-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.159-205-159-31.dynamic.inetia.p
l!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy
- Eurostat
Date: Sun, 27 Aug 2023 20:59:34 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <ucg6ek$1c7ra$1@news.icm.edu.pl>
References: <ubnvha$45ao$1@news.icm.edu.pl> <uboulf$5s48$2@news.icm.edu.pl>
<ubp0nf$hpi$1$nadir@news.chmurka.net> <ubpsca$7cim$2@news.icm.edu.pl>
<ubr6of$np2$1$nadir@news.chmurka.net> <ubt676$ce9m$7@news.icm.edu.pl>
<ubti0d$3ps$2$nadir@news.chmurka.net> <ubtj3f$dd3r$2@news.icm.edu.pl>
<ubtmlb$6ft$1$nadir@news.chmurka.net> <ubvb8a$g8sa$1@news.icm.edu.pl>
<uc016h$kue$1$nadir@news.chmurka.net> <uc0hd7$i89s$3@news.icm.edu.pl>
<uc0m6j$ib$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2ap6$l6l3$2@news.icm.edu.pl>
<uc2m5e$a87$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2p06$ltbp$2@news.icm.edu.pl>
<uc6dd0$s1bo$1@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 27 Aug 2023 18:59:32 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl;
posting-host="159-205-159-31.dynamic.inetia.pl:159.205.159.31";
logging-data="1449834"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.14.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <uc6dd0$s1bo$1@news.icm.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716556
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24.08.2023 o 03:56, W pisze:
> W dniu 22.08.2023 o 18:50, io pisze:
>> W dniu 22.08.2023 o 18:05, nadir pisze:
>> ...
>>> No to albo silnik, albo połowa samochodu, bo to nie są zamienne rzeczy.
>>> Dobrze i przemyślanie skonstruowany silnik jak najbardziej się naprawia.
>>> Jeden nie widzi sensu naprawić silnik inny nie widzi sensu w
>>> jeżdżeniu twizy. Różni ludzie mają różne gusta i potrzeby, pogódź się
>>> z tym.
>>>
>>
>> Znowu nie zrozumiałeś. Możesz sobie silnik remontować, ale jeśli Ci
>> się skończył to zapewne cały samochód też się skończył. No chyba, że
>> wszystko remontowałeś na bieżąco to jesteś w d..e, musisz dalej
>> remontować.
>
> Jak popularny model, to zakup słupka silnika może wyjść najtaniej.
> Ja tak robiłem, gdy awarii (to nie było zużycie eksploatacyjne) uległ
> mój silnik (turbodiesel 1.9 cdti, cieszący się dobrymi+ opiniami) .
> Słupek kosztował mnie 2100 zł od znajomego mechanika a to i tak było
> "drogo". Wiem, że wymieniają na takie za 1500 i jeżdżą nierzadko jeszcze
> podnosząc moc przy okazji.
> A samochód każdy trzeba naprawiać, szczególnie jak się chce
> wykorzystywać jego możliwości a nie tylko turlać "do kościoła". Dlatego
> jak np. robię hamulce, to w krótkim czasie kupuję następny komplet
> dobrej marki (cywilne) - niech sobie czeka, sprężyny i amortyzatory
> wymieniałem ze 3 lata temu (i nie dlatego, że było to już konieczne) i
> przymierzam się do zakupu nowego kompletu.
> Co jakiś czas wymianie podlegają też elementy elastyczne zawieszenia,
> ale tu już całkowicie zdaję się na mechanika.
> Do tego dobre opony a reszta to pierdoły.
> I takie podejście daje ważną zaletę - dobrze znasz samochód, wiesz jak
> się zachowuje pusty, jak z obciążeniem, gdzie leżą jego granice - to
> pozwala mi jeździć wydajnie, czyli "szybko i bezpiecznie" :-) a
> jednocześnie dość ekonomicznie. Z ostatnich prawie 25 tys. km mam
> średnią 50 km/h przy spalaniu 6.8-6.9 (BC1 pokazuje 6.8, BC2 - 6.9) a
> samochód służy żonie i mi "do wszystkiego" przez 7 dni w tygodniu, 95%
> na terenie PL, mieszkam tuż za granicą dużego miasta, cenię swój czas,
> więc staram się unikać korków i jak nie muszę to np. nie pcham się do
> centrum w godzinach szczytu (bo i nie mam takiej potrzeby, chyba, że
> chce mi się ulubionego spaghetti czy pizzy, ale to raczej w godz.
> 12-15). Na marginesie - mój silnik ma 120KM i chyba coś ok. 11 do setki.
> Sprawne poruszanie głównie zależy od umiejętności i możliwości kierowcy,
> i od tego, ile kosztuje to sprawne poruszanie (dlatego służbowe często
> są szybkie).
Najwyraźniej planujesz jeździć nim do końca swoich dni.
>
> Przy okazji - gdzieś tam padło o osiągach elektrycznych, jak to odchodzą
> itp.
>
> Miałem okazję przejechać się BMW i3s - przyznaję dawał fajną
> "bezproblemowość" w szybkim rozpędzaniu, dobrze to było opanowane przez
> elektronikę (brak problemów z przyczepnością jak na opony, moc i
> odczuwane przyspieszenie), nie było zmartwień o grzanie/chłodzenie
> silnika/turbiny ale dosłownie po kilku testach (oceniłbym je na 80%
> możliwości /mam też doświadczenia z samochodem spalinowym o takim
> przysp. do 100/) pokazywany na początku zasięg 180 spadł do 135 km. A
> zrobiliśmy może z 5 km.
Dokładnie to samo będziesz miał w dowolnej silnej spalinówce.
> Nie wiem, jakby to potoczyło się dalej gdyby go trochę uspokoić (czy
> komp po przeliczeniu zużycia zaproponowałby wyższy zasięg, ale przy 130
> zasięgu to ja się przymierzam do tankowania, żeby w ogóle nie
> zastanawiać się, gdzie, kiedy i jak długo mam tankować (zawsze coś się
> znajdzie).
> W zasadzie wyszło, że to mógłby być zamiennik tego grata za tygodniówkę
> (o którym wcześniej pisałem) ;-), czyli samochód do szybkich przejazdów
> na krótkich odcinkach, tylko, że pewnie szybko okazałoby się, że jego
> eksploatacja jest dużo droższa od tamtego - pierwsze z brzegu - opony
> 3600 vs 1400.
>
> A na trasie (dwupasmówka, ale nie S ani A), to nawet jakieś ePorsche,
> które ze świateł startowało jak rakieta, po 30 km było w tym samym
> miejscu co mój 1.9td (120KM) i trochę jeszcze pomagała mu w tym paskudna
> pogoda (AWD vs moje FWD).
> I nie macie co próbować tłumaczyć, że jechał na lajciku, wiem co było.
> Pewnie wstrzymywała go zbyt słaba znajomość możliwości samochodu albo
> spadający zasięg.
> Pewnie prawdziwą przewagę dzięki osiągom pokazałoby takie ePorsche na
> jednopasmowych krajówkach, gdzie odcinki do wyprzedzania coraz rzadsze i
> coraz krótsze a prędkości nie takie wysokie, więc jest szansa, że nie
> trzeba będzie doładowywać na trasie.
> A korzyść w mieście? Jest, szczególnie jak ktoś ma okazję wykorzystać
> przysługujące bonusy. Ale jeśli nie, to ograniczenia 70-50 czy nawet 30
> i korki - słabe perspektywy na istotny zysk czasowy.
Jak wyżej, kup sobie coś mocniejszego spalinowego to zobaczysz ile
kosztuje jazda z dużą prędkością i jak można zejść ze zużyciem paliwa
jadąc powoli.
>
> Zresztą - fajnie, gdyby właściciele elektryków podali średnie (ale nie z
> wakacyjnych przejazdów, tylko chociaż z jednego roku, żebyśmy mieli
> uwzględnione chociaż raz wszystkie pory roku, z podaniem modelu pojazdu
> i krótkiej charakterystyki wykorzystania samochodu) - rzuci to jakieś
> światło na ile te "osiągi" się zdają.
Osiągi są takie, jak podałem, że 17-konne Twizy odjeżdża przeciętnej
spalinówce w jeździe miejskiej i przebija ją łatwością parkowania oraz,
uwaga, ładowania. Czemu miałbym szukać dziury w całym.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.08.23 22:26 W
- 30.08.23 00:15 W
- 30.08.23 06:59 Cavallino
- 30.08.23 07:23 _Master_
- 30.08.23 14:52 _Master_
- 31.08.23 16:19 io
- 31.08.23 19:43 W
- 31.08.23 20:18 io
- 01.09.23 15:28 W
- 04.09.23 14:16 io
- 05.09.23 19:22 Shrek
- 06.09.23 06:53 Shrek
- 06.09.23 15:41 W
- 07.09.23 10:23 io
- 07.09.23 18:39 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg