek nieszczelnosci turbo, wtryski... ale ciezko bez
    posluchania sprawdzenia coś oceniać.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 19. Data: 2011-12-06 14:42:58
    Temat: Re: Wi?ksze zu?ycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    jeszcze jako objaw pomocniczy jak jest chłodniej to bardziej opornie zapala
    benzynowy mi szybciej zapala:P
    a ten juz w okolicach zera po nocy odpala po kilku sekundach krecenia i
    czasami jakos tak nierownomiernie pracuje. Po chwili zaczyna pracowac
    rowno i do konca dnia spokoj.

  • 20. Data: 2011-12-06 14:43:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-06, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> wrote:
> [...]
    > a ten juz w okolicach zera po nocy odpala po kilku sekundach krecenia i
    > czasami jakos tak nierownomiernie pracuje. Po chwili zaczyna pracowac

    Swiece?

    --
    Artur
    ZZR 1200