  • 91. Data: 2017-06-10 13:15:28
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 12:39:52 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Kup nowe, jak mądrze wybierzesz to te 6-7 lat pojeździsz bez większych
    > przygód.
    > Po tym okresie sprzedaj, dołóż trochę i kup następne nowe.
    > Za 40-50 tys. możesz mieć przyzwoite nowe auto z 5-7 letnią gwarancją.

    Moge ? Raczej 50-60.

    Poza tym moge takie 6-7 letnie kupic, za 1/3 ceny, i tez pojezdzi
    kolejne 6-7 lat, choc juz nie za darmo :-)

    Tym niemniej ... zakup za 60 tys, strata powiedzmy 40 tys/7 =
    5700/rok.
    Kupuje takie za 6 tys, to sie licze z tym, ze w kazdej chwili trzeba
    bedzie wyrzucic. Przejezdzi dwa lata, to dopiero bedzie taniej.
    Chyba, ze mechanik cos doliczy. No ale AC tez nie jest za darmo.

    Zaczyna wychodzic porownywalnie ...

    J.

  • 92. Data: 2017-06-10 13:34:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 13:15 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Moge ? Raczej 50-60.

    Górnej granicy nie ma :-). Każdemu wg potrzeb.

    > Poza tym moge takie 6-7 letnie kupic, za 1/3 ceny, i tez pojezdzi
    > kolejne 6-7 lat, choc juz nie za darmo :-)

    Nie pojeździ bez "wsadu". Ale możesz się dalej oszukiwać.

    > Zaczyna wychodzic porownywalnie ...

    Zawsze wychodziło...

    TG

  • 93. Data: 2017-06-10 13:59:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ohgl71$sjr$2@mx1.internetia.pl...
    > Ale nic nie oznacza chociazby dlatego ze probka to 5 osob.
    > ---
    > Generalnie, lepsza byłaby sonda na ulicy

    Nie wiem czy lepsza - dużo ludzi nie umie liczyć procenty :-)

  • 94. Data: 2017-06-10 14:02:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > bedzie wyrzucic. Przejezdzi dwa lata, to dopiero bedzie taniej.
    > Chyba, ze mechanik cos doliczy. No ale AC tez nie jest za darmo.

    Generalnie rzecz biorąc używanie starszego auta i dbanie o niego
    samemu uważam za najbardziej ekologiczne w porównaniu do
    kupowania nowego auta co 3-4 lata, jak to praktykują Amerykanie.
    Ale żeby była oszczędność finansowa to nie można z każdą
    pierdółką jeździć do mechanika - trzeba się samemu zainteresować
    jak samochód działa, jak działają podzespoły i samemu trochę
    ręce od czasu do czasu pobrudzić jak padnie akumulator,
    alternator czy rozrusznik - w większości aut to są rzeczy które
    człowiek może zrobić pod domem, na parkingu bez płacenia
    za robociznę. A stare auto ma jeszcze taką zaletę, że jak coś
    poważnie spieprzysz to nie ma szkody wielkiej jak na szrot zawieziesz ;-)

  • 95. Data: 2017-06-10 15:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 13:34:34 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Górnej granicy nie ma :-). Każdemu wg potrzeb.

    Klima, 100KM, odpowiednie miejce do mojej ... masy, bagaznik wiecej
    niz symboliczny ... mondeo kombi bylo w sam raz :-)

    > Nie pojeździ bez "wsadu". Ale możesz się dalej oszukiwać.

    Mialem sierre to wiem :-)
    Ale takich aut juz nie robia :-(

    mondeo tez nie bylo jakies bardzo kosztowne ... ale dziury robily sie
    szybko :-)

    > Zawsze wychodziło...

    IMO to jednak im nowsze tym drozej, ale moze nie az tak, jak sie
    niektorym wydaje ... szczegolnie po posiadaniu sierry :-)

    J.

  • 96. Data: 2017-06-10 15:47:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 15:04 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Klima, 100KM, odpowiednie miejce do mojej ... masy, bagaznik wiecej
    > niz symboliczny ... mondeo kombi bylo w sam raz :-)
    Klasa mondeo kombi to jakieś 100-120kPLN
    Jak takie faktycznie potrzebujesz to tanio nie będzie (nie ma znaczenia
    czy nowe czy używane)

    > Mialem sierre to wiem :-)
    > Ale takich aut juz nie robia :-(

    Swoje wiem, auto 6-7+ jest niepewne, może się zdarzyć dowolna awaria
    uniemożliwiająca kontynuację podróżny. Ja i tak zawsze dopłacam 300-400PLN
    do przyzwoitego assistance (bez znaczenia czy auto ma 2 miesiące czy 5
    lat).

    TG

  • 97. Data: 2017-06-10 16:02:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 15:47:05 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Swoje wiem,

    Ja tez, sierra dojezdzilem jej 20 lat :-)

    > auto 6-7+ jest niepewne, może się zdarzyć dowolna awaria
    > uniemożliwiająca kontynuację podróżny.

    A w tym czasie sie trzy razy przesiadalem z nowego daewoo na lawete.
    Tyle, ze Daewoo za to placil :-)

    > Ja i tak zawsze dopłacam 300-400PLN
    > do przyzwoitego assistance (bez znaczenia czy auto ma 2 miesiące czy 5
    > lat).

    IMO to laweta do warsztatu 400 zl nie przekroczy.
    Wiec jesli co roku nie wymaga, to sie nie oplaca :-)

    J.

  • 98. Data: 2017-06-10 19:29:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 16:02 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > IMO to laweta do warsztatu 400 zl nie przekroczy.
    > Wiec jesli co roku nie wymaga, to sie nie oplaca :-)

    Zależy gdzie jesteś, jak gdzieś w EU to może być rożnie.
    Te 400 mogą być marnymi groszami przy kosztach naprawy/holowania, noclegów
    itp.
    Ja kilka razy do roku jadę autem dalej niż przewiduje to zwykłe asistance.

    TG

  • 99. Data: 2017-06-10 21:01:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > Górnej granicy nie ma :-). Każdemu wg potrzeb.

    > Nie pojeździ bez "wsadu". Ale możesz się dalej oszukiwać.

    > Zawsze wychodziło...

    Pomijasz fakt, że istnieją samochody japońskie jak honda czy toyota
    które się w praktyce w ogóle nie psują. Ja mam dwie: roczniki 2004
    i 2007, na liczniku sporo: 228 tyś i 148 tyś mil i powiem Ci, że koszty
    utrzymania tych samochodów jeśli chodzi o obsługę i naprawy są
    praktycznie zerowe. Ostatnio miałem problem z Acurą 2007 która
    wyładowywała akumulator: wymiana aku na gwarancji, koszt zero.
    Wymiana przekaźnika od sprzęgła klimy (zespawany na stałe) $15
    doładowanie klimy: puszka R134a 340g: $4.99 - naprawa $20.

  • 100. Data: 2017-06-10 21:30:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup sobie podreczniki do technikum samochodowego.