  • 11. Data: 2017-06-07 18:53:08
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych docho dów
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-07 o 16:44, Pszemol pisze:
    > Co kupujesz fajnego za takie pieniądze?

    A co uważasz za fajne?

  • 12. Data: 2017-06-07 19:13:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ciagle ten debt ... a jak nie ma debt ? :-P

    To jest terminologia używana przy udzielaniu kredytów, aby
    wiedzieć ile się zadłużyć. To jest aby oszacować jakie ryzyko
    niespłacalności daje ten klient. Jak nie masz zamiaru brać kredytów
    to problemu nie masz, bo po prostu kupujesz za to co masz, więc
    problemu nie będziesz miał.

    Tak czy inaczej kupowadnie auta za całe oszczędności chyba
    podobnie nie ma sensu :-)

    > I szukasz uzasadnienia jak tu wydac 100k$ ? :-)

    Nie, szukam uzasadnienia aby wydać $45 na Model 3 z self driving level 5.
    O Modelu S za 100k$ nie marzę nawet bo nie chcę tyle kasy wydać...

    > Ale podatki ponoc niskie, a skladki na ZUS i NFZ nie ma
    > (tylko na SS i Obamacare ? )

    Nie wiem kto Ci takie rzeczy naopowiadał...
    ZUS i NFZ to u nas Social Security i Medicare.
    Więc jak można powiedzieć że składki nie ma?
    Obamacare to nie jest emerytura, to taki NFZ właśnie
    z tym że prywantny a nie państwowy.

    Nie wiem.

  • 13. Data: 2017-06-07 19:13:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > A co uważasz za fajne?

    Ja się pytałem jego co ON kupuje fajnego.

  • 14. Data: 2017-06-07 19:43:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 05:44:10 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > a kiedys wyszedlem na fundamentaliste jak powiedzialem ze auto powinno sie kupowac
    takie żeby po jedgo zakupie, na drugi dzień to auto stracic,
    > móc iść po nastepne i aby finanse domowo rodzinne były nienaruszone.

    Dla mediany zarobków, przy dwóch pracujących osobach i 2 samochodach jest
    to trudno wykonalne. Gdyby przyjąć rzucone tu przez Pszemola 5%, to
    wychodzą 2 auta po 1,5 tys. zl.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2017-06-07 19:45:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dla mediany zarobków, przy dwóch pracujących osobach i 2 samochodach jest
    > to trudno wykonalne. Gdyby przyjąć rzucone tu przez Pszemola 5%, to
    > wychodzą 2 auta po 1,5 tys. zl.

    Ja nie sugeruję że to jest wykonalne ani że tak ma być.
    Jeżdzę nastoletnimi autami i wiem, że jestem poniżej średniej...
    Ciekawiło mnie tylko to jak się takie procenty u Was kształtują.

    Ile wychodzi Tobie? 20%? 50%?

  • 16. Data: 2017-06-07 19:56:12
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 16:48:06 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Co kupujesz fajnego za takie pieniądze?

    Nic narazie. Może za jakis czas jakieś wozidło. Byle kombi i niepsujące się.
    Musi miec składane siedzenia coby cała szafa weszła.
    I zeby radio dobrze grało :)
    Jak we foce :)

  • 17. Data: 2017-06-07 20:03:44
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 19:43:37 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    >
    > Dla mediany zarobków, przy dwóch pracujących osobach i 2 samochodach jest
    > to trudno wykonalne. Gdyby przyjąć rzucone tu przez Pszemola 5%, to

    I to tak naprawde pokazuje jak biedni jestesmy.
    I to nie jest szokujące. Bieda jak bieda, kazdy orze jak może. Szokujące jest to ze
    ludzie kupuja auta za 30-50 kpln i splacaja je po 4-6 lat majac licha prace z takimi
    se widokami.

    Poza tym auto ogólnie jest drogie. Licząc biednie:
    Kupujemy małe autko kompaktowe za 40kpln, po 8-10 latach bedzie ono warte 8-10kpln.
    Sama deprecjacja/amortyzacja to koszt na poziomie 4kpln. Plus 1kpln ubezpieczenia:
    5kpln na rok za to ze auto stoi. Czyli jakies 400pln miesiecznie za posiadanie
    blachosmroda.

    Jezdząc nim 10kkm rocznie to jakieś 6l/100*10*10*4,5=2700pln.
    To kolejne 200pln.

    I pare innych wydatków...

    Jak masz takie warunki jak przyjąłeś to te 2 auta po 1500pln to koszt jednego w trzy
    miesiące.

    Taka se bezcelowa żąglerka kwotami...

  • 18. Data: 2017-06-07 20:30:27
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Ciekawiło mnie tylko to jak się takie procenty u Was kształtują.

    Czyli przestało ciekawić. Zebrałeś co trzeba?

    > Ile wychodzi Tobie? 20%? 50%?

    Motasz się we własnych zeznaniach.

    Ale niech będzie -- od sumy dochodów brutto/rok odejmij koszty utrzymania
    wszystkich samochodów/rok.
    Pokaż również koszt utrzymania samochodów/kilometr przebiegu (stał u mnie w
    garażu zabytek, koszty per ta sztuka akurat wynosiła zero, byli chętni by go
    kupić za pół bańki...)

    Z tą sztuką to około 1% (bez się drastycznie zmienia)

    Albo inaczej: mam nówkę sztukę o wartości 120 000 (w leasingu) i procent
    wychodzi 50 -- wydaje ci się że dostałeś informację dodatkową ile zarabiam?

    Zapytaj za rok, wtedy wartość będzie mniejsza, a zarobki pewnie większe, no
    powiedzmy 100 000 samochód i procent 40 -- dalej nie będziesz wiedział

    Pójdźmy dalej -- Twoje 5% na trzech szrotach -- powiedzmy 15 000, więc
    zarobki 300 000

    Chciałeś sie pochwalić, że pomimo wysokich zarobków jeździsz złomem?

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2017-06-07 20:34:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 12:45:37 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ile wychodzi Tobie? 20%? 50%?

    Jeżeli przyjmować brutto, tak jak chciałeś (choć nie wiem po co), to ok.
    15%.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2017-06-07 20:38:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 12:13:02 -0500, Pszemol napisał(a):

    > To jest terminologia używana przy udzielaniu kredytów, aby

    Ciegle ten kredyt :-)

> [...]
    > problemu nie będziesz miał.
    >
    > Tak czy inaczej kupowadnie auta za całe oszczędności chyba

    Ale dlaczego za cale ?

    > Nie, szukam uzasadnienia aby wydać $45 na Model 3 z self driving level 5.
    > O Modelu S za 100k$ nie marzę nawet bo nie chcę tyle kasy wydać...

    Na moj gust, to sie najpierw dowiedz co ten self driving naprawde
    potrafi.

    > Nie wiem kto Ci takie rzeczy naopowiadał...
    > ZUS i NFZ to u nas Social Security i Medicare.
    > Więc jak można powiedzieć że składki nie ma?

    O ile wiem, to na SS niska skladka, ele potem i emerytura niska.

    > Obamacare to nie jest emerytura, to taki NFZ właśnie
    > z tym że prywantny a nie państwowy.

    Ale mial byc chyba panstwowy ?

    J.