  • 51. Data: 2011-07-14 11:28:44
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-07-13 17:30, J.F pisze:
    >A w momencie wprowadzenia winiet ile tych autostrad bylo?

    Te winiety to juz dosc stary wynalazek, ale reorganizacja byla cos
    2005 i wtedy tych autostrad troche bylo.
    Niewiele mniej niz dzis :-(

    W kazdym badz razie - jechal np litewski tranzyt z niemiec, kierowca
    kupowal dobowa winiete za 27zl, no moze dwie, a w zamian panstwo
    pokrywalo Kulczykowi koszt przejazdu przez autostrade. Ile tego bylo
    to nie wiadomo, ale wczesniej chcial cos 150zl za trzy odcinki od
    tira, to podejrzewam ze sie umowili przynajmniej na 100zl.

    A jak ciezarowka krajowa to placila cos 2500 rocznie. I to duza, bo
    mala jesli dobrze widze 500.
    Niektorzy by chyba ozlocili ministra gdyby im pozwolil kupic taka
    winietke i codziennie przejezdzac myto Staleksportu. Ale nie - oplata
    obowiazuje od 3.5t.

    >Ale w naszych realiach chodzi o to, zeby bylo za co kare nalozyc. A
    >reszta to jest dorabianie ideologii.

    No zaraz - przeciez nie ma obowiazku jezdzenia wiecej niz przepisy
    pozwalaja ? :-)

    J.

  • 52. Data: 2011-07-14 13:13:41
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Żadnych gminnych w rozporządzeniu nie ma, więc żaden 40 tonowy TIR nie
    > powinien się na nich pojawić.

    Co IMO nie zmienia faktu, że droga powinna być odpowiednio oznakowana,
    ponieważ kierowcę obowiązuje PoRD, a nie rozporządzenie. Tym bardziej,
    jeśli kierowca jest zagraniczny - może nie umieć czytać po polsku (wszak
    "polska język trudna język"), ale znaki są zrozumiałe niezależnie od
    narodowości.

  • 53. Data: 2011-07-14 13:17:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ivmj15$gh$2@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Żadnych gminnych w rozporządzeniu nie ma, więc żaden 40 tonowy TIR nie
    > powinien się na nich pojawić.

    >Co IMO nie zmienia faktu, że droga powinna być odpowiednio oznakowana,

    Jest oznakowana.
    Domyślnie - czyli do 8T nacisku.

    >ponieważ kierowcę obowiązuje PoRD, a nie rozporządzenie.

    Bzdura.
    Nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz pojęcia.

  • 54. Data: 2011-07-14 13:34:44
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-14 11:22, Cavallino pisze:

    > Na to wychodzi.
    > Żadnych gminnych w rozporządzeniu nie ma, więc żaden 40 tonowy TIR nie
    > powinien się na nich pojawić.

    ...ale ciezarowka+naczepa to (zazwyczaj) 5 osi, a 5osi x 8ton/oś =40ton
    - wiec moze :)

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 55. Data: 2011-07-14 13:38:30
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-14 09:47, Cavallino pisze:

    > To Ty nie rozumiesz, że te koszty nie biorą się znikąd, one są i będą.
    > Do tej pory też były, bo drogi niszczą na potęgę, tyle że płaciło za
    > nich państwo.
    > Podatnicy.
    > Czyli np. ja płaciłem za to, z czego korzystałeś Ty.
    > A ja wolę zapłacić za to, z czego ja korzystam.
    >
    > Rozumiesz, czy za trudne?

    Ja też dużo rzeczy "wole" i z wielu rzeczy na ktore ida moje podatki nie
    korzystam, ale niestety państwo jako całosć tak nie funkcjonuje.
    Co do kosztow, to czy gdzies napisalem, ze ich nie ma? Zawsze byly.
    Chodzi mi o wymyslanie coraz to nowych sposobow sciagania kasy z kierowcow.
    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 56. Data: 2011-07-14 13:39:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości

    > ...ale ciezarowka+naczepa to (zazwyczaj) 5 osi, a 5osi x 8ton/oś =40ton -
    > wiec moze :)

    Wątpię, żeby rozkład mas i nacisków był tak równomierny jak piszesz.

  • 57. Data: 2011-07-14 13:41:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja też dużo rzeczy "wole"

    Akurat tym razem widać więcej ludzi wolało tak ja.
    Na całe szczęście.

    >i z wielu rzeczy na ktore ida moje podatki nie korzystam, ale niestety
    >państwo jako całosć tak nie funkcjonuje.
    > Co do kosztow, to czy gdzies napisalem, ze ich nie ma? Zawsze byly.

    Czyli o co Ci chodzi?

    > Chodzi mi o wymyslanie coraz to nowych sposobow sciagania kasy z
    > kierowcow.

    Tej samej kasy?
    No to bez różnicy.

    Tak jak zrobili jest bardziej uczciwie, zwłaszcza że przy kosztach
    przerzuconych na podatnika przy okazji sponsorowaliśmy też Ruskich, Litwinów
    i innych nie płacących tutaj podatków.

  • 58. Data: 2011-07-14 13:42:43
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-14 11:28, J.F pisze:

    > No zaraz - przeciez nie ma obowiazku jezdzenia wiecej niz przepisy
    > pozwalaja ? :-)

    Gdy to wprowadzali, to nie bylo w kraju za wiele parkingow, i rozne kary
    za "tacho" podreperowaly wtedy troche budzet :) Dzisiaj juz sytuacja sie
    zmienila, ale koncepcja pozostala niezmienna "wymyslmy, z czego tu
    jeszcze mozna sciagnac kase" :)

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 59. Data: 2011-07-14 13:55:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > zmienila, ale koncepcja pozostala niezmienna "wymyslmy, z czego tu jeszcze

    Albo masz strasznie ograniczone pole widzenia, że wszystko Ci się tylko z
    fiskalizmem kojarzy, albo coś innego z Tobą jest nie tak.

    Próba sugerowania, że walka państwa z przemęczonymi jazdą ponad ich siły
    kierowcami ciężarówek (a raczej ich szefami), to koncepcja li tylko na
    napędzanie kasy budżetowi jest po prostu żałosna.

  • 60. Data: 2011-07-14 13:59:14
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-14 13:41, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości

    > Akurat tym razem widać więcej ludzi wolało tak ja.
    > Na całe szczęście.

    Co wolało? Pytał się ktoś kogoś o cokolwiek?

    > Czyli o co Ci chodzi?

    O to, ze przez nieudolna realizacje jestem codziennie jakies 40-60min w
    d..ie, co w miesiacu roboczym daje dobe wycieta z zyciorysu. Jak dla
    mnie jest to pogorszenie warunkow zycia, o ktore nikt sie mnie nie
    pytal, za ktore w dodatku zaplace z wlasnych pieniedzy. I to mi sie nie
    podoba.

    > Tej samej kasy?
    > No to bez różnicy.

    Dzisiaj moze tej samej.
    Jak juz sie wszyscy przyzwyczaja i wrzawa ucichnie, to podniosa stawki,
    potem wprowadza oplaty za osobowe - zaklad? Pytanie tylko kiedy...

    > Tak jak zrobili jest bardziej uczciwie, zwłaszcza że przy kosztach
    > przerzuconych na podatnika przy okazji sponsorowaliśmy też Ruskich,
    > Litwinów i innych nie płacących tutaj podatków.

    I jakos panstwo od tego nie zbankrutowalo, a teraz nagle sprawiedliwosci
    sie zachcialo...

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156