  • 1. Data: 2011-04-23 12:35:52
    Temat: Kara grzywny dla kierowców po alkoholu - szok
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

    Cytuje:

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami za tzw. jazdę po użyciu alkoholu - gdy
    jego zawartość we krwi kierowcy wynosi od 0,2 do 0,5 promila - grozi zakaz
    prowadzenia pojazdów do trzech lat, do 30 dni aresztu i do 5 tys. zł
    grzywny; jeśli stężenie alkoholu przekracza 0,5 promila alkoholu kierowcy
    grozi do 2 lat więzienia, utrata prawa jazdy na 10 lat i do 720 tys. zł
    grzywny.

    720 tys grzywny ??? Czy to błąd czy rzeczywiście tyle można dostac ?:)

    Źródło:

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tragiczny-bilans-wiel
    kiego-piatku-na-drogach,1,4250926,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2011-04-23 13:42:27
    Temat: Re: Kara grzywny dla kierowców po alkoholu - szok
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 12:35:52 +0200, Ramzes napisał(a):

> [...]
    > grzywny.
    >
    > 720 tys grzywny ??? Czy to błąd czy rzeczywiście tyle można dostac ?:)

    Można. Co jest debilne IMO.
    Kara powinna byc, nawet bardzo, ale to bardzo wysoka za spowodowanie
    czegokolwiek w stanie wskazującym na spożycie. Ale za sama jazdę?

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2011-04-23 14:16:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 13:42:27 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
> [...]

    Niektorzy by pewnie chetnie zaplacili zamiast odsiadki :-)

    >Można. Co jest debilne IMO.
    >Kara powinna byc, nawet bardzo, ale to bardzo wysoka za spowodowanie
    >czegokolwiek w stanie wskazującym na spożycie. Ale za sama jazdę?

    Chcemy jednak ograniczyc niebezpieczenstwo na drodze.
    Stad zakaz prowadzenia po pijaku, ograniczenia predkosci czy zakaz
    wyprzedzania na skrzyzowaniu. I nakaz zachowania szczegolnej
    ostroznosci.

    Bo w koncu nie o to chodzi zeby cie pijany mlodzian wyslal na wozek,
    po czym stwierdzil ze jemu to sie teraz robic kompletnie nie oplaca.

    J.

  • 4. Data: 2011-04-23 14:26:30
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    wiadomości news:c1.01.3QGsPJ$0GN@mike.oldfield.org.pl...

    > Można. Co jest debilne IMO.
    > Kara powinna byc, nawet bardzo, ale to bardzo wysoka za spowodowanie
    > czegokolwiek w stanie wskazującym na spożycie. Ale za sama jazdę?

    Bardzo dobrze, może ktos wreszcie sie przestraszy.Według ciebie jeśli ktos
    nie spowoduje wypadku, bardzo czesto śmiertelnego to ma farta, a byl ta
    nagrzany ze wyjść sam nie potrafił z samochodu to według Ciebie drobiazg...

  • 5. Data: 2011-04-23 14:49:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.04.2011 14:16, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Bo w koncu nie o to chodzi zeby cie pijany mlodzian wyslal na wozek,
    > po czym stwierdzil ze jemu to sie teraz robic kompletnie nie oplaca.

    Poniekąd zgoda, z tym że często zdarza się, że człowiek został ukarany,
    bo funkcjonariusz podejrzewał, że chce odjechać (bo np. drzemał sobie w
    samochodzie na miejscu kierowcy) albo w przypadku przestawiania pojazdu
    z podjazdu do garażu.

  • 6. Data: 2011-04-23 15:05:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-23 14:26, jerzy.n pisze:

> [...]
    > ktos nie spowoduje wypadku, bardzo czesto śmiertelnego to ma farta, a
    > byl ta nagrzany ze wyjść sam nie potrafił z samochodu to według Ciebie

    A jak zrobi to 'trzeźwy' to zapłaci max 500zł za spowodowanie zagrożenia
    bla, bla i będzie wszystko w porządku.

  • 7. Data: 2011-04-23 16:21:17
    Temat: Widzisz trzeźwego kierowcę na drodze? - UCIEKAJ!
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

> [...]
    > ktos nie spowoduje wypadku, bardzo czesto śmiertelnego to ma farta, a
    > byl ta nagrzany ze wyjść sam nie potrafił z samochodu to według Ciebie

    Pijani kierowcy w 2010 roku byli przyczyną 248 wypadków śmiertelnych.
    Resztę zabili ci trzeźwi.

  • 8. Data: 2011-04-23 16:25:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin jerzy.n

> [...]
    > ktos nie spowoduje wypadku, bardzo czesto śmiertelnego to ma farta, a
    > byl ta nagrzany ze wyjść sam nie potrafił z samochodu to według Ciebie

    Typowa demagogia...

    Wysokość kar ma stosunkowo mały wpływ na przestępczość (szczególnie
    powyżej pewnego poziomu, w stylu kara absurdalnie wysoka lub absurdalnie
    wysoka po dwakroć), zresztą praktyka pokazuje, że zaostrzenie przepisów i
    te wszystkie głupawe akcje nic praktycznie nie dają.

  • 9. Data: 2011-04-23 16:35:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 14:16:53 +0200, J.F. napisał(a):

    > Chcemy jednak ograniczyc niebezpieczenstwo na drodze.

    Zakażmy poruszania się szybciej niż 5km/h.

    > Stad zakaz prowadzenia po pijaku, ograniczenia predkosci czy zakaz
    > wyprzedzania na skrzyzowaniu. I nakaz zachowania szczegolnej
    > ostroznosci.

    Jak dla mnie ktoś, kto powoli i ostrożnie jedzie na gazie, pilnując się,
    żeby kuku nikomu nie zrobić nie stanowi zagrożenia.

    Bardziej boję się ślepego dziadka w kaszlaku, który nie widzi pojazdu jak
    jest on dalej, niż 30m od niego.

    > Bo w koncu nie o to chodzi zeby cie pijany mlodzian wyslal na wozek,
    > po czym stwierdzil ze jemu to sie teraz robic kompletnie nie oplaca.

    Chodzi o to, żeby nie wysłał. Na razie ilość pijanych wzrasta.

    --

  • 10. Data: 2011-04-23 16:36:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 14:26:30 +0200, jerzy.n napisał(a):

> [...]
    > nagrzany ze wyjść sam nie potrafił z samochodu to według Ciebie drobiazg...

    Nikt sie nie przestraszy. Popatrz na cyferki - co akcja, to więcej
    pijanych.
    ROzwiązania obecne nie skutkują.

    --