  • 21. Data: 2009-11-27 13:13:45
    Temat: Re: WD Green Power w praktyce
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:hem68i$8o9$1@inews.gazeta.pl...

    > skusilem sie na green'a, bo najbardziej zalezalo mi na cichym dysku
    > i hm... no jest cichy, ale myslalem, ze bedzie bardziej :).

    > mierzyles?
    Tak

  • 22. Data: 2009-11-27 16:00:35
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tak

    szukalem dysku do htpc + na serwer plikow
    (kino domowe, torrent, emule, ...),
    ktory czesto bedzie chodzil calymi dniami;

    czyli wd greenpower to zly wybor do takich zastosowan?

  • 23. Data: 2009-11-27 16:04:19
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tak

    wlasnie zobaczylem ta strone polecona przez Mariusza:
    http://www.silentpcreview.com/article786-page3.html
    i tam wyraznie widac, ze w kazdym trybie greeny
    maja mniejszy pobor mocy - tyle ze to stare green'y;

    to nowe green'y pobieraja wiecej energii niz starsze?

    i najwazniejsze pytanie:
    czy wierzyc liczbom z silentpcreview?

  • 24. Data: 2009-11-27 17:00:47
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > szukalem dysku do htpc + na serwer plikow
    > (kino domowe, torrent, emule, ...),
    > ktory czesto bedzie chodzil calymi dniami;
    >
    > czyli wd greenpower to zly wybor do takich zastosowan?

    Nie jestem przekonany. Sama aparatura sieciowa (ruter, modem i tp rzeczy)
    same z siebie pobiera conajmniej 15W, a często wiecej. Więc te pojedyncze
    waty ewentualnie zaoszczędzone (moim zdaniem nie, ale nawet gdyby) na
    zielonym dysku to nie jest dużo. Po drugie widziałęm rózne NAS-y uzbrajane w
    hdd przez producentów, ale nigdy nie były to dyski zielone. A po trzecie
    gdyby ta zieleń była taka super, to napewno byłaby w ofercie innych
    producentów, nie tylko WD. Czuję tu jakiś zielony smrodek.

  • 25. Data: 2009-11-27 17:46:14
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    MC pisze:

    > zielone. A po trzecie gdyby ta zieleń była taka super, to napewno byłaby
    > w ofercie innych producentów, nie tylko WD. Czuję tu jakiś zielony smrodek.

    Samsung wypuścił serię EG (Eco Green)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2009-11-27 17:51:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > wlasnie zobaczylem ta strone polecona przez Mariusza:
    > http://www.silentpcreview.com/article786-page3.html
    > i tam wyraznie widac, ze w kazdym trybie greeny
    > maja mniejszy pobor mocy - tyle ze to stare green'y;

    Nie wiem, to jest tekst sprzed dwóch lat. Nawet jeśli liczby sa prawdziwe,
    to w międzyczasie działy się różne rzeczy.

    > to nowe green'y pobieraja wiecej energii niz starsze?

    Nie. Teraz spojrzałem na datę i to co pisałem dotyczy konfrontacji dysku
    zielonego z grudnia 2007 z czarnym tegorocznym. Nowsze, poza dość
    nieustalonym stanem idle, jednak pobierają minimalnie mniej od czarnych.
    Jakieś 5 do 10%.

    > i najwazniejsze pytanie:
    > czy wierzyc liczbom z silentpcreview?

    Nie mam powodu im nie wierzyć.

  • 27. Data: 2009-11-27 18:05:59
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    MC <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zielonego z grudnia 2007 z czarnym tegorocznym. Nowsze, poza dość
    > nieustalonym stanem idle, jednak pobierają minimalnie mniej od czarnych.

    No i o to chodzi. Wątek jest - jak w praktyce. A praktyce WD Green jest
    wystarczająco szybki. Na 2 dysk doskonale sie nadaje. Mogłby byc trochą
    tańszy. Bo odpowiedniki Seagata w tej samej pojemności są tańsze. Ale Seagate
    to już nie to samo jak przed wtopa z wadliwymi seriami - gdzie można było
    wszystko stracic.
    Najważniejsza cena i niezawodność. A jak te 2 gramy energi zużywa mniej to tym
    lepiej.

  • 28. Data: 2009-11-28 10:22:25
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Wybierz dysk z rodziny AV, czyli zwykle końcówka AVJB (IDE) lub AVJS (SATA).
    Albo Seagate serii SV35 (35.2).
    Lub Hitachi Cinemastar.
    JaC

    -----

  • 29. Data: 2009-12-10 12:19:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Wybierz dysk z rodziny AV, czyli zwykle końcówka AVJB (IDE) lub AVJS
    > (SATA).
    > Albo Seagate serii SV35 (35.2).
    > Lub Hitachi Cinemastar.

    myslalem o nich, ale wyglada ze one sa bardziej do duzych plikow
    (video monitoring, itd...)
    a nie do torrentowych czy innych gdzie jest duzo malych plikow;
    (ten wdc green ma 32mb cache'u a te video po 8mb bodajze)

  • 30. Data: 2009-12-10 12:49:02
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśżź" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Wybierz dysk z rodziny AV, czyli zwykle końcówka AVJB (IDE) lub AVJS
    > (SATA).
    > Albo Seagate serii SV35 (35.2).
    > Lub Hitachi Cinemastar.

    Kupiłem WD5000AADS - w weekend zobaczę co to jest warte :)

    --
    marfi