eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyV8 na wodorRe: V8 na wodor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 25 Feb 2022 12:46:29 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.1
    Subject: Re: V8 na wodor
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <sv7kfj$eep$1$horizn@news.chmurka.net>
    <q1pv271s7iki$.5ayrhw78jb72$.dlg@40tude.net>
    <6217bb51$0$6636$65785112@news.neostrada.pl>
    <sv8hgl$kor$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6217d18b$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <62189b17$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
    <6218bce9$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    From: _Master_ <M...@...pl>
    In-Reply-To: <6218bce9$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <6218c195$0$6642$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.66.127.177
    X-Trace: 1645789589 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 6642 89.66.127.177:59283
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2832
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701848
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek-25-lutego-2022 o 12:26, T. pisze:
    > W dniu 2022-02-25 o 10:02, _Master_ pisze:
    >> W dniu czwartek-24-lutego-2022 o 19:42, T. pisze:
    >>> - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
    >>> podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
    >>> mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.
    >>
    >> I znowu zaczynam mącić ;-)
    >>
    >> Skoro tak to dlaczego nie sprężać powietrza? Technologia banalnie
    >> prosta. Do miasta tanie samochody jak znalazł
    >>
    >> DLACZEGO pchać się w ten pieprzony wodór?
    >>
    >> Panele foto. owszem ale do napędzania sprężarek.
    >
    > No bo przy sprężaniu powietrza straty sięgają 85-95% energii (idzie na
    > ciepło). To gorzej niż w parowozie.
    > Poczytaj fajny artykuł o Ludwiku Mękarskim:
    > https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
    karskiego-53022.html
    > T.

    Ale ta cała ekologia nie polega na nauce i nie przejmuje się stratami
    energii czy kosztami.

    Uświadom to sobie ;-)

    A jak już sobie uświadomisz ... to może się okazać że koszty sumaryczne,
    inwestycji w technologię, koszty nabycia pojazdu, koszty eksploatacji...
    Nie będą wyższe niż instalacji wodorowych czy bateryjek do samochodów.

    Zakładamy przecież że prądu ze słońca i wiatru będzie TYLKO WIĘCEJ.
    BĘDZIE WHOOOJ ;-) tylko nie przez cały dzień.
    Dlaczego nie sprężać powietrza skoro już są urządzenia dźwigowe
    magazynujące energię. Też niby ogromne straty ale może się okazać że
    zapewniające prąd przez 24 godziny na dobę
    A przecież o to chodzi.






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: