    From: "Myjk" <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Date: Mon, 25 Oct 2010 06:56:36 +0000 (UTC)

    2010-10-24 23:25:51 Wojciech Smagowicz [ZIWK]

    > No wpadli i wprowadzają do produkcji - PSA z BMW czyli silniki
    > benzynowe rodziny Prince 1,4 i 1,6. Te silniki mają mieć takie
    > rozwiązanie - "pompa na żądanie" - docelowo (nie wiem, czy już są na
    > drogach); nie jest jasne z opisów, czy będzie podtrzymywała ciśnienie
    > po zgaszeniu zapłonu.

    Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
    smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.
    Najlepszym rozwiązaniem dla ochrony jest turbo timer
    -- nie wiem czemu tego producenci nie instalują domyślnie.
    Przecież w masówce zwiększyłoby to koszt nowego auta
    maks. o 100-200 zł.

    --
    Pozdor Myjk