  • 41. Data: 2011-07-14 11:04:17
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ivmb1d$671$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Z tego co czytałem/słyszałem TIR-y nie mogą jeździć drogami nie
    > przystosowanymi do ich tonażu.

    >A jeśli ktoś zapragnie przy takiej drodze zbudować fabrykę albo
    >hipermarket, to materiały na budowę będzie woził rowerami? ;-)

    Nie mam pojęcia, ale jest duża szansa, że musi uzyskać pozwolenie na takie
    przejazdy, albo po prostu będzie łamał prawo.
    Np. ciężarówki firm budujących autostrady nie mogą jeździć po lokalnych
    drogach bez specjalnych umów z właścicielami dróg, których skutkiem jest
    odtworzenie tych dróg po zakończeniu budowy.

  • 42. Data: 2011-07-14 11:07:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nie mam pojęcia, ale jest duża szansa, że musi uzyskać pozwolenie na
    > takie przejazdy, albo po prostu będzie łamał prawo.

    I pewnie na tym ostatnim się skończy ;-)
    BTW, jeśli droga nie jest przystosowana do tonażu TIR-a to chyba powinna
    być oznakowana odpowiednim znakiem? Wtedy (teoretycznie) łatwo udowodnić
    wykroczenie.

  • 43. Data: 2011-07-14 11:08:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ivmbkd$7p0$2@polsl.pl...
> [...]

    >I pewnie na tym ostatnim się skończy ;-)
    >BTW, jeśli droga nie jest przystosowana do tonażu TIR-a to chyba powinna

    Może jest - np. brak numerka (czyli droga gminna) coś takiego oznacza co do
    zasady?

  • 44. Data: 2011-07-14 11:12:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Z tego co czytałem/słyszałem TIR-y nie mogą jeździć drogami nie
    >przystosowanymi do ich tonażu.
    >Ale z czego to wynika nie podawali (dokładnych przepisów).

    Brzmi logicznie .. tylko ze skad ma kierowca wiedziec ktore drogi sa
    przystosowane ?
    Znaki sa w nielicznych miejscach, wiec albo jest jakis generalny zakaz
    jazdy gminnymi, albo dlugie rozporzadzenie wymieniajace wszystkie.
    W jedno i drugie watpie :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-07-14 11:13:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Brzmi logicznie .. tylko ze skad ma kierowca wiedziec ktore drogi sa
    > przystosowane ?

    http://www.wnp.pl/wiadomosci/145231.html
    Wychodzi na to że drogi gimmne nie są przystosowane do nacisku na oś powyżej
    8 ton, tak co do zasady.

  • 46. Data: 2011-07-14 11:13:27
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Może jest - np. brak numerka (czyli droga gminna) coś takiego oznacza co
    > do zasady?

    Jeśli wierzyć Wikipedii:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasy_i_kategorie_dr%C3
    %B3g_w_Polsce
    to kategorie i klasy dróg (niestety to nie to samo) określają prędkości
    projektowe, szerokości itp. ale nie tonaż.

  • 47. Data: 2011-07-14 11:16:54
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Wychodzi na to że drogi gimmne nie są przystosowane do nacisku na oś
    > powyżej 8 ton, tak co do zasady.

    "Jednak jeśli ciężarówka, aby nie płacić, wybiera dajmy na to drogę
    gminną, gdzie dopuszczalny nacisk na oś wynosi 8 ton, to wtedy
    inspektorzy mogą nałożyć karę"

    Może to oznaczać, że wszystkie drogi gminne tak mają, albo że tylko
    niektóre. Albo że drogi o kategorii wyższej niż gminna (wg Wikipedii
    niższych nie ma) dopuszczają nacisk powyżej 8 ton.

  • 48. Data: 2011-07-14 11:17:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ivmbvn$7p0$4@polsl.pl...
> [...]

    >to kategorie i klasy dróg (niestety to nie to samo) określają prędkości
    >projektowe, szerokości itp. ale nie tonaż.

    http://www.gddkia.gov.pl/871/dopuszczalne-naciski-na
    -os

  • 49. Data: 2011-07-14 11:19:27
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > http://www.gddkia.gov.pl/871/dopuszczalne-naciski-na
    -os

    "Drogi inne niż określone w rozporządzeniach stanowią sieć dróg, po
    których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
    osi do 8 t."

    Czyli nieważne czy gminne, powiatowe czy jeszcze inne. Ważne czy jest w
    rozporządzeniu.

  • 50. Data: 2011-07-14 11:22:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ivmcav$ccb$3@polsl.pl...
> [...]

    >Czyli nieważne czy gminne, powiatowe czy jeszcze inne. Ważne czy jest w

    Na to wychodzi.
    Żadnych gminnych w rozporządzeniu nie ma, więc żaden 40 tonowy TIR nie
    powinien się na nich pojawić.