  • 1. Data: 2010-10-16 09:42:18
    Temat: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem komórkowym
    Od: "krowek" <k...@w...k>

    Spotkałem się z opinią, że zmiana VAT od 1 stycznia 2011 daje podstawę, żeby
    rozwiązać z operatorem umowę na telefon komórkowy przed końcem okresu, na
    jaki została zawarta. Czy faktycznie tak jest?

  • 2. Data: 2010-10-16 10:01:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 11:42:18 +0200, krowek napisał(a):

    > Spotkałem się z opinią, że zmiana VAT od 1 stycznia 2011 daje podstawę, żeby
    > rozwiązać z operatorem umowę na telefon komórkowy przed końcem okresu, na
    > jaki została zawarta. Czy faktycznie tak jest?

    Ustawa Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 z wszystkimi
    późniejszymi zmianami, Artykuł 60a, ustęp 3.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-10-16 10:02:51
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krowek" <k...@w...k> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiązać z operatorem umowę na telefon komórkowy przed końcem okresu, na
    > jaki została zawarta. Czy faktycznie tak jest?

    Jest, ale ponieważ zmiana cennika nastąpiła na skutek zmian przepisów
    będziesz musiał zapłacić karę. ;-)
    "Rzeczpospolita" wyskoczyła z taką rewalacją jakiś miesiąc temu, ale zaraz
    zostało to skorygowane.

    Kenny

  • 4. Data: 2010-10-16 10:11:01
    Od: "Maciej" <m...@s...pl>

    > Jest, ale ponieważ zmiana cennika nastąpiła na skutek zmian przepisów
    > będziesz musiał zapłacić karę. ;-)
    > "Rzeczpospolita" wyskoczyła z taką rewalacją jakiś miesiąc temu, ale zaraz
    > zostało to skorygowane.

    a umowy sa zawarte na kwote netto czy brutto?

  • 5. Data: 2010-10-16 10:28:14
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-16 12:01, Waldek Godel pisze:

    > Ustawa Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 z wszystkimi
    > późniejszymi zmianami, Artykuł 60a, ustęp 3.

    Polecam UWAŻNĄ lekturę tego zapisu :-) Taką wielowariantową, a nie a x b
    = c :-P

  • 6. Data: 2010-10-16 10:42:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 12:28:14 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Polecam UWAŻNĄ lekturę tego zapisu :-) Taką wielowariantową, a nie a x b
    > = c :-P

    mimo wszystko wciąż to samo.
    Nawet JEŻELI są kruczki, to operatorzy i tak zinterpretują jak zwykle tak
    jak im wygodnie, ale tym razem sądy będa po ich stronie. CBDU.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-10-16 11:15:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-16 12:42, Waldek Godel pisze:

    > mimo wszystko wciąż to samo.
    > Nawet JEŻELI są kruczki, to operatorzy i tak zinterpretują jak zwykle tak
    > jak im wygodnie, ale tym razem sądy będa po ich stronie. CBDU.

    Polecam też lekturę ustawy o cenach :-)

  • 8. Data: 2010-10-16 12:42:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 12:02, Kenny pisze:

    > Jest, ale ponieważ zmiana cennika nastąpiła na skutek zmian przepisów
    > będziesz musiał zapłacić karę. ;-)

    Która to ustawa nakazuje zwiększanie cen?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-10-16 13:11:07
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > rozwiązać z operatorem umowę na telefon komórkowy przed końcem okresu, na
    > jaki została zawarta. Czy faktycznie tak jest?

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=439&news_id=5871&layout=3&page=text

    Wszystko w temacie.

    wiatrak

  • 10. Data: 2010-10-16 13:13:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 15:11, wiatrak pisze:

    > Użytkownik "krowek" <k...@w...k> napisał w wiadomości
    >>

    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=439&news_id=5871&layout=3&page=text

    UKE nie jest nieomylne. Na przykład w mojej sprawie miało zdanie na
    pewien temat, które jednak nie zostało uznane ani przez sąd rejonowy,
    ani okręgowy :P

    --
    Liwiusz