  • 31. Data: 2011-12-01 08:43:18
    Temat: Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Gru, 06:53, PeJot <P...@o...pl> wrote:

    > No dobra, to co w zamian ? Demokracja 2.0, czy jaki inny system
    > operacyjny ? ;)

    Wlasnie tu jest glowny problem ;) i na chwile obecna raczej
    nierozwiazywalny... czyli bedzie jak jest :( - sensownych pomyslow
    raczej nikt nie ma...

    np. mozna skomputeryzowac wybory i przynajmniej liczyc glosy z wagami
    zaleznymi od placonych podatkow :) - tylko najpierw trzeba to
    przeglosowac w obecnym systemie - co jak latwo sie domyslic nie
    przejdzie ;)

    WS

    PS. pradwa jest taka, ze ludzie do ludzi rozumianych jako tlum nie
    docieraja najbardziej oczywiste fakty... :(

  • 32. Data: 2011-12-01 09:37:52
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-01 08:23, Artur(m) pisze:

    > Nie kupować tego czego nie chce.

    A jak nie ma alternatywy, to co ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 33. Data: 2011-12-01 09:53:09
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-01 09:43, WS pisze:

    > Wlasnie tu jest glowny problem ;) i na chwile obecna raczej
    > nierozwiazywalny... czyli bedzie jak jest

    Czyli zamiast mnożyć bity i dorabiać ideologię, łatwiej zasilić tanie
    energochłonne urządzenia bateryjne z alternatywnych źródeł. CBDO.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2011-12-01 11:08:41
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak nie ma alternatywy, to co ?

    Pokaż mi coś co nie ma alternatywy
    (oprócz Czasu)?

    Artur(m)

  • 35. Data: 2011-12-01 11:46:58
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Z tego wyciągam wniosek, ze Pani profesor delikatnie
    > chciała zwrócić uwagę, a uczniowie, z brakiem polotu,
    > nie zrozumieli metafory.
    >
    > Artur(m)

    Nie. Ty nie zrozumiałeś.
    Ta Pani uczyła nas Elektrotechniki. I ten kolega, dobrze pamiętał z lekcji,
    która odbyła się przed wycieczką, jak działa ucho człowieka.
    Oczywiście pamiętała o tym też Pani wychowawczyni.
    Zresztą wspaniała kobieta, która po tej odpowiedzi uśmiechnęła się od ucha
    do ucha.
    Nic nie napisałem o naszym zachowaniu, ale możesz być pewien, że było O.K.
    Problem jest tylko w zachowaniu ludzi, którzy na każdym kroku dopatrują się
    bezczelności,
    hamstwa i buty, w ogóle nie czując klimatu.
    Dokładnie tak jak było podczas Marszu niepodległości 11.11.11.
    Stacje widziały jakieś drobne burdy, a nie było ani minuty transmisji ze
    spokojnego marszu ponad 20 000 ludzi,
    a jakaś redaktorka z TVN wygłupiła się uznając hasła "Bóg, honor, ojczyzna"
    za nawołujące
    do nienawiści :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 36. Data: 2011-12-01 12:11:09
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Oczywiście za "chamstwa" przepraszam.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 37. Data: 2011-12-03 11:17:27
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2011-11-29 02:11, Użytkownik sofu napisał:
    > Kupiłem w ekskluzywnym sklepie Biedronka wagę łazienkową i zastanawiam
    > się czy prąd, który pobiera jest OK!

    Wśród takich tanich sprzętów to jest normalne.

    Mam taką suwmiarkę, która w dwa tygodnie zjada całą baterię CR44. Po
    prostu wkładam baterię tylko na czas pomiaru :)

    L.

  • 38. Data: 2011-12-03 16:52:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Luke napisał(a) :

    > Wśród takich tanich sprzętów to jest normalne.

    Wśród droższego też się zdarza. Mam zegarek z paroma bajerami.
    Producent pisze eufemistycznie w podręczniku: "zużycie baterii jest,
    jak w wielu urządzeniach high tech, miększe niż w naszych innych
    przyrządach"

    Tłumacząc ten eufemizm na praktykę: co 2 miesiące wymieniam dobrej
    jakości baterię CR2032. I to w sytuacji, gdy wyświetlacz jest
    wyłączony przez 97% czasu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 39. Data: 2011-12-04 19:35:07
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Wśród takich tanich sprzętów to jest normalne.
    >
    > Mam taką suwmiarkę, która w dwa tygodnie zjada całą baterię CR44. Po
    > prostu wkładam baterię tylko na czas pomiaru :)
    >
    > L.

    --------------

    To jest tak, że takie urzadzenia moga mieć pewnego rodzju rozrzut poboru
    mocy.
    Należałoby wziąść ze sobą miernik do Biedronki i pomierzyc kilka takich
    urzadzeń na okolicznośc żarcia prądu.
    I ew. wybrac takie, które tego pradu konsumuje jak najmniej. Jezeli kilka
    sztuk tak samo go pobiera, to znaczy, że ten typ tak ma.
    I albo olewamy to urzadzenie wiedzac, że na baterii danego typu pochodzi to
    orientacyjnie x dni albo kupujemy.
    Zapewniam, że tak własnie bywa z Biedronkowymi wagami (akurat). Ja ostatnio
    niepomny wcześniejszych doświadczeń w tym zakresie kupiłem "w ciemno" jedna
    wagę bez pomiaru i dla tego pozwoliłem sobie zapytać, czy to co mi waga
    pobiera bedzie powodować ciągłą potrzebe wymiany baterii czy tez nie? Ktos
    tam napisałe że niby bateria starcza na 3 i pół roku czuwania wagi (bez
    uwzglednienia poboru pradu w czasie ważenia)
    Taki wynik jest dla mnie OK!
    Przeróbek zasilania na AA czy AAA nie che mi się robić bo koszyczków takich
    nie mam. A jakby zarło to pradu w stanie spoczynku np 1 mA
    jak kiedys miałem w jednej wadze to i tak by takie baterie na niewiele sie
    zdały. No i kwestia utraty gwarancji.

    pozdrawiam - Janusz

  • 40. Data: 2012-01-28 18:11:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 11:11:00 -0800 (PST), WS napisał(a):

    > wartosc szczytowa jest malo ciekawa, potrzebna jest srednia,
    > najlepeiej zmierzyc jakims miernikiem TRUE RMS,

    Akurat do pomiaru poboru pradu z bateri to RMS jest absolutnie
    niepotrzebne, a wrecz niepozadane.

    J.