  • Data: 2010-10-24 19:38:52
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-10-24 18:18, furi wrote:
    > oznacza? Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy
    > tez olej grzeje sie szybciej?

    gdzieś wyczytałem, że olej grzeje się 4 razy wolniej niż płyn...

    > Ile km nalezy zrobic po odpaleniu zimnego
    > silnika zanim mozna go pilowac pod czerwone pole obrotomierza?

    skoro j.w. jest prawdą to musisz odczekać (przejechać) jeszcze 3 krotnie
    dany odcinek drogi po nagrzaniu płynu. Wtedy temp. oleju osiągnie swój
    odpowiedni poziom.

    > Jak jest przy konczeniu jazdy, wiem ze turbina musi ostygnac zanim sie
    > wylaczy silnik, ale co to dokladnie oznacza?

    musisz chwilę postać z włączonym silnikiem po skończonej jeździe, wtedy
    turbina ma szansę się ostudzić...

    > Ile kilometrow przed domem
    > nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic
    > silnik od razu. Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego
    > jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy?

    a to już doświadczeni turbodoładowani Ci poradzą