  • 1. Data: 2010-10-15 18:13:10
    Temat: Internet dongle - zmiana firmware i dashboard'u
    Od: Uni <u...@w...pl>

    Mam internet na donglu firmy Huawei - model E 160. Chciałbym zmienić
    providera, a że posiadam już 2 dongle to trzeciego raczej mi się nie
    uśmiecha kupować. Przygotowałem już niebrandowane firmware i
    dashboard, gotów jestem do ich wyniany - w związku z czym mam do
    grupowiczów kilka pytań.

    1.) Czy do tej zmiany potrzeba wymienić firmware na niebrandowane
    i dashboard - czy też wystarczy wymiana samego dashboard'u ?.

    2.) Jak zarchiwizować oryginalne firmware i dashboard ?

  • 2. Data: 2010-10-15 19:10:26
    Temat: Re: Internet dongle - zmiana firmware i dashboard'u
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Uni wrote:
    > 1.) Czy do tej zmiany potrzeba wymienić firmware na niebrandowane
    > i dashboard - czy też wystarczy wymiana samego dashboard'u ?.

    Nic nie trzeba robić, o ile software w wersji którą masz pozwala na
    wpisanie APN (są wersje zablokowane na jeden APN danego opa).

    > 2.) Jak zarchiwizować oryginalne firmware i dashboard ?

    Software po prostu kopiujesz z partycji instalacyjnej. Firmware - w
    zasadzie nie praktykuje się, bo niepotrzeba, zwłaszcza jak zmienisz na
    generic (niebrandowany).

    Jakub

  • 3. Data: 2010-10-15 20:46:43
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 19:13:10 +0100, Uni napisał(a):

    > 1.) Czy do tej zmiany potrzeba wymienić firmware na niebrandowane
    > i dashboard - czy też wystarczy wymiana samego dashboard'u ?.

    Jeśli na modem masz założonego simlocka, to musisz go zdjąć.
    Poza tym, to prawdopodobnie nic więcej zmieniać nie musisz, wystarczy,
    że na komputerze zainstalować jakiś inny, niebrandowany menadżer
    połączeń, np. Top_NetInfo lub Mobile Partner.

    > 2.) Jak zarchiwizować oryginalne firmware i dashboard ?

    Na firmware sposobu nie znam, natomiast programem Huawei Dashboard Tool
    v0.0.0.5 (http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=303408#3034
    08 ) możesz
    zrobić sobie backup (obraz ISO) wirtualnego CD-ROMU zainstalowanego w
    modemie.
    W razie potrzeby możesz z backupu tym samym programem stworzyć dashboard
    identyczny z oryginalnym lub zmodyfikowany.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof