-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 25 Feb 2022 12:46:29 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.6.1
Subject: Re: V8 na wodor
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <sv7kfj$eep$1$horizn@news.chmurka.net>
<q1pv271s7iki$.5ayrhw78jb72$.dlg@40tude.net>
<6217bb51$0$6636$65785112@news.neostrada.pl>
<sv8hgl$kor$2$Cav@news.chmurka.net>
<6217d18b$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<62189b17$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
<6218bce9$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
From: _Master_ <M...@...pl>
In-Reply-To: <6218bce9$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 43
Message-ID: <6218c195$0$6642$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.66.127.177
X-Trace: 1645789589 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 6642 89.66.127.177:59283
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2832
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701848
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek-25-lutego-2022 o 12:26, T. pisze:
> W dniu 2022-02-25 o 10:02, _Master_ pisze:
>> W dniu czwartek-24-lutego-2022 o 19:42, T. pisze:
>>> - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
>>> podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
>>> mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.
>>
>> I znowu zaczynam mącić ;-)
>>
>> Skoro tak to dlaczego nie sprężać powietrza? Technologia banalnie
>> prosta. Do miasta tanie samochody jak znalazł
>>
>> DLACZEGO pchać się w ten pieprzony wodór?
>>
>> Panele foto. owszem ale do napędzania sprężarek.
>
> No bo przy sprężaniu powietrza straty sięgają 85-95% energii (idzie na
> ciepło). To gorzej niż w parowozie.
> Poczytaj fajny artykuł o Ludwiku Mękarskim:
> https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
karskiego-53022.html
> T.
Ale ta cała ekologia nie polega na nauce i nie przejmuje się stratami
energii czy kosztami.
Uświadom to sobie ;-)
A jak już sobie uświadomisz ... to może się okazać że koszty sumaryczne,
inwestycji w technologię, koszty nabycia pojazdu, koszty eksploatacji...
Nie będą wyższe niż instalacji wodorowych czy bateryjek do samochodów.
Zakładamy przecież że prądu ze słońca i wiatru będzie TYLKO WIĘCEJ.
BĘDZIE WHOOOJ ;-) tylko nie przez cały dzień.
Dlaczego nie sprężać powietrza skoro już są urządzenia dźwigowe
magazynujące energię. Też niby ogromne straty ale może się okazać że
zapewniające prąd przez 24 godziny na dobę
A przecież o to chodzi.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.02.22 13:03 T.
- 25.02.22 14:22 _Master_
- 25.02.22 17:24 T.
- 26.02.22 19:57 Myjk
- 28.02.22 09:37 K
- 10.03.22 12:53 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=