  • 51. Data: 2010-02-03 14:21:23
    Temat: Re: Wczoraj w V-Techu pełen sukces :)
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-02-03 14:05, Katanka pisze:
    > [...] Ojciec miał Corollę od nowości przez 4 lata zczipowaną w
    > salonie i wszystko było ok. Wszystkie naprawy gwarancyjne robił NA
    > GWARANCJI !

    Ej, no coś zalewasz! Toyota i naprawy? I do tego w okresie gwarancyjnym?
    "Widziałeś kiedyś popsutą Corollę?" ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 52. Data: 2010-02-03 14:25:16
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    R2r wrote:

    > Ej, no coś zalewasz! Toyota i naprawy? I do tego w okresie
    > gwarancyjnym? "Widziałeś kiedyś popsutą Corollę?" ;-)

    Tak i to czesto. Ojeciec miał dwie Toyoty

    Corollę 2.0 90hp@116hp, której się popsuły jakies wtryskiwacze (dizel). Ma do
    teraz Yarisa 5-letniego 1.4 benzynę i sypie się to autko konkretnie.

    --
    Kacper Potocki | PS3/PSP/Wii/DSi/X360
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 53. Data: 2010-02-03 14:26:58
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    kamil wrote:

    > Wiec moze inaczej - podaj przyklady innych producentow masowo
    > zawyzajacych moc w katalogach.

    Patrząc na silniki dizla w Fordach to mozna powiedzieć, że Ford zaniża te dane w
    katalogach :) Problem dotyczy podobno tylko tego jednego, volvovskiego silnika.

  • 54. Data: 2010-02-03 14:32:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 14:11:16 +0100, R2r napisał(a):

    > Ta, a może powiesz na jakiej podstawie? :-)

    Nieautoryzowana ingerencja w silnik i jego oprogramowanie.
    Całkiem słusznie zresztą - wiele elementów ma swoje limity wytrzymałościowe
    i chipowanie może skrócić ich żywotność. Skrzynia biegów, sprzęgło,
    półosie, hamulce.
    Klasycznym przykładem są skrzynie automatyczne, zwłaszcza te do silników
    montowanych poprzecznie. Ich dopuszczalny moment obrotowy najczęściej leży
    w okolicach momentu maksymalnego współczesnych diesli lub nawet powyżej.
    Jeżeli silnik ma 95% maksymalnego momentu obrotowego skrzyni, wirus
    podniesie moment obrotowy o 25% i skrzynia padnie po miesiącu, to dlaczego
    gwarant ma za to odpowiadać?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 55. Data: 2010-02-03 14:42:37
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 03-02-2010 14:05, Katanka pisze:

    > Jasne, to by sobie renomę zrobili. w tych czasach stracic klienta jest
    > łatwo. W Toyocie również robili cos takiego w salonie i nie traciło się
    > gwarancji. Ojciec miał Corollę od nowości przez 4 lata zczipowaną w
    > salonie i wszystko było ok. Wszystkie naprawy gwarancyjne robił NA
    > GWARANCJI !

    Toyota miała własne chipy dostępne w opcji od TTE. Kosztowało to ponad
    5000PLN

  • 56. Data: 2010-02-03 15:12:10
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości:

    > Nieautoryzowana ingerencja w silnik i jego oprogramowanie.

    A wiesz na czym polega chiptuning ? Chyba nie bo skoro piszesz że serwis od
    razu odbierze gwarację i bo zauważy moda....
    Myślisz że podczas każdego przeglądu wgrywają nowe oprogramowania albo jadą
    z klientem na próbę dynamiczną celem spr. danych bierzącej pracy
    silnika...nie Panie Waldku ;)
    W nowych autkach jest coś takie jak licznik programowań...i jeśli tunner zna
    procedurę jego wyzerowania to serwis mało prawdopodobne aby coś zauważył..

> [...]
    > Jeżeli silnik ma 95% maksymalnego momentu obrotowego skrzyni, wirus
    > podniesie moment obrotowy o 25% i skrzynia padnie po miesiącu, to dlaczego

    A podasz jakiś przykład czy tak sobie tylko bredzisz ?
    DSG papierowo wytrzymują 350 Nm...robi się je na 390 Nm i jeźdzą.
    Tiptronic w 1.9 i 2.5 TDI ciut mniej.... Natomiast w mocniejszych np. RS6
    wytrzymują +150 Nm...
    w 3.0 TDI 590 Nm też da radę...
    ZF'y w BMW żyją przy 650 Nm...

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 57. Data: 2010-02-03 15:22:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 15:12:10 +0100, Bugatti napisał(a):

    > A wiesz na czym polega chiptuning ? Chyba nie bo skoro piszesz że serwis od
    > razu odbierze gwarację i bo zauważy moda....

    nie napisałem, że odrazu zauważy. Ale jak zauważy, to unieważni

    DSG nie jest skrzynią automatyczną.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 58. Data: 2010-02-03 15:31:30
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > DSG nie jest skrzynią automatyczną.

    biegi same się zmieniają,
    więc jest to skrzynia automatyczna
    P.

  • 59. Data: 2010-02-03 15:36:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message

    > biegi same się zmieniają,
    > więc jest to skrzynia automatyczna

    Mnie zona kiedys bieg wrzucila. Mam skrzynie automatyczna.

  • 60. Data: 2010-02-03 16:38:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 14:36:56 -0000, kamil napisał(a):

    > Mnie zona kiedys bieg wrzucila.

    Nie mówi się "bieg wrzuciła" tylko "uciekła"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel