  • 101. Data: 2010-09-28 14:53:23
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "choczsz" <z...@j...pl> napisał w wiadomości news:

    >Przez dwa lata wlozylem w konserwacje (glownie rozrzad, opony) i
    >naprawy (pare drobnych) niespelna 3000zl

    A mogłeś włożyć kilka razy tyle, przy odrobinie pecha, którego wykluczyć w
    używanym nie idzie.
    Dalej byś uważał, że było warto?

  • 102. Data: 2010-09-28 14:54:07
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Prosty przykład - najniższe zarobki u nas, to około
    > 1000zł. Najniższe w UK to 1000 funtów (tu się opieram na
    > danych od znajomych - Polacy na stanowiskach fizycznych
    > mają właśnie 1000-1300 funtów).
    > Teraz weźmy za przykład nowe auto klasy B - Clio.

    Zwróć uwagę że auto nie jest artykułem pierwszej potrzeby
    :-). Porównaj sobie np. ceny mieszkań w Anglii i w Polsce...
    Sorry, ale ja wolę jednak żyć tutaj :-)

  • 103. Data: 2010-09-28 14:54:44
    Temat: Re: W Polsce kr luj z omy
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:50, Robert_J pisze:
    > Ale zwróć uwagę że my Polacy mamy niestety taką mentalność :-). W Polsce
    > nigdy nie będzie tak jak na zachodzie bo po prostu jesteśmy jacy
    > jesteśmy...

    czyli:
    1. leniwi
    2. za bardzo tolerancyjni wobec siebie
    3. nie umiemy utrzymać porządku
    4. .... i tak dalej i dalej.

    --
    krzysiek82

  • 104. Data: 2010-09-28 14:56:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale zwróć uwagę że my Polacy mamy niestety taką mentalność :-). W Polsce
    > nigdy nie będzie tak jak na zachodzie bo po prostu jesteśmy jacy
    > jesteśmy...

    Otóż to.
    Wydajnośc pracy - połowa tego co na Zachodzie, większość życia sporo tańsza,
    ale oczekiwania co najmniej jak w Niemczech.

    A prawda jest taka, że jak ktoś się nie boi ciężko pracować, to już na
    Zachodzie w tym celu był, albo niedługo będzie (Niemcy otwierają dla nas
    rynek pracy za pół roku).
    A reszta dokonuje świadomego wyboru - godzę się na mniejszą płacę, ale chcę
    żyć i pracować na naszych, polskich warunkach.

    Więc po co to malkontenctwo wieczne?

    P.S.
    Tak wiem, że oprócz lenistwa i niechęci do pracy organicznej to kolejna
    narodowa cecha krajan.

  • 105. Data: 2010-09-28 14:57:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To Twoja żona jest chyba w jakiejś innej Polsce ;-).

    W Polsce też są różne ceny.
    Sam jadąc do rodziny poza wielkie miasto każdorazowo odwiedzam targ czy
    spożywkę - oszczędzam czasem i 50% za to samo.

  • 106. Data: 2010-09-28 14:58:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > To Twoja żona jest chyba w jakiejś innej Polsce ;-).

    Ceny z poznanskiego czy wroclawskiego rynku, nie watpie ze przed sklepem PSS
    spolem w jakiejs wiosce kupisz taniej. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 107. Data: 2010-09-28 14:58:58
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:53, Cavallino pisze:
    > A mogłeś włożyć kilka razy tyle, przy odrobinie pecha, którego wykluczyć
    > w używanym nie idzie.
    > Dalej byś uważał, że było warto?

    w nowym także, i nie zawsze uznają na gwarancji. Generalnie takie
    rozważania nie mają żadnego sensu.

    --
    krzysiek82

  • 108. Data: 2010-09-28 14:59:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Zwróć uwagę że auto nie jest artykułem pierwszej potrzeby :-). Porównaj
    > sobie np. ceny mieszkań w Anglii i w Polsce... Sorry, ale ja wolę jednak
    > żyć tutaj :-)

    Ze sredniej pensji w anglii po oplaceniu raty za mieszkanie zostaje
    powiedzmy 800-1000 funtow (nie liczac moze City w londynie). Czyli wiecej
    niz srednia pensja netto w polsce wynosi. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 109. Data: 2010-09-28 15:02:34
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:33, Cavallino pisze:

    > To że Ciebie nie obchodzi wygląd otoczenia, to już nie mój problem.
    > Współczuję tylko.

    Noo to na ciucholandy tez nalozyc zaporowe podatki... nie beda obdartusy
    w starych szmatach lazic.

    > To z tego, że ja Ci nie każę go złomować, a Ty mi tak.

    No ale przeciez stare jest, a zabytkiem jeszcze sie nie stalo no i ktos
    je 5 lat temu sprowadzil do Polski, aby ja zasmiecic :P

    > Czujesz różnicę?

    Taa, ja czuje, a Ty?

    --
    Karolek

  • 110. Data: 2010-09-28 15:08:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-28 13:15, Cavallino pisze:

    > Tak naprawdę to w ogóle ich na auto nie stać, tylko nie chcą się do tego przyznać.

    Patrz, jeżdżę od lat kilkunastu autami w wieku 8-15 lat, i nagle okazuje się że mnie
    nie stać...

    Ba, wszelkie kalkulatory pokazują, że z amortyzacją, paliwem, naprawami i całą resztą
    wydaję 500-600zł miesięcznie. Nówka segmentu B jakoś nie mieści się w takim limicie.

    > Jakby był porządny przegląd techniczny i musiałby zapłacić za niego 10 razy po 100
    zł, to od razu by to zrozumieli.

    Zapłaciłem już kilkanaćie razy po 160 zł, wliczone wkoszta

    > Ale sieciówkę na MPK daliby radę.

    Ależ MPK nie jest nawet w połowie tak wygodna.

    > Ale wtedy też nie poszpanują przed sąsiadami zza miedzy.

    Weź wyluzuj może z tym "szpanem". Starym autem to naprawdę mało komu można dziś
    zaimponować.