  • 71. Data: 2023-08-23 18:53:21
    Temat: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 23.08.2023 o 08:46, Myjk pisze:
    > To jest oczywiste i nikt nie zabrania ich dojeżdżać. Szkoda tylko że nie
    > dba się o to aby nie truły ludzi w trakcie tego "dojeżdżania".

    Co zrobiłeś aby przypilnować obowiązujących przepisów?

    Głosujesz na partię która zamiast egzekwować prawo uchwala nowe którego
    dalej nie będzie egzekwowała?

    I dla UTRWALENIA. JUŻ JEST ZAKAZ poruszania się "dojeżdżanymi" pojazdami.

  • 72. Data: 2023-08-23 18:53:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Aug 2023 18:43:31 +0200, _Master_

    > Jak myślisz?

    Myślę niezmiennie, że jesteś kłamliwą konfederacką kurwą.
    Do tego tchórzem i cieniasem.

    > Ilu jest takich jak Ty którzy kupują NOWE?

    W 2022 roku było na świecie takich jak ja 79,4 MILIONA, w Polsce
    przypadła wartosć po przecinku. Masz jeszcze jakieś podchwytliwe
    pytania konfederacka kurwo?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2023-08-23 18:54:27
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 23.08.2023 o 08:46, Myjk pisze:
    > Ja znam takich co już w swoim gracie 2x silnik wymieniali.

    Skąd ty mieszkasz i w jakim towarzystwie się obracasz?

  • 74. Data: 2023-08-23 18:57:25
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 23.08.2023 o 08:46, Myjk pisze:
    > Nie odnosiłem się konkretnie do garażu, tylko do ogółu twojego
    > pierdolenia od rzeczy, patrz wyżej najpierw pisanie o emisji
    > samochodowej a potem o cenie nowych samochodów, które to elementy nijak
    > się nie korelują, ale widzę że i takich elementarnych rzeczy nie jesteś
    > w stanie ogarnąć.

    Wiesz że teraz przypierdalasz się pomyłki i na tym przypierdalaniu
    opierasz cały swój wywód?

    To wiesz od kiedy mogą obowiązywać ZAKAZY wjazdu do miast aut paliwowych
    które są legalne, spełniają obowiązujące normy i są normalnie serwisowane?

    Wiesz?

  • 75. Data: 2023-08-23 19:00:02
    Temat: Nie wnikam co Cię bardziej piecze
    Od: _Master_ <...@...pl>

    czy obalenie celowości twojej ideologi

    czy bardziej obnażenie twoje dumy i poczucia wyższości

    Ale tak ma zostać

    https://ewybory.eu/sondaze/

  • 76. Data: 2023-08-23 23:51:04
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 22.08.2023 o 14:54, io pisze:

    > Po prostu silnik wymagał remontu. Normalna sprawa przy dużym przebiegu.
    > Ale jak samochód ma 18-lat to masz wykwity rdzy. Wymienisz karoserię by
    > mieć pewność, że za rok czy dwa rdza nie wyjdzie w innym miejscu?!

    pisałeś o zużyciu oleju* - to czasem jest łatwe i tanie w naprawie,
    szczególnie w starszych silnikach benzynowych.
    Rdza (ale mało ma wspólnego z artykułem) faktycznie bywa kłopotliwa -
    zależy od ogólnej kondycji samochodu i skłonności do rozwoju rdzy. Z
    Oplami było mocno różnie, w zasadzie dopiero od 2003 zauważyłem znaczną
    poprawę. Wcześniej była kiszka.

    > Aha. To właśnie taki miałem. Przez pierwsze 170 tys (po tym jak go
    > kupiłem z przebiegiem 140) nie wymagał ... aż zaczął wymagać, zaczął
    > rdzewieć itd

    Nie wiem, czy dobrze kumam - to przy 170 tys. km (jak wynika z dalszych
    wypowiedzi - opel) brał tyle oleju? Czy jednak przy 310 (140, o ile
    prawdziwe + Twoje 170)?
    Ale to nawet jakby miał 600 tys. to nie powinien brać aż tyle, chyba, że
    to jakaś nieudana konstrukcja 16v i w dodatku totalnie zaniedbana.

    W.

  • 77. Data: 2023-08-24 03:56:49
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 22.08.2023 o 18:50, io pisze:

    > Znowu nie zrozumiałeś. Możesz sobie silnik remontować, ale jeśli Ci się
    > skończył to zapewne cały samochód też się skończył. No chyba, że
    > wszystko remontowałeś na bieżąco to jesteś w d..e, musisz dalej remontować.

    Jak popularny model, to zakup słupka silnika może wyjść najtaniej.
    Ja tak robiłem, gdy awarii (to nie było zużycie eksploatacyjne) uległ
    mój silnik (turbodiesel 1.9 cdti, cieszący się dobrymi+ opiniami) .
    Słupek kosztował mnie 2100 zł od znajomego mechanika a to i tak było
    "drogo". Wiem, że wymieniają na takie za 1500 i jeżdżą nierzadko jeszcze
    podnosząc moc przy okazji.
    A samochód każdy trzeba naprawiać, szczególnie jak się chce
    wykorzystywać jego możliwości a nie tylko turlać "do kościoła". Dlatego
    jak np. robię hamulce, to w krótkim czasie kupuję następny komplet
    dobrej marki (cywilne) - niech sobie czeka, sprężyny i amortyzatory
    wymieniałem ze 3 lata temu (i nie dlatego, że było to już konieczne) i
    przymierzam się do zakupu nowego kompletu.
    Co jakiś czas wymianie podlegają też elementy elastyczne zawieszenia,
    ale tu już całkowicie zdaję się na mechanika.
    Do tego dobre opony a reszta to pierdoły.
    I takie podejście daje ważną zaletę - dobrze znasz samochód, wiesz jak
    się zachowuje pusty, jak z obciążeniem, gdzie leżą jego granice - to
    pozwala mi jeździć wydajnie, czyli "szybko i bezpiecznie" :-) a
    jednocześnie dość ekonomicznie. Z ostatnich prawie 25 tys. km mam
    średnią 50 km/h przy spalaniu 6.8-6.9 (BC1 pokazuje 6.8, BC2 - 6.9) a
    samochód służy żonie i mi "do wszystkiego" przez 7 dni w tygodniu, 95%
    na terenie PL, mieszkam tuż za granicą dużego miasta, cenię swój czas,
    więc staram się unikać korków i jak nie muszę to np. nie pcham się do
    centrum w godzinach szczytu (bo i nie mam takiej potrzeby, chyba, że
    chce mi się ulubionego spaghetti czy pizzy, ale to raczej w godz.
    12-15). Na marginesie - mój silnik ma 120KM i chyba coś ok. 11 do setki.
    Sprawne poruszanie głównie zależy od umiejętności i możliwości kierowcy,
    i od tego, ile kosztuje to sprawne poruszanie (dlatego służbowe często
    są szybkie).

    Przy okazji - gdzieś tam padło o osiągach elektrycznych, jak to odchodzą
    itp.

    Miałem okazję przejechać się BMW i3s - przyznaję dawał fajną
    "bezproblemowość" w szybkim rozpędzaniu, dobrze to było opanowane przez
    elektronikę (brak problemów z przyczepnością jak na opony, moc i
    odczuwane przyspieszenie), nie było zmartwień o grzanie/chłodzenie
    silnika/turbiny ale dosłownie po kilku testach (oceniłbym je na 80%
    możliwości /mam też doświadczenia z samochodem spalinowym o takim
    przysp. do 100/) pokazywany na początku zasięg 180 spadł do 135 km. A
    zrobiliśmy może z 5 km.
    Nie wiem, jakby to potoczyło się dalej gdyby go trochę uspokoić (czy
    komp po przeliczeniu zużycia zaproponowałby wyższy zasięg, ale przy 130
    zasięgu to ja się przymierzam do tankowania, żeby w ogóle nie
    zastanawiać się, gdzie, kiedy i jak długo mam tankować (zawsze coś się
    znajdzie).
    W zasadzie wyszło, że to mógłby być zamiennik tego grata za tygodniówkę
    (o którym wcześniej pisałem) ;-), czyli samochód do szybkich przejazdów
    na krótkich odcinkach, tylko, że pewnie szybko okazałoby się, że jego
    eksploatacja jest dużo droższa od tamtego - pierwsze z brzegu - opony
    3600 vs 1400.

