    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W Polsce królują złomy
    Date: Tue, 28 Sep 2010 14:11:06 +0200

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

> [...]

    Owszem.
    Ale takich się nie sprowadza, bo za drogie.

    >natomiast 5-6letnia kia ma szanse być

    Oczywiście.
    Ale to nie mój problem, co się będzie z nią wtedy działo dalej.
    I szansa statystyczna dużo niższa na coś takiego.

    > ile jest tych 10-cio letnich zadbanych ?
    >
    > ja ich na drodze nie widze czesto - fakt, zdarzaja sie perelki, na ktorych
    > az milo zawiesic oko - ale 2/3 z nich to niestety auta, ktore z 'zadbanym
    > egzemplarzem' maja malo wspolnego - a ich obecni wlasciciele dalej ten
    > stan poglebiaja (lub nie sa w stanie go polepszyc).

    Dokładnie na tym polega problem.
    Np. Bori ma ponad 20 letnie auto, ale wypieszczone do tego stopnia, że nikt
    mu złomowatości nie zarzuci.
    Ale Bori to chlubny wyjątek, a nie reguła.

    Jedno nowe, drugie stare, więc mam porównanie.

    > Podlicz sobie koszty przeglądów w swoim

    Podliczałem, wynoszą kilkadziesiąt zł rocznie więcej niż koszty przeglądów
    starego auta.
    O eksploatacji w stylu "nie robię nic przy aucie dopóki koła się kręcą"
    proszę nie wspominać.

    > myslenie typowego Polaka.

    Dokładnie o tym pisałem.
    W tym tkwi problem, a nie w zarobkach.

    > i DOKŁADNIE O TO chodzi :-D

    Nie sposób się nie zgodzić - efekt byłby podobny.
    I to chyba najlepszy sposób na ten problem.