  • 81. Data: 2017-06-10 10:55:29
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-10 o 09:22, MadMan pisze:

    > Moje auto w niecałe 2 lata kosztowało 12.500 zł, co daje 36 groszy/km.
    > Trochę koroduje ale nie ma tragedii, można to jeszcze zrobić.
    > Myślę że z lepszym autem byłoby ciężko mieć tak tanio.

    Może w złym miejscu parkujecie? :-)
    Kupiłem jedno już korodujące auto i ono jak przeszło w moje ręce, to
    dalej nie koroduje. Pozostałe auta miałem od nowości albo od znanego mi
    poprzedniego
    właściciela i one nie korodowały.

  • 82. Data: 2017-06-10 11:04:24
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 10:55:29 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > Kupiłem jedno już korodujące auto i ono jak przeszło w moje ręce, to
    > dalej nie koroduje. Pozostałe auta miałem od nowości albo od znanego mi

    Poprzedni właściciel zasadniczo garażował, ja parkuję na ulicy. Korodują
    jedne drzwi i próg pod nimi (trochę), sądzę że jakieś uszkodzenie
    lakieru tam nastąpiło.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 83. Data: 2017-06-10 11:22:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 09:22:02 +0200, MadMan napisał(a):

    > Moje auto w niecałe 2 lata kosztowało 12.500 zł, co daje 36 groszy/km.

    Ale w jakim sensie ?
    Bo ja pisze tylko o roznicy cen zakupu i sprzedazy, plus koszta
    napraw, podzielonej przez lata posiadania.

    > Trochę koroduje ale nie ma tragedii, można to jeszcze zrobić.

    Z czego wnioskuje, ze nie robisz.
    Czyli sie liczysz ze wkrotce dziury wyjda, a potem wyrzucisz :-)

    > Myślę że z lepszym autem byłoby ciężko mieć tak tanio.

    No wlasnie ... drozsze na poczatku, ale wiecej lat przejedzie.

    J.

  • 84. Data: 2017-06-10 11:51:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 11:22:36 +0200, J.F. napisał(a):

    > Z czego wnioskuje, ze nie robisz.
    > Czyli sie liczysz ze wkrotce dziury wyjda, a potem wyrzucisz :-)

    ...albo zrobię ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 85. Data: 2017-06-10 12:39:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 08:43 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Powoli sie przyzwyczajam, ze auto kosztuje tych pare tys zl na rok, i
    > moze warto zaplacic wiecej za mlodsze/lepsze.

    Kup nowe, jak mądrze wybierzesz to te 6-7 lat pojeździsz bez większych
    przygód.
    Po tym okresie sprzedaj, dołóż trochę i kup następne nowe.
    Za 40-50 tys. możesz mieć przyzwoite nowe auto z 5-7 letnią gwarancją.

    TG

  • 86. Data: 2017-06-10 12:44:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.06.2017 o 17:44, s...@g...com pisze:
> [...]
    ludzie wkladaja cala swoja krwawice w auta na które ich nie stać (2.0).

    > Ale jak Pszemol sobie to wrzuci w excela to te wyjatkowe sytuacje odrzuci i
    statystyka mu pokaże sie elegancko.
    > Ewentualnie nie odrzuci ale narysuje sobie wykres i mu wyjdzie czy maksimum jest w
    okolicy 5 czy 30 czy 150%

    statystyka kosztu auta do zarobków mu się pokaże, ale nie da się z tego
    wywnioskować czy "ludzie wkladaja cala swoja krwawice w auta na które
    ich nie stać" bo do tego potrzebny jest koszt utrzymania samochodu a nie
    jego wartość w danym momencie (no i kwota która pozostaje na wydatki, a
    nie dochód brutto).
    Dlatego uważam że jest to wiedza bezużyteczna, tak samo jak stosunek
    zarobków do koloru auta.
    Mój ojciec kilka lat zbierał na samochód. W pewnym momencie kupił za
    gotówkę auto wartości pewnie 300% jego dochodów. Jeździ nim już 17 lat,
    teraz jest warte pewnie kilka procent (chociaż w międzyczasie bywało
    różnie, bo choć wartość auta spada, to w pewnym momencie przeszedł na
    emeryturę, więc stosunek wartości auta do zarobków poszedł w górę.

    Łukasz

  • 87. Data: 2017-06-10 12:49:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 12:39 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Kup nowe, jak mądrze wybierzesz to te 6-7 lat pojeździsz bez większych
    > przygód.

    auto do roku, z gwarancją też łapie się pod kategorię "nowe".

    TG

  • 88. Data: 2017-06-10 12:58:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "007" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message
    d.170609.invalid...
    > Pszemol w

    > LOL
    >
    > W PL to nie jest margines, ale co Ty możesz o tym wiedzieć.

    Ile procent kierowców w Polsce, Twoim zdaniem, ma jakiś drugi samochód
    niejeżdzący w garażu? Ile procent kierowców w Polsce ma w ogóle garaż? :-)

    To przymknij.

  • 89. Data: 2017-06-10 13:01:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > nie koroduje. Pozostałe auta miałem od nowości albo od znanego
    > mi poprzedniego właściciela i one nie korodowały.

    A jak Ty parkujesz?

    Ja kupiłem 2004 Passata i nie widzę rdzy wcale. Przebieg 148 tyś mil.
    Stało cały czas pod chmurką, poprzedni właściciel nie ma garażu.
    A raczej ma, ale w garażu trzyma jakieś graty, na auto nie ma miejsca.

  • 90. Data: 2017-06-10 13:04:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > auto do roku, z gwarancją też łapie się pod kategorię "nowe".

    :-))) już miałem napisać...