  • 1. Data: 2010-12-02 09:24:52
    Temat: [WM] problem z exchange (certyfikat)
    Od: "LET ki" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie,

    Potrzebuję zsynchronizować swoją omnię pro z firmowym serwerem exchaange.
    W tym celu, pobrałem z serwera cesrtyfikat (*.cer) i zainstalowałem na
    telefonie.
    Certyfikat zainstalował sie jako 'pośredniczący' a synchronizacja dalej nie
    działa. W active sync jest taki komunikat o błędzie certyfikatu.

    moje przypuszczenia:
    1. Certyfikat powinien być zainstalowany jako 'główny' (jak to się robi?)
    2. Certyfikat jest wystawiony przez nieautoryzowane centrum certyfikacji i
    dlatego nie działa.

    --
    pzdr
    LETki

  • 2. Data: 2010-12-02 09:53:31
    Temat: Re: [WM] problem z exchange (certyfikat)
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 09:24:52 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

> [...]
    > 2. Certyfikat jest wystawiony przez nieautoryzowane centrum certyfikacji i

    Wersja prawidłowa - opieprzyć admina, żeby kupił prawidłowy certyfikat, a
    nie generował własny.
    Wersja potocznie codzienna - faktycznie zainstalować certyfikat. Certyfikat
    jest najlepiej zapisać do pliku po otwarciu internet explorerem strony OWA,
    czyli https://twój serwer/exchange w przypadku Exchange 2003 albo
    https://twój serwer/owa w przypadku 2007. IE zgłosi problem z certyfikatem,
    klikniesz "kontynuuj" i wtedy klikając w ikonkę SSL u góry możesz zobaczyć
    certyfikat a następnie zapisać go do pliku.
    Plik kopiujesz do telefonu i tam otwierasz go przez podwójne kliknięcie.

    Opcjonalnie możesz też w ustawieniach konta wyłączyć szyfrowanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2010-12-02 10:22:16
    Od: "LET ki" <l...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Wersja prawidłowa - opieprzyć admina, żeby kupił prawidłowy certyfikat, a
    > nie generował własny.

    Zrobione, ale admin ma plusa za obniżenie kosztów i przynajmniej na razie
    nic nie zmieni.

    > Wersja potocznie codzienna - faktycznie zainstalować certyfikat. Certyfikat
    > jest najlepiej zapisać do pliku

    Tak zrobiłem.

    > Plik kopiujesz do telefonu i tam otwierasz go przez podwójne kliknięcie.

    W ten sposób niestety instaluje się jako pośredniczący, nie główny.

    > Opcjonalnie możesz też w ustawieniach konta wyłączyć szyfrowanie.

    Nie zadziała synchronizacja wtedy :/

    --
    pzdr
    LETki

  • 4. Data: 2010-12-02 10:42:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 10:22:16 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

    > W ten sposób niestety instaluje się jako pośredniczący, nie główny.

    nie ma znaczenia, to wystarcza w przypadku własnoręcznie generowanego
    certyfikatu. Przynajmniej zawsze wystarczało. Nie mam teraz jak sprawdzić,
    bo wszystkie serwery do jakich mógłbym się testowo podpiąć, już dawno
    przeszły na kwalifikowane certyfikaty.
    W sytuacji, kiedy certyfikat kosztuje 140 zł na rok (a przez parę miesiecy
    kosztował mniej niż 100 zł), jest po prostu żenujące, żeby firma nie miała
    prawidłowego.

    W poważnych firmach za takie "oszczędności" admin wylatuje z pracy albo
    przynajmniej dostaje naganę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

  • 5. Data: 2010-12-02 10:49:22
    Od: "LET ki" <l...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
    > nie ma znaczenia, to wystarcza w przypadku własnoręcznie generowanego
    > certyfikatu. Przynajmniej zawsze wystarczało.

    U mnie nie wystarczy :(

> [...]
    > prawidłowego.
    >
    > W poważnych firmach za takie "oszczędności" admin wylatuje z pracy albo

    A na to akurat nie mam wpływu, ale przy każdej okazj będe delikatnie
    poruszał temat ;)

    --
    pzdr
    LETki

  • 6. Data: 2010-12-02 11:05:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 10:49:22 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

    > U mnie nie wystarczy :(

    Jesteś pewien, że to certyfikat? usuń konto i skonfiguruj jeszcze raz po
    dodaniu certyfikatu, sprawdź dokładnie błędy, często jest to źle wpisana
    domena (sporo małych serwerów ma wpisaną lokalną domenę jako domena.local,
    a w zalezności od konfiguracji exchange trzeba wpisywać "domena" albo
    "domena.local"
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 7. Data: 2010-12-02 11:13:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 10:22:16 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

    > W ten sposób niestety instaluje się jako pośredniczący, nie główny.

    teraz mi coś zaświtało - typ certyfikatu jest zapisany w nim, a nie w
    sposobie instalacji. Jak się instaluje jako intermediate a nie root, to
    znaczy, że to jest certyfikat intermediate a nie root.
    Zobacz jakie certyfikaty wyświetla ci przeglądarka, może zły zapisujesz do
    pliku.

    Być może faktycznie firma ma kwalifikowany certyfikat, a tobie w urządzeniu
    brakuje certyfikatu root dla firmy wystawiającej - wtedy musisz go zdobyć i
    również zainstalować. Zazwyczaj bez problemu daje się je znaleźć w necie.
    Przyjrzyj się temu co wyświetla ci IE, na ostatniej zakładce masz "ścieżka
    certyfikacji" - jeżeli tam jest kilka poziomów, potrzebujesz mieć
    wszystkie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 8. Data: 2010-12-02 11:20:08
    Od: "LET ki" <l...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Przyjrzyj się temu co wyświetla ci IE, na ostatniej zakładce masz "ścieżka
    > certyfikacji" - jeżeli tam jest kilka poziomów, potrzebujesz mieć
    > wszystkie.

    IE i inne przeglądarki krzycza alertem, że certyfikat jest wystwiony przez
    nieautoryzowane centrum certyfikacji. Ale chyba udało sie przemówić adminom
    do rozsądku i chyba będzie nowy, kwalifikowany certyfikat :)

    --
    pzdr
    LETki

  • 9. Data: 2010-12-02 11:23:39
    Od: "LET ki" <l...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Jesteś pewien, że to certyfikat?

    Raczej tak...
    http://img577.imageshack.us/img577/5226/certe.jpg

    --
    pzdr
    LETki

  • 10. Data: 2010-12-02 11:28:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 11:20:08 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

    > IE i inne przeglądarki krzycza alertem, że certyfikat jest wystwiony przez
    > nieautoryzowane centrum certyfikacji. Ale chyba udało sie przemówić adminom
    > do rozsądku i chyba będzie nowy, kwalifikowany certyfikat :)

    przy alercie daj "pokaż certyfikat" i poźniej sprawdź ścieżkę certyfikacji,
    potrzebujesz wszystkie wymienione tam certyfikaty, wtedy zadziała z tym co
    jest teraz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-