  • 31. Data: 2010-10-25 08:56:36
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-24 23:25:51 Wojciech Smagowicz [ZIWK]

    > No wpadli i wprowadzają do produkcji - PSA z BMW czyli silniki
    > benzynowe rodziny Prince 1,4 i 1,6. Te silniki mają mieć takie
    > rozwiązanie - "pompa na żądanie" - docelowo (nie wiem, czy już są na
    > drogach); nie jest jasne z opisów, czy będzie podtrzymywała ciśnienie
    > po zgaszeniu zapłonu.

    Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
    smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.
    Najlepszym rozwiązaniem dla ochrony jest turbo timer
    -- nie wiem czemu tego producenci nie instalują domyślnie.
    Przecież w masówce zwiększyłoby to koszt nowego auta
    maks. o 100-200 zł.

    --
    Pozdor Myjk

  • 32. Data: 2010-10-25 09:23:13
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > A pompa mechaniczna niby tej mocy nie odbiera silnikowi ? Co szkodzi
    > wstawić nieco wiekszy alternator. Ponadto ile mocy jest potrzebne zeby
    > przepompowac olej?

    Renault Safrane Biturbo.
    Jest pompa wodna - elektryczna, która po zgaszeniu silnika
    pracuje przez 12 minut. Jakby nie było - chłodzi.
    Jest wpięta seryjnie w układ chłodzenia.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 33. Data: 2010-10-25 11:41:58
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-24 18:18, furi pisze:
    > Witam
    > Jak nazlezy uzytkowac samochod z turbo zeby go nie zepsuc, konkretnie
    > Volvo S40 T4 2.0T 200 Km

    tak jak każdy inny z tą różnicą, że po ostrej jeździe zanim wyłączysz
    silnik odczekaj ok 1-2minut.

    > Wiem ze nalezy rozgrzac silnik zanim zacznie sie go cisnac, ale co to
    > oznacza?

    jechać z normalną prędkością i nie wkręcać silnika na wysokie obroty.

    Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy
    > tez olej grzeje sie szybciej?

    olej nabiera temperatury wolniej niż płyn chłodniczy

    Ile km nalezy zrobic po odpaleniu zimnego
    > silnika zanim mozna go pilowac pod czerwone pole obrotomierza?

    wskazówka w połowie skali (zwykle połowa skali to optymalna temperatura)

    > Jak jest przy konczeniu jazdy, wiem ze turbina musi ostygnac zanim sie
    > wylaczy silnik, ale co to dokladnie oznacza?

    oznacza to tyle, że jeśli wyłączysz silnik a turbo pracowało intensywnie
    to odetniesz smarowanie a resztki oleju się zwęglą.

    Ile kilometrow przed domem
    > nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic
    > silnik od razu.

    tego się tak nie określa

    Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego
    > jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy?
    > pozdrawiam

    1-2minuty powinno wystarczyć

    --
    krzysiek82

  • 34. Data: 2010-10-25 11:44:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?

    Wpadles na to, ze byle zasniedziala kostka i masz po silniku?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 35. Data: 2010-10-25 12:07:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 00:07:12 +0200, DoQ wrote:

    >http://allegro.pl/tlok-wsk-125cc-kpl-i1289511225.ht
    ml mniej wiecej takie?

    No fakt, nawet nie takie male, ech co ta matematyka wyprawia, szescian
    ma wielka moc :-)

    J.

  • 36. Data: 2010-10-25 12:09:21
    Od: "MZ" <mmzz@[wywal.to]op.pl>

    > Wiem ze nalezy rozgrzac silnik zanim zacznie sie go cisnac, ale co to
    > oznacza? Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy
    Ciepły to ciepły, jak masz wskaźnik temp oleju to poczekaj aż drgnie, jak
    nie, bezpieczniej jest poczekać aż wskaźnik temperatury coś pokaże, wskaźnik
    pokazuje temperaturę płynu w bloku więc pośrednio temperaturę całego silnika
    (w dużym przybliżeniu to też temp. oleju).
    > wylaczy silnik, ale co to dokladnie oznacza? Ile kilometrow przed domem
    > nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic
    > silnik od razu. Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego
    > jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy?
    U mnie to jakieś 500m osiedlówką + czas potrzebny na otwarcie bramy i
    garażu - nawet po najgorszym pałowaniu :) A co do trasy, to trzeba uważać po
    "przelotach" autostradowych z V zbliżoną do VMax. Po prostu jak wiesz ,że
    się będziesz zatrzymywał przejedź ostatnie 2-3km trochę spokojniej, bez Vmax
    i czerwonego pola. Wszystkie bebechy same się wystudzą powietrzem, które
    dookoła przelatuje i jak już zajedziesz to będzie w sam raz do
    odpstryknięcia....
    Generalnie, nie daj się zwariować, jakby te turboautka musiały mieć 3
    stronicową instrukcję wyłączania to nikt by nimi nie jeździł :)
    MZ

  • 37. Data: 2010-10-25 13:08:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-25 12:07, J.F. pisze:
    l mniej wiecej takie?
    > No fakt, nawet nie takie male, ech co ta matematyka wyprawia, szescian
    > ma wielka moc :-)

    A moze montowali w tych F1 nasze tłoki z WSKi?;)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 38. Data: 2010-10-25 14:27:30
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 09:23, news-gazeta pisze:

> [...]
    > pracuje przez 12 minut. Jakby nie było - chłodzi.
    > Jest wpięta seryjnie w układ chłodzenia.

    Nic nowego, masa autek z tym jeździ, nie tylko powyższe Safrane.
    http://www.summitracing.com/parts/PRO-66225B/

    pozdrawiam
    mario

  • 39. Data: 2010-10-25 14:37:50
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 11:44, kamil pisze:

    > "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wpadles na to, ze byle zasniedziala kostka i masz po silniku?

    Bez przesady, znam parę osób które użytkują pompy elektryczne, może nie
    oleju a wody i nikomu nic nie zaśniedziało.
    Równie dobrze mógłbyś powiedzieć o elektrycznym wspomaganiu kierownicy,
    zaśniedzieje kostka i wypadek gotowy ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 40. Data: 2010-10-25 15:03:13
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mario" <c...@o...pl> wrote in message news:ia3tif$bih$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Równie dobrze mógłbyś powiedzieć o elektrycznym wspomaganiu kierownicy,
    > zaśniedzieje kostka i wypadek gotowy ;-)

    Bez wspomagania akurat da sie jezdzic, zwlaszcza ze przywiekszych
    predkosciach to nie ma znaczenia. :)

    Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale samochodu zadnej
    marki znanej z bezawaryjnej elektryki raczej nikt by nie kupil. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil