-
721. Data: 2011-05-11 11:52:41
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-05-11 01:09, kakmar wrote:
> Dnia 09.05.2011 Marcin 'Yans' Bazarnik<t...@s...won> napisał/a:
>>
>> Całkiem niezle względem czego ?
>
> No właśnie, Ty zacząłeś ;)
>>
>> Focus ST, M3, Lancer EVO, Impreza STI, Hot hatch'e ? Zakładamy
>> koła/opony na trackday i śmigamy. Wymieniłem kilka z tych w rozsądnej cenie.
>
> OK, rozumiem że takie auta za cenę paliwa, opon i klocków pozwalają się
> poganiać szybko po torze. Nie wiem tylko skąd te opowieści o jakichś
> usztywnieniach, czy ospawaniu budy, większych tarczach, zaciskach,
> dodatkowym chłodzeniu, sprężynach, czy wymianie całego zawieszenia żeby
> mieć jakąkolwiek regulację. Bo w sportowym motocyklu regulację np:
> napięcia, dobicia i odbicia masz OTB od wielu lat.
Co Ci po regulacji, skoro nie masz odpowiednich instrumentów,
umiejętności aby tę regulację wykorzystać do otrzymania optymalnych
ustawień w danych warunkach ? Skąd wiesz, że dokonana regulacja
przyniosła pozytywny efekt a nie przeciwny.
Jesli chodzi o modyfikacje, to znów przypomina mi się pewien odcinek Top
Gear :-)
http://www.youtube.com/watch?v=KUKQqFZvjk8
Wiekszość osób jedynie potrafi "utwardzać" i "obniżać" samochód bo to
jest najprostsze i daje jakiś efekt :-)
No i podstawowa sprawa: co innego samochód wyłącznie na tor, co innego
samochód na okazjonalny tor.
>> Nie chodzi o cały program ale o toą sytuację. Nurburgring i wyprzedzanie
>> motocyklistów transitem na seryjnych oponach.
>
> OK, tu masz filmik w podobnym klimacie co TG z tego toru, co prawda
> kierowcy zamiast trzymać wyścigową linię "latają na gumie", ale czas
> chyba wystarczy na transita.
> http://video.google.com/videoplay?docid=875226557973
7000204#
Mam nadzieje, że tego transita nie traktujesz zbyt serio :-) Ot, wydał
mi się zabawny :-)
Bo jakb faktycznie chcieć się przekomarzać.... :-)
To te 8:20 to pi razy drzwi, nieco wolniej od seryjnych sportowych
samochodów.
E46 M3 CSL - 7:50
E90/E92 M3 - 8:05
1 series M coupe - 8:12
Z4 M-Coupe - 8:12
Z4 M-Roadster - 8:15
E46 M3 - 8:22
335i E92 Coupe - 8:26
911 Carrera S (997) - 7:50
Audi R8 - 8:04
Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
Audi RS4 - 8:09
1 series M coupe - 8:12
Aston Martin V8 Vantage - 8:13
Mercedes C63 AMG PP - 8:13
Corvette C6 - 8:15
Cayman S - 8:16 (Sport Auto)
Nie wchodze już w modele super sportowe ale nadal cywilizowane :-)
No mały smaczek - zmodyfikowane M3 CSL - 7:22
"Time was set on a non-exclusive public track day with other cars
present. Car has been modified by Loaded to include a custom
supercharger that puts out approximately 179 hp (133 kW; 181 PS) over
the stock 343 hp (256 kW) found in the 3.2l inline 6 BMW S54 engine. Car
is road legal outside of North America."
http://www.youtube.com/watch?v=ZgMR9OVEDIY&feature=r
elated
> A Nurburgring, to tor krajobrazowy, bilety, wycieczki w autobusach itp.
Przyznam się, że autobusu bym się tam nie spodziewał :-)
> To tyle na szybko, jak chcesz się przekomarzać na filmiki to następnym
> razem wkleję linka do sceny z motocyklem z któregoś matrixa :)
W matrixie ewidentnie widać brak sygnalizowania manewrów ;-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
722. Data: 2011-05-11 16:00:59
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 11.05.2011 Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> napisał/a:
>
> Co Ci po regulacji, skoro nie masz odpowiednich instrumentów,
> umiejętności aby tę regulację wykorzystać do otrzymania optymalnych
> ustawień w danych warunkach ? Skąd wiesz, że dokonana regulacja
> przyniosła pozytywny efekt a nie przeciwny.
No nie wiedziałem że to wiedza tajemna i wymaga instrumentów. Ech cuda
opowiadasz, tak to pewnie w tych sportowych autach.
Bo w motocyklu mam opisane w instrukcji jak tego używać. A w schowku
fabryczny zestaw narzędzi z których 3 są potrzebne. Bo mogę w 5min sam
ustawić standard fabryczny i przy każdym zatrzymaniu w chwilę sobie
poszczególne ustawienia dobierać. Sprawdzić kawałek dalej co się
zmieniło. Żadne cuda.
>
> Jesli chodzi o modyfikacje, to znów przypomina mi się pewien odcinek Top
> Gear :-)
> http://www.youtube.com/watch?v=KUKQqFZvjk8
>
> Wiekszość osób jedynie potrafi "utwardzać" i "obniżać" samochód bo to
> jest najprostsze i daje jakiś efekt :-)
>
> No i podstawowa sprawa: co innego samochód wyłącznie na tor, co innego
> samochód na okazjonalny tor.
No więc od początku piszę że to co dostajesz "z pudełka" kupując
wielkoseryjny sportowy motocykl z homologacją na drogę, różni się od
tego co dostajesz kupując masowo produkowane sportowe auto.
Tak mi się wydaje odnosząc się do możliwości wykorzystania takiego
pojazdu na co dzień i weekendowych trackday. Ty uważasz że autem
z salonu bez kosztownych modyfikacji, można ganiać po torze nie
ryzykując szybkiej degradacji pojazdu, związanej z fabrycznym
nieprzystosowaniem do takiego traktowania.
I OK, nie znam na tyle oferty i praktycznych historii takich aut
żeby się spierać.
>
> Mam nadzieje, że tego transita nie traktujesz zbyt serio :-) Ot, wydał
> mi się zabawny :-)
> Bo jakb faktycznie chcieć się przekomarzać.... :-)
>
> To te 8:20 to pi razy drzwi, nieco wolniej od seryjnych sportowych
> samochodów.
<ciach>
jest takie zestawienie:
http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_ti
mes
dane jest dodatkowo trudno porównać bo mierzone kółko często się
zmieniało. W sumie nie zmienia się nic. Na początku napisałem mniej
więcej że ogólnie auta są szybsze. W konkretnych przypadkach to
zależy. Przy ograniczonym budżecie i możliwościach to motocykl często
bywa szybszy. Na razie dalej będę się tego trzymał ;)
>
> Przyznam się, że autobusu bym się tam nie spodziewał :-)
Bo to jest tor krajobrazowy, sporo ludzi przyjeżdża tam żeby móc
powiedzieć byłem, przejechałem. Ile kółek trzeba zrobić żeby móc tam
pojechać szybko. Bo te 70 czy nawet 80m/s, przed źle zapamiętanym zakrętem
to spory problem. Tam nie ma miejsca na błędy, to nie jest nowoczesny
"bezpieczny" tor. Stąd wbrew pozorom znaczna część to bardziej lub
mniej zorganizowane wycieczki zwiedzające tor.
>
> W matrixie ewidentnie widać brak sygnalizowania manewrów ;-)
>
No tak, i jeszcze jadą bez kasków.
--
kakmaratgmaildotcom
-
723. Data: 2011-05-12 19:52:12
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Andrzej Ława wrote:
> W dniu 28.04.2011 13:08, Sebastian Kaliszewski pisze:
>
>>> Kilka centymetrów to najwyżej skasowane lusterko,
>> Ach, kogo z dwukółkowców obchodzą czyjeś lusterka. Gorzej jak głupek na
>> dwu kółkach przy tej okazji wywynie orła.
>
> Jeśli jednak autentycznie nie zrozumiałeś: chodziło mi o skasowane
> lusterko motocykla - one wystają dalej poza resztę pojazdu niż samochodowe.
Ale są zwykle wyżej. A łokcie motocyklistów trafiają w lusterka samochodów
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
724. Data: 2011-05-13 09:50:25
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
mech wrote:
> On 2011-05-09 09:18, Arek wrote:
>> Ale to nie jest ścisła definicja, kompletnie nic z tego nie wynika.
>> Ciągle czekam na przepis który reguluje jak płynnie należy wymijać
>> przeszkody na drodze.
>>
>
> "Motocykliści nie potrzebują do wyprzedzania całego wolnego pasa
> (zresztą podobnie jak auta). Przeciskając się środkiem pomiędzy
> stojącymi czy jadącymi autami, nie naruszają przepisów."
Urojenia pana inspektora.
>
> "Dlatego kierowca, który, poruszając się w ramach jednego pasa ruchu,
> nagle zmieni kierunek (np. omijając dziurę w asfalcie) i zderzy się z
> wyprzedzającym go motocyklistą, ponosi winę za zdarzenie."
>
> źródło: http://moto.pl/MotoPL/1,111276,5464770.html
>
No tak. moto.cośtam
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
725. Data: 2011-05-13 09:51:18
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
kakmar wrote:
> Dnia 28.04.2011 Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> napisał/a:
>> Nie musi jechać 150.. wystarczy, że jedzie kilkadziesiąt szybciej niż
>> inni i wyjeżdza, że sznuru aut jadąc slalomem, przez co widoczny w
>> lusterku staje się w ostatniej chwili...
>>
> Zwykle jest tak, że jedzie niewiele szybciej, a znudzony korkiem kierowca auta,
> zauważa go gdy zostanie wyprzedzony, lub gdy usłyszy klakson. Wtedy dociera do
> niego że, zaraz, co jest, no jak on wyprzedza, czego baran trąbi, itd.
>
Wyporzedza wbrew przepisom w sposób głupi i niebezpieczny.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
726. Data: 2011-05-13 11:07:08
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 12.05.2011 19:52, Sebastian Kaliszewski pisze:
>> Jeśli jednak autentycznie nie zrozumiałeś: chodziło mi o skasowane
>> lusterko motocykla - one wystają dalej poza resztę pojazdu niż
>> samochodowe.
>
> Ale są zwykle wyżej. A łokcie motocyklistów trafiają w lusterka samochodów
>
ROTFL
A uszami urywają lusterka ciężarówkom.
-
727. Data: 2011-05-13 11:22:09
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 10.05.2011 16:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> Ahem - mała uwaga: ABS zasadniczo nie poprawia skuteczności hamowania
>> tylko chroni w pewnym stopniu przed utratą kontroli podczas hamowania.
>
> Starasz się jak zwykle być odkrywczy, tylko znów umyka twej uwadze sens
> wypowiedzi.
> Widzę, że to dla Ciebie typowe.
>
> ABS za darmo daje Ci ~90% możliwości hamowania kierowcy rajdowego
Potwierdza to 90% gospodyń domowych ;->
>> Paradoksalnie pojazd bez ABS może zahamować szybciej ale za to nie być
>> zdolnym do manewru mijania.
>
> I co z tego ? Umiesz ? Przeciętny kierowca umie ?
Czy wiesz, jak działa ABS?
Moja uwaga była czysto formalna i ma na celu zapobieżenie ślepej wierze
w "trzy literki" (co skutkuje wśród wielu kierowców podejściem "mogę
jechać szybko bo mam ABS więc szybko zahamuję").
Podstawową funkcją ABS jest zapobieganie blokadzie kół czyli zachowanie
sterowności.
Ewentualnie poprawienie skuteczności hamowania (tj. skrócenie drogi
hamowania) bardzo zależy od nawierzchni i jest poniekąd efektem
ubocznym. Na normalnej, suchej, czystej asfaltowej _i_ przy założeniu że
kierujący nie "odpuści" pedału po tym, jak ten zacznie mu pulsować
(starsze ABSy, w nowszych/lepszych ponoć efekt już nie występuje) ABS da
_niewielkie_ skrócenie dystansu hamowania w porównaniu z hamowaniem na
zablokowanych kołach. Na np. szutrze ABS drogę hamowania znacząco wydłuży.
Tak więc przynajmniej jeśli chodzi o samochody i stosunkowo niewielkie
prędkości - ABS niewiele daje. Natomiast w przypadku motocykli dochodzi
jeszcze jedno ryzyko - zablokowanie przedniego koła może spowodować
wywrotkę, nawet przy małej prędkości.
> PS: Gdybyś nie był tak zaślepiony to byś ojcu nie opowiadał jak się
> dzieci robi.
Samochwała w kącie stała... ;->
-
728. Data: 2011-05-13 11:47:09
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
szerszen wrote:
>
>
> Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
> <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:f...@b...softax.pl...
>
>> Gorzej, jedziesz po dwu pasach jednocześnie (co jest niedozwolone).
>
> bo nie bóg
Doucz się. Możesz zajmować jeden pas a nie dwa pasy.
>
>> Możesz tylko wyprzedzać z lewej a z prawej pod szczególnymi warunkami.
>
> no i?
>
>> i z właściwej, dozwolonej strony.
>
> j.w.
doucz się
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
729. Data: 2011-05-13 13:20:27
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 12 May 2011 19:52:12 +0200 osobnik zwany Sebastian
Kaliszewski wystukał:
> Andrzej Ława wrote:
>> W dniu 28.04.2011 13:08, Sebastian Kaliszewski pisze:
>>
>>>> Kilka centymetrów to najwyżej skasowane lusterko,
>>> Ach, kogo z dwukółkowców obchodzą czyjeś lusterka. Gorzej jak głupek
>>> na dwu kółkach przy tej okazji wywynie orła.
>>
>> Jeśli jednak autentycznie nie zrozumiałeś: chodziło mi o skasowane
>> lusterko motocykla - one wystają dalej poza resztę pojazdu niż
>> samochodowe.
>
> Ale są zwykle wyżej. A łokcie motocyklistów trafiają w lusterka
> samochodów
>
a jak mam trafić ajk moja kierownica jest wyżej niż lusterka samochodów a
łokcie jeszcze sporo wyżej?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
730. Data: 2011-05-13 13:25:21
Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 13.05.2011 13:20, masti pisze:
>> Ale są zwykle wyżej. A łokcie motocyklistów trafiają w lusterka
>> samochodów
>>
> a jak mam trafić ajk moja kierownica jest wyżej niż lusterka samochodów a
> łokcie jeszcze sporo wyżej?
Nie wiesz? Motocykle przekraczają prędkość światła i zakłócają
czasoprzestrzeń oraz przyczynowość.