    From: furi <u...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Uzytkowanie auta z turbo
    Date: Sun, 24 Oct 2010 17:18:40 +0100

    Witam
    Jak nazlezy uzytkowac samochod z turbo zeby go nie zepsuc, konkretnie
    Volvo S40 T4 2.0T 200 Km
    Wiem ze nalezy rozgrzac silnik zanim zacznie sie go cisnac, ale co to
    oznacza? Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy
    tez olej grzeje sie szybciej? Ile km nalezy zrobic po odpaleniu zimnego
    silnika zanim mozna go pilowac pod czerwone pole obrotomierza?
    Jak jest przy konczeniu jazdy, wiem ze turbina musi ostygnac zanim sie
    wylaczy silnik, ale co to dokladnie oznacza? Ile kilometrow przed domem
    nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic
    silnik od razu. Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego
    jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy?
    pozdrawiam