  • 61. Data: 2013-02-18 18:44:50
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 18:26, t? pisze:

    > Jest jakiś zakaz tłoczenia literek i cyferek na szkle?

    A na papierze jest?

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2013-02-18 19:09:19
    Od: tá´Ź

    Liwiusz wrote:

    > A na papierze jest?

    Zakaz podrabiania banknotów jest i to bardzo konkretny. Jaki konkretnie
    przepis złamię tłocząc na szkle kilka zwykłych literek? Przy założeniu,
    ze nie jestem producentem danego podzespołu.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 63. Data: 2013-02-18 19:12:51
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba że pojazd fabrycznie go nie miał. Np Avensis.

    Dziwne
    Mam T25 z 2005 roku i spryski mam (choć brak ksenonów - wersja skandynawska,
    i tak się właśnie zastanawiałem nad ksenonem...)

    --
    Irokez

  • 64. Data: 2013-02-18 19:21:20
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Fabrycznie ksenonowa lampa zdecydowanie nie
    > A sens chlapania płynem po którym na reflektorze robi się piana i
    > rozmazuje cały syf, który zimą jeszcze zamarza to już absurd zupełny...

    Nie mam ksenonów, mam H7.
    I działanie spryskiwaczy jednak widzę na plus i używam jak trzeba.
    Może masz jakieś dziwne auto z dziwnymi spryskiwaczami (BMW po przejściach?)

    --
    Irokez

  • 65. Data: 2013-02-18 19:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Feb 2013 17:29:12 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Soczewki od halogenów nie nadają się do xenonów bo bardziej skupiają
    > światło, ze względu na słabsze źródło (halogen), pod które były
    > projektowane. Łatwo poznać tak przerobione auta po tym, że "wypalają" bez
    > sensu asfalt przed maską tym całym xenonem, zamiast świecić szeroko, tak
    > jak soczewki dedykowane xenonom.

    No, cos w tym jest...

    > A na nierównościach, jak takie coś
    > "strzeli" osobie jadącej z przeciwka w oczy taką mocno skupioną wiązką,
    > to niestety może oślepiać.

    Ale przeciez ksenony "swieca lepiej", to ta wiazka nawet fabrycznych jest
    mocniejsza.

    J.

  • 66. Data: 2013-02-18 19:55:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 07:54:48 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > przeciez prawo po to jest. bo bezmyslna tłuszcza nie wie co moze robić, wiec
    > trzeba na kazdym kroku i w każdy możliwy sposób tłuszczę kontrolować.

    Tak swoją drogą to ciekawei mnie czy taka mania wiary w papier (czy inne
    znaczki na lampie), za pośrednictwem którego można oddalić od siebie
    odpowiedzialność za podjętą decyzję, to specjalność
    polska/demoludów/ogólnoświatowa?

    Bo to dość często spotykam się z sytuacją taką gdzie każdy stoi okoniem,
    tak długo aż nie zobaczy czegoś pod czym podpisał się ktoś inny, a jeszcze
    jak z pieczęcią instytucji to już w ogóle problem znika...
    Pojawia się ktoś inny ktoś "jakby co" będzie winien, więc wszelkie
    wątpliwości znikają.

    Bo o ile rozsądnym wydawałoby się zrobić lotną kontrolę oświetlenia za
    pomocą takiego sprzętu jak mają w SKP, żeby wyłapać tych co faktycznie
    świecą źle... Nie... U nas zrobi się kontrolę czy aby na kloszu znajdują
    się jakieś literki jakby te literki o czymkolwiek miały świadczyć.

  • 67. Data: 2013-02-18 20:12:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 23:39:01 +0100, v...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > zarnikow ksenonowych, ale konstruktorzy pod koniec lat 80-tych nie mogli
    > przewidziec jakie oznaczenia zostana wprowadzone 10 lat pozniej.

    Lampa została homologowana do jakiegoś tam konkretnego źródła światła i z
    żadnym innym nie może być używana. Nie ma znaczenia czy pasuje i jak
    świeci.

    Samochód wyjechał z fabryki tak jak wyjechał, taki właśnie został
    homologwany i praktycznie niczego nie możesz w nim zmienić.
    W dowodzie jak masz napisane "Calibra" to oznacza to m.in. samochód który
    ma w reflektorze żarówkę halogenową. Jak włożysz tam cokolwiek innego, to
    niejako samochód przesaje był opisaną w homologacji Calibrą.

    Takie coś można zajwyżej rejestrować jako SAM.

    > Abstrahujac od tego przypadku na filmiku - jezeli pojade na przeglad i
    > diagnosta lub ew. rzeczoznawca stwierdzi, ze jednak pojazd nie oslepia i
    > mozna w nim stosowac ksenony - kto zwroci pieniadze za urlop w pracy,
    > uziemienie auta, itp. ?? Policjant, ktory stojac na skrzyzowaniu podjal
    > decyzje na podstawie wlasnego "przeciez widze, ze oslepia" ????

    Policjant ma takie prawo i nie ma od tej decyzji żadnej możliwości
    odwołania.
    Jest to moim zdaniem jedna z niezgodności polskiego prawa z jakimiś tam
    konwencjami, które AFAIK mówią że od każdej decyzji urzędasa musi być droga
    odwołania z sądem na końcu.

    A od decyzji policjanta, który na podstawie własnego widzimisie, stwierdza
    że Twój samochód mu się nie podoba i zabiera dowód rejestracyjny nie ma
    żadnej drogi odwołania.
    Jak chcesz dowód spowrotem, to musisz na własny koszt i własnym staraniem
    przejść badanie w uprawnionej placówce i dostarczyć je do urzędu samorządu
    który wydał dowód rejestracyjny.

  • 68. Data: 2013-02-18 20:13:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 17:51:49 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Wiec dalej nie wierzę z brak np. spryskiwaczy reflektorów.

    Może jakiś "pakiet dealerski" był z tymi ksenonami i po prostu takie cuda
    wypuszczali na drogi.

  • 69. Data: 2013-02-18 20:22:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 09:18:56 +0100, Myjk napisał(a):

    > Sun, 17 Feb 2013 23:34:34 +0100, v...@i...pl

    > U mnie ksenony są regulowane na bieżąco podczas jazdy -- i tak powinno być
    > w każdym aucie z xenonami. Jest to realizowane za pomocą, zamontowanych w
    > okolicy wahaczy, czujników. Jeśli więc nie jest, to czujniki sa uwalone.
    > Natomiast sam test poziomowania po załączeniu świateł oraz poziomowania
    > wstępnego to zupełnie inna bajka.

    Kiedyś myślałem że poziomowanie działa tylko na postoju, ale pobadałem jak
    to wygląda u mnie w Oplu z 2004r.

    Jest jedno poziomowanie - powiedzmy "powolne".
    Za pomocą czujników położenia zawieszenia samochód ustala poziom, ale
    dzieje się to ze sporym opóźnieniem w stosunku do przyłożonej siły - tak że
    np. przejeżdżając przez śpiącego policjanta światła nawet nie próbują
    nadążyć za tymi zmianami.
    Pewnie za to na podjazdach i zjazdach (długotrwała zmiana nacisku) to
    również przestawi światła.

    Druga warstwa to poziomowanie "szybkie" - które przeciwdziała w zasadzie
    tylko ruchom nadwozia z powodu przyspieszania.
    Komputer diagnostyczny poziomowania reflektorów ma dane o pozycji pedału
    gazu i hamulca i wartości z akcelerometrów.
    Tym kompensuje wartości przechylania się budy w przód i w tył przy
    przyspieszaniu i hamowaniu.

    Na dziurach nie wydaje się żeby w ogóle próbował coś poziomować.

  • 70. Data: 2013-02-18 20:48:55

    W dniu 2013-02-18 16:10, jerzu pisze:

    > Auto bez nivo, Scenic II, po kilku sekundