-
11. Data: 2022-02-24 21:11:10
Temat: Re: V8 na wodor
Od: K <n...@e...com>
On 24/02/2022 18:58, Myjk wrote:
> Thu, 24 Feb 2022 09:51:47 +0000, K
>
>> Wreszcie jakies pozytywne wiadomosci z rynku motoryzacyjnego ;)
>
> Nie wiem z czego się znowu cieszysz, przecież to jeszcze większa ślepa
> uliczka w odniesieniu do pojazdów cywilnych niż FCEV.
>
> Weź sobie posłuchaj i otwórz w końcu swoje zaropiałe oczy:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=0d0MPg7DxbY
>
> BTW, Jason już blisko rok temu o tych
> "pozytywnych" wiadomościach mówił:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=3IPR50-soNA
>
"Muj Borze" chlopie przestan sie podpalac na kazdym moim poscie.
Przeciez oni to robia dla zabawy, a nie po to aby seryjnie robic V8 na
wodor. Potraktuj to jako ciekawostke, a nie przepowiednie.
-
12. Data: 2022-02-24 22:04:04
Temat: Re: V8 na wodor
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2022-02-24 o 18:14, J.F pisze:
> On Thu, 24 Feb 2022 18:07:27 +0100, T. wrote:
>> W dniu 2022-02-24 o 13:36, J.F pisze:
>>> On Thu, 24 Feb 2022 09:51:47 +0000, K wrote:
>>>> Wreszcie jakies pozytywne wiadomosci z rynku motoryzacyjnego ;)
>>>> https://www.topgear.com/car-news/future-tech/toyota-
and-yamaha-are-developing-hydrogen-fuelled-v8
>>>
>>> Srednio pozytywne.
>>> Silniki spalinowe maja małą sprawnosc, napedzanie ich wodorem zakrawa
>>> na glupote.
>>>
>>> Tanie ogniwa paliwowe o duzej sprawnosci - to by byla pozytywna
>>> wiadomosc.
>>>
>> Problem w tym, że uzyskiwanie, transport oraz sprężanie wodoru jest
>> energetycznie mało sprawne. Dlatego jazda na wodór jest droższa niż na
>> benzynie. I nieprędko to się zmieni...
>
> Za 20 lat, jak ropy zacznie brakowac?
> Czy jutro, jak sankcje na Rosje nałożymy ? :-(
>
> Uzyskiwanie ... zalezy od zrodla energii - jak bedzie tania, to i
> produkcja wodoru nie bedzie problemem.
> A swietnie pasuje do OZE - chwilowe nadwyzki daje sie wykorzystac.
>
> Sprezanie ... elektrolizer chyba moze pracowac pod wysokim cisnieniem
> wody.
>
> Transport ... rurociagiem poplynie.
>
Właściwy kierunek to nie dążenie do tego, żeby energia była tania i jej
zużycie było duże, tylko dążenie do tego, żeby zużywać jak najmniej
energii. Energia powinna być droga, bo wtedy jest szanowana i mało się
jej marnuje.
-
13. Data: 2022-02-24 22:59:37
Temat: Re: V8 na wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-02-2022 o 19:42, T. pisze:
> W dniu 2022-02-24 o 19:07, Cavallino pisze:
>> W dniu 24-02-2022 o 18:07, T. pisze:
>>> W dniu 2022-02-24 o 13:36, J.F pisze:
>>>> On Thu, 24 Feb 2022 09:51:47 +0000, K wrote:
>>>>> Wreszcie jakies pozytywne wiadomosci z rynku motoryzacyjnego ;)
>>>>> https://www.topgear.com/car-news/future-tech/toyota-
and-yamaha-are-developing-hydrogen-fuelled-v8
>>>>>
>>>>
>>>> Srednio pozytywne.
>>>>
>>>> Silniki spalinowe maja małą sprawnosc, napedzanie ich wodorem zakrawa
>>>> na glupote.
>>>>
>>>> Tanie ogniwa paliwowe o duzej sprawnosci - to by byla pozytywna
>>>> wiadomosc.
>>>>
>>>>
>>>> J.
>>>>
>>>>
>>> Problem w tym, że uzyskiwanie, transport oraz sprężanie wodoru jest
>>> energetycznie mało sprawne.
>>
>> Uzyskiwanie benzyny też niezbyt.
>>
>>> Dlatego jazda na wodór jest droższa niż na benzynie.
>>
>> Nie bardzo właśnie.
>> Podobne koszty.
>>
>> I to mimo mikrej skali.
>
> Benzyny się nie spręża ani nie trzeba jej schładzać/podgrzewać/sprężać
> do transportu.
Jasne.
A mimo to koszty są podobne.
Obejrzyj sobie podróż A. Fiedlera Miraiem po Europie na YT.
-
14. Data: 2022-02-24 23:10:08
Temat: Re: V8 na wodor
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 24.02.2022 o 20:09, J.F pisze:
> On Thu, 24 Feb 2022 19:37:29 +0100, T. wrote:
>> W dniu 2022-02-24 o 18:14, J.F pisze:
>>> On Thu, 24 Feb 2022 18:07:27 +0100, T. wrote:
>>>> W dniu 2022-02-24 o 13:36, J.F pisze:
>
...
> A z drugiej strony
> https://www.wroclaw.pl/zielony-wroclaw/mostek-park-w
schodni-przebudowa
>
> Taki mostek/kładka.
> dlugosc jakies 10m, szerokosc 3/4m, nosnosc ... dla pieszych, no ale
> jakis ciagnik tez moglby czasem przejechac.
>
> https://www.wroclaw.pl/budzet-obywatelski-wroclaw/pr
ojekty-2020/projekt,id,398
>
> "Według wstępnych szacunków ZZM wnioskowana kwota 500 000 zł jest
> niewystarczająca. Należy podnieść kwotę do 2 mln zł."
100zł/ludzia
-
15. Data: 2022-02-24 23:12:35
Temat: Re: V8 na wodor
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 24.02.2022 o 22:04, Poldek pisze:
> W dniu 2022-02-24 o 18:14, J.F pisze:
>> On Thu, 24 Feb 2022 18:07:27 +0100, T. wrote:
>>> W dniu 2022-02-24 o 13:36, J.F pisze:
...
>> wody.
>>
>> Transport ... rurociagiem poplynie.
>>
>
> Właściwy kierunek to nie dążenie do tego, żeby energia była tania i jej
> zużycie było duże, tylko dążenie do tego, żeby zużywać jak najmniej
> energii. Energia powinna być droga, bo wtedy jest szanowana i mało się
> jej marnuje.
Ee yy, tak nie jest nawet dla konsumenta bo jego interesuje wyłącznie
czy będzie tanio ewentualnie czy będzie drogo, ale zajeb...e.
-
16. Data: 2022-02-25 02:34:08
Temat: Re: V8 na wodor
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2022-02-24 o 23:12, ii pisze:
> W dniu 24.02.2022 o 22:04, Poldek pisze:
>> W dniu 2022-02-24 o 18:14, J.F pisze:
>>> On Thu, 24 Feb 2022 18:07:27 +0100, T. wrote:
>>>> W dniu 2022-02-24 o 13:36, J.F pisze:
> ...
>>> wody.
>>>
>>> Transport ... rurociagiem poplynie.
>>>
>>
>> Właściwy kierunek to nie dążenie do tego, żeby energia była tania i
>> jej zużycie było duże, tylko dążenie do tego, żeby zużywać jak
>> najmniej energii. Energia powinna być droga, bo wtedy jest szanowana i
>> mało się jej marnuje.
>
> Ee yy, tak nie jest nawet dla konsumenta bo jego interesuje wyłącznie
> czy będzie tanio ewentualnie czy będzie drogo, ale zajeb...e.
Jak energia będzie droga, to zrobi się "zajeb....e", gdyż poziom
zajeb----ości rośnie wraz ze wzrostem ceny/spadkiem dostępności.
-
17. Data: 2022-02-25 10:02:15
Temat: Re: V8 na wodor
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu czwartek-24-lutego-2022 o 19:42, T. pisze:
> - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
> podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
> mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.
I znowu zaczynam mącić ;-)
Skoro tak to dlaczego nie sprężać powietrza? Technologia banalnie
prosta. Do miasta tanie samochody jak znalazł
DLACZEGO pchać się w ten pieprzony wodór?
Panele foto. owszem ale do napędzania sprężarek.
-
18. Data: 2022-02-25 12:26:30
Temat: Re: V8 na wodor
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2022-02-25 o 10:02, _Master_ pisze:
> W dniu czwartek-24-lutego-2022 o 19:42, T. pisze:
>> - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
>> podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
>> mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.
>
> I znowu zaczynam mącić ;-)
>
> Skoro tak to dlaczego nie sprężać powietrza? Technologia banalnie
> prosta. Do miasta tanie samochody jak znalazł
>
> DLACZEGO pchać się w ten pieprzony wodór?
>
> Panele foto. owszem ale do napędzania sprężarek.
No bo przy sprężaniu powietrza straty sięgają 85-95% energii (idzie na
ciepło). To gorzej niż w parowozie.
Poczytaj fajny artykuł o Ludwiku Mękarskim:
https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
karskiego-53022.html
T.
-
19. Data: 2022-02-25 12:46:29
Temat: Re: V8 na wodor
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu piątek-25-lutego-2022 o 12:26, T. pisze:
> W dniu 2022-02-25 o 10:02, _Master_ pisze:
>> W dniu czwartek-24-lutego-2022 o 19:42, T. pisze:
>>> - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
>>> podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
>>> mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.
>>
>> I znowu zaczynam mącić ;-)
>>
>> Skoro tak to dlaczego nie sprężać powietrza? Technologia banalnie
>> prosta. Do miasta tanie samochody jak znalazł
>>
>> DLACZEGO pchać się w ten pieprzony wodór?
>>
>> Panele foto. owszem ale do napędzania sprężarek.
>
> No bo przy sprężaniu powietrza straty sięgają 85-95% energii (idzie na
> ciepło). To gorzej niż w parowozie.
> Poczytaj fajny artykuł o Ludwiku Mękarskim:
> https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
karskiego-53022.html
> T.
Ale ta cała ekologia nie polega na nauce i nie przejmuje się stratami
energii czy kosztami.
Uświadom to sobie ;-)
A jak już sobie uświadomisz ... to może się okazać że koszty sumaryczne,
inwestycji w technologię, koszty nabycia pojazdu, koszty eksploatacji...
Nie będą wyższe niż instalacji wodorowych czy bateryjek do samochodów.
Zakładamy przecież że prądu ze słońca i wiatru będzie TYLKO WIĘCEJ.
BĘDZIE WHOOOJ ;-) tylko nie przez cały dzień.
Dlaczego nie sprężać powietrza skoro już są urządzenia dźwigowe
magazynujące energię. Też niby ogromne straty ale może się okazać że
zapewniające prąd przez 24 godziny na dobę
A przecież o to chodzi.
-
20. Data: 2022-02-25 13:03:43
Temat: Re: V8 na wodor
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2022-02-25 o 12:46, _Master_ pisze:
> W dniu piątek-25-lutego-2022 o 12:26, T. pisze:
>> W dniu 2022-02-25 o 10:02, _Master_ pisze:
>>> W dniu czwartek-24-lutego-2022 o 19:42, T. pisze:
>>>> - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
>>>> podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
>>>> mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.
>>>
>>> I znowu zaczynam mącić ;-)
>>>
>>> Skoro tak to dlaczego nie sprężać powietrza? Technologia banalnie
>>> prosta. Do miasta tanie samochody jak znalazł
>>>
>>> DLACZEGO pchać się w ten pieprzony wodór?
>>>
>>> Panele foto. owszem ale do napędzania sprężarek.
>>
>> No bo przy sprężaniu powietrza straty sięgają 85-95% energii (idzie na
>> ciepło). To gorzej niż w parowozie.
>> Poczytaj fajny artykuł o Ludwiku Mękarskim:
>> https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
karskiego-53022.html
>> T.
>
> Ale ta cała ekologia nie polega na nauce i nie przejmuje się stratami
> energii czy kosztami.
>
> Uświadom to sobie ;-)
>
> A jak już sobie uświadomisz ... to może się okazać że koszty sumaryczne,
> inwestycji w technologię, koszty nabycia pojazdu, koszty eksploatacji...
> Nie będą wyższe niż instalacji wodorowych czy bateryjek do samochodów.
>
> Zakładamy przecież że prądu ze słońca i wiatru będzie TYLKO WIĘCEJ.
> BĘDZIE WHOOOJ ;-) tylko nie przez cały dzień.
> Dlaczego nie sprężać powietrza skoro już są urządzenia dźwigowe
> magazynujące energię. Też niby ogromne straty ale może się okazać że
> zapewniające prąd przez 24 godziny na dobę
> A przecież o to chodzi.
>
>
>
>
>
>
W sumie to masz rację. Generalnie nie chodzi o sprawność, ale o koszty i
wygodę. Bo np. silnik parowy zasilany lokalnym drewnem (można sobie
posadzić wierzbę energetyczną na działce) ma większą sprawność niż
łańcuch od wykopania węgla, przez jego przewiezienie do elektrowni,
spalenie, przesłanie prądu, ładowanie baterii i wykorzystanie w silniku
elektrycznym. A nikt nie będzie czekał, aż się woda zagotuje :-)
Jeśli można mieć "za darmo" energię, w dodatku odnawialną, to opłaci się
z niej korzystać mimo strat. Pozostaje problem kosztów - dziś na razie
nikt nie inwestuje w instalacje panelowe off-line, bo ta drogie i się
nie zwróci. Ale za kilka lat - kto wie...
T.