eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUżywane AWD › Re: Używane AWD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Używane AWD
    Date: Fri, 7 Oct 2016 12:25:24 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <nt7t6k$8k1$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <1jwx57mx1ykbi$.f7cj2tnnqw97.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1475835924 8833 83.15.205.22 (7 Oct 2016 10:25:24
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Oct 2016 10:25:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <1jwx57mx1ykbi$.f7cj2tnnqw97.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589722
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-10-07 o 09:51, Maciek pisze:
    >
    > Droga Filipinko, co wybrać?
    >
    > Założenia - budżet 20 tys., napęd na wszystkie koła (stały lub *dobry*
    > dołączany, ale nie "sztywne 4x4"), silnik benzyna (jeśli pali do 8 l to
    > może być diesel, byle nie dci). Wnętrze 5-osobowe nie tylko na papierze.
    > Koszty utrzymania w granicach rozsądku (więc raczej nie lexus)
    > Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
    > Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.
    >
    > Ktoś pomoże?
    >

    Piszesz "stały ale nie sztywny".

    Pisząc "sztywny" masz na myśli to, co prawie każdy terenowy Patrol ma w
    zestawie ;) czyli brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego?

    Możliwości przeniesienia jest kilka, np:
    - centralny dyferencjał
    - różnego rodzaju sprzęgła (płytkowe, wiskoza)
    - i oczywiście na sztywno

    Kwestia, gdzie będziesz jeździł i ewentualnie co będziesz ciągnął.

    Problem może być na nieco śliskim podłożu (trawa, piasek, śnieg) i przy
    niektórych rodzajach sprzęgieł - zwłaszcza wiskozie: nowsze systemy
    próbują wyhamować koło mające mniejszą przyczepność, co powoduje
    generowanie dodatkowych naprężeń oraz powoduje grzanie się sprzęgła.

    A jeśli chodzi o oszczędnego diesla, to najlepiej szukaj Disco w wersji
    TD300.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: