  • 11. Data: 2009-11-26 08:18:15
    Temat: Re: WD Green Power w praktyce
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    news:slrnhgscqo.uul.januszek@gimli.mierzwiak.com...
> [...]
    .asp?language=en

    > Jednak tu: http://support.wdc.com/product/kb.asp?groupid=608&la
    ng=en
    > jest wyraźnie zaznaczone RPM 5400-7200. Z innych danych na tej stronie
    > np Knowledge Base gdzie jest odpowiedź na to co to jest IntelliPower:
    > "IntelliPower is a fine-tuned balance of spin speed, transfer rate, and
    > caching algorithms designed to deliver both significant power savings
    > and solid performance. Additionally, GreenPower drives consume less
    > current during start up allowing more drives to spin up simultaneously
    > resulting in faster system readiness".

    Co należy rozumieć, że zielone dyski konsumują tyle samo energii co czarne
    za to pracują wolniej. A konkretnie rzeczywiście pobierają miej energii w
    stanie spoczynku za to więcej w czasie pracy na pełny gaz.

  • 12. Data: 2009-11-26 09:35:14
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Czym mierzycie temperaturę?
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-11-26 09:42:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ąćęłńóśżź napisał(a):

    > Czym mierzycie temperaturę?

    Konewką ;PPP pansp ;)

    Co do meritum - w zasadzie musimy zdać się na czujnik producenta
    wstawiony w dysk ;)

    j.

  • 14. Data: 2009-11-26 10:21:00
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    januszek pisze:

    > Jednak tu: http://support.wdc.com/product/kb.asp?groupid=608&la
    ng=en
    > jest wyraźnie zaznaczone RPM 5400-7200.

    Jaki z tego morał? Zamieszanie wokół pseudozmiennej prędkości obrotowej
    dysków WDC GreenPower nie jest przypadkowe, a jest wynikiem świadomego
    wprowadzania klientów w błąd (jak widać skutecznie, skoro ten mit
    pokutuje już 2 lata) za pomocą niedomówień. Na wikipedii wisi jeszcze
    jedno wytłumaczenie: "In 2007 Western Digital announced the WD GP drive
    touting rotational speed "between 7200 and 5400 rpm", which, if
    potentially misleading, is technically correct; the drive spins at 5405
    rpm, and the Green Power spin speed is not variable."

    Przekonanym o wyjątkowości swojego dysku właścicielom WD GP proponuję
    test odsłuchowy - po przyłożeniu ucha do dysku w nawet najcichszym
    byłoby słychać zwiększenie obrotów o 30%.

  • 15. Data: 2009-11-26 10:35:43
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    I każdy producent wstawia w to samo miejsce itp.?
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-11-26 11:01:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ąćęłńóśżź napisał(a):

    > I każdy producent wstawia w to samo miejsce itp.?

    Nie mam pojęcia ;)

    j.

  • 17. Data: 2009-11-26 15:19:27
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Co należy rozumieć, że zielone dyski konsumują tyle samo energii co czarne
    > za to pracują wolniej.

    skusilem sie na green'a, bo najbardziej zalezalo mi na cichym dysku
    i hm... no jest cichy, ale myslalem, ze bedzie bardziej :).

    > A konkretnie rzeczywiście pobierają miej energii w stanie spoczynku za to
    > więcej w czasie pracy na pełny gaz.

    mierzyles?

  • 18. Data: 2009-11-26 20:49:41
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Kup sobie WD Black, przynajmniej będzie szybki.

  • 19. Data: 2009-11-26 20:59:06
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "tomekr" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Kup sobie WD Black, przynajmniej będzie szybki.

    Nie pytałem o szybkość.

    --
    marfi

  • 20. Data: 2009-11-26 21:44:35