  • 1. Data: 2009-11-25 11:52:57
    Temat: WD Green Power w praktyce
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Może ktoś się wypowiedzieć na temat zalet wymiany (ale praktycznie czyli
    dokonanej faktycznie) dysków WD na WD Green Power?
    Tzn. oczekuję opisu o ile spadła temperatura dysków/obudowy, zużycie
    energii, transfer itd.
    Opis dysków wygląda zachęcająco ale chciałbym wiedzieć jak to wygląda w
    praktyce.
    W szczególności dotyczy wymiany RAID 1 na WD 320GB na RAID1 WD 500GB/1TB
    Green Power.

    --
    marfi

  • 2. Data: 2009-11-25 13:07:23
    Temat: Re: WD Green Power w praktyce
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Może ktoś się wypowiedzieć na temat zalet wymiany (ale praktycznie czyli
    > dokonanej faktycznie) dysków WD na WD Green Power?

    mam chyba najnowszy model green'a 1.0 TB
    (wiekszy cache, 3 talerze);
    jest zimny i cichy - choc po wyciszeniu kompa
    stal sie najglosniejszym elementem;

    dysk fajny, ale nadal czekam az wejda green'y
    z mozliwoscia wylaczenia funkcji green;
    (zwalnianie obrotow z 7200 do 5400, itd)

  • 3. Data: 2009-11-25 16:01:53
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    Q wrote:
    > dysk fajny, ale nadal czekam az wejda green'y
    > z mozliwoscia wylaczenia funkcji green;
    > (zwalnianie obrotow z 7200 do 5400, itd)

    te dyski mają zdaje się stałą prędkość obrotową.

    pozdrowienia,
    shadow

  • 4. Data: 2009-11-25 19:47:20
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    Q pisze:

    > dysk fajny, ale nadal czekam az wejda green'y
    > z mozliwoscia wylaczenia funkcji green;
    > (zwalnianie obrotow z 7200 do 5400, itd)

    W pewnym sensie doczekałeś się. Od pierwszego modelu mają stałą prędkość
    obrotową, nie trzeba niczego wyłączać.

  • 5. Data: 2009-11-25 20:10:02
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Q <n...@s...pl> napisał(a):

    > jest zimny i cichy - choc po wyciszeniu kompa
    > stal sie najglosniejszym elementem;

    Nie pisz zimny, tylko napisz ma jaką ma temperaturę a jaką inne dyski.

    U mnie WDC WD 15EADS (1,5T) ma 35 stp. Chłodniejszy jest stary niebieski WDC
    500GB bo ma 33 stp. Warunki pracy takie same.

  • 6. Data: 2009-11-25 20:16:31
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "CeBeR" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W pewnym sensie doczekałeś się. Od pierwszego modelu mają stałą prędkość
    > obrotową, nie trzeba niczego wyłączać.

    To jak rozumieć takie zdanie w opisie w/w dysków:
    "Na szczególną uwagę zasługuje technologia IntelliPower, która zarządza
    zarówno prędkością obrotową talerzy, pamięcią cache jak i również szybkością
    transferu danych."

    --
    marfi

  • 7. Data: 2009-11-25 21:31:47
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    marfi pisze:

> [...]
    > zarówno prędkością obrotową talerzy, pamięcią cache jak i również szybkością

    Należy je tak rozumieć, że marketingowiec, albo tłumacz który je
    wyprodukował nie wiedział o czym pisze. Na anglojęzycznej stronie WD
    jest podobnie brzmiąca, a jakże zasadniczo różna w treści informacja:
    "A fine-tuned balance of spin speed, transfer rate, and caching
    algorithms designed to deliver both significant power savings and solid
    performance. For each drive model, WD may use a different, invariable RPM."
    *INVARIABLE* ( http://www.thefreedictionary.com/invariable )
    O, tu: http://www.wdc.com/en/products/greenpower/technology
    .asp?language=en

  • 8. Data: 2009-11-25 22:54:11
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Gil wrote:

    > Nie pisz zimny, tylko napisz ma jaką ma temperaturę a jaką inne dyski.
    >
    > U mnie WDC WD 15EADS (1,5T) ma 35 stp. Chłodniejszy jest stary niebieski
    > WDC 500GB bo ma 33 stp. Warunki pracy takie same.

    Nie wiem jakie to warunki ale u mnie dwa dyski w obudowie, nie "green" są o
    wiele chłodniejsze:
    - SAMSUNG HD321KJ (7200 rpm): 30°C
    - SAMSUNG HD502HI (5400 rpm): 24°C
    Temperatura w mieszkaniu: 22 st. C
    Co ciekawe, ten wolniejszy ma większy transfer od szybszego.

    JaromirD

  • 9. Data: 2009-11-26 07:50:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    CeBeR napisał(a):

> [...]
    > performance. For each drive model, WD may use a different, invariable RPM."

    Jednak tu: http://support.wdc.com/product/kb.asp?groupid=608&la
    ng=en
    jest wyraźnie zaznaczone RPM 5400-7200. Z innych danych na tej stronie
    np Knowledge Base gdzie jest odpowiedź na to co to jest IntelliPower:
    "IntelliPower is a fine-tuned balance of spin speed, transfer rate, and
    caching algorithms designed to deliver both significant power savings
    and solid performance. Additionally, GreenPower drives consume less
    current during start up allowing more drives to spin up simultaneously
    resulting in faster system readiness".

    j.

  • 10. Data: 2009-11-26 08:13:52
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    CeBeR wrote:
> [...]
    > performance. For each drive model, WD may use a different, invariable RPM."

    na początku aż tacy otwarci nie byli:

    "Western Digital claims the drive is 5400 - 7200 RPM. Many on the web
    have speculated that this means the drive dynamically adjusts the RPM
    based on load. However, Western Digital has recently come forward
    announcing that this means some drives run at 5400RPM, while others run
    at 7200RPM. The drive that is being tested today is 5400RPM."

    http://preview.tinyurl.com/yjhcjss

    pozdrowienia,
    shadow