    A na trasie (dwupasmówka, ale nie S ani A), to nawet jakieś ePorsche,
    które ze świateł startowało jak rakieta, po 30 km było w tym samym
    miejscu co mój 1.9td (120KM) i trochę jeszcze pomagała mu w tym paskudna
    pogoda (AWD vs moje FWD).
    I nie macie co próbować tłumaczyć, że jechał na lajciku, wiem co było.
    Pewnie wstrzymywała go zbyt słaba znajomość możliwości samochodu albo
    spadający zasięg.
    Pewnie prawdziwą przewagę dzięki osiągom pokazałoby takie ePorsche na
    jednopasmowych krajówkach, gdzie odcinki do wyprzedzania coraz rzadsze i
    coraz krótsze a prędkości nie takie wysokie, więc jest szansa, że nie
    trzeba będzie doładowywać na trasie.
    A korzyść w mieście? Jest, szczególnie jak ktoś ma okazję wykorzystać
    przysługujące bonusy. Ale jeśli nie, to ograniczenia 70-50 czy nawet 30
    i korki - słabe perspektywy na istotny zysk czasowy.

    Zresztą - fajnie, gdyby właściciele elektryków podali średnie (ale nie z
    wakacyjnych przejazdów, tylko chociaż z jednego roku, żebyśmy mieli
    uwzględnione chociaż raz wszystkie pory roku, z podaniem modelu pojazdu
    i krótkiej charakterystyki wykorzystania samochodu) - rzuci to jakieś
    światło na ile te "osiągi" się zdają.

    W.

  • 78. Data: 2023-08-24 13:02:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2023 o 03:56, W pisze:

    > pokazywany na początku zasięg 180 spadł do 135 km. A
    > zrobiliśmy może z 5 km.

    Mo i czego się spodziewasz?
    W każdym aucie, spalinowym również, pozostały zasięg jest szacowany na
    podstawie POPRZEDNICH zużyć.

    Jak palisz średno 7 l, a nagle postanowisz dać w palnik i spalisz na
    jakimś odcinku 20 l, to też żądasz, że ma to nie wpłynąć na zasięg?

  • 79. Data: 2023-08-27 20:59:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Sprawne poruszanie głównie zależy od umiejętności i możliwości kierowcy,
    > i od tego, ile kosztuje to sprawne poruszanie (dlatego służbowe często

    Najwyraźniej planujesz jeździć nim do końca swoich dni.

> [...]
    > możliwości /mam też doświadczenia z samochodem spalinowym o takim
    > przysp. do 100/) pokazywany na początku zasięg 180 spadł do 135 km. A

    Dokładnie to samo będziesz miał w dowolnej silnej spalinówce.

> [...]
    > przysługujące bonusy. Ale jeśli nie, to ograniczenia 70-50 czy nawet 30
    > i korki - słabe perspektywy na istotny zysk czasowy.

    Jak wyżej, kup sobie coś mocniejszego spalinowego to zobaczysz ile
    kosztuje jazda z dużą prędkością i jak można zejść ze zużyciem paliwa
    jadąc powoli.

> [...]
    > uwzględnione chociaż raz wszystkie pory roku, z podaniem modelu pojazdu
    > i krótkiej charakterystyki wykorzystania samochodu) - rzuci to jakieś

    Osiągi są takie, jak podałem, że 17-konne Twizy odjeżdża przeciętnej
    spalinówce w jeździe miejskiej i przebija ją łatwością parkowania oraz,
    uwaga, ładowania. Czemu miałbym szukać dziury w całym.

  • 80. Data: 2023-08-29 22:26:10
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 24.08.2023 o 13:02, Cavallino pisze:

    > Mo i czego się spodziewasz?
    > W każdym aucie, spalinowym również, pozostały zasięg jest szacowany na
    > podstawie POPRZEDNICH zużyć.

    to oczywiste

    > Jak palisz średno 7 l, a nagle postanowisz dać w palnik i spalisz na
    > jakimś odcinku 20 l, to też żądasz, że ma to nie wpłynąć na zasięg?

    wpływa, ale jakoś nigdy nie odniosłem wrażenia, żeby tak mocno/szybko.
    Pewnie dlatego, że inaczej jest jak się ma na wskazaniu kilkaset km a
    inaczej, gdy ma się 100 kilkadziesiąt, ale i tak wydaje mi się, że w
    spalinowym (czy to w turbodieslu 1.9, czy turbobenzynie 2.0 7k/1KM)
    trudno o takie skoki, tak jakby to przeliczanie działo się wolniej, z
    większą bezwładnością. Tak, czy owak nigdy jakoś nie zrobiło takiego
    wrażenia, nawet, gdy 55 litrów benzyny wystarczało na 280 km (ale to
    była nieporównywalnie szybsza jazda niż tym i3 - przy i3 nie było
    ciśnięcia do dechy do wysokich prędkości). W sumie, to może być też tak,
    że lata zrobiły swoje i bateria szybciej siada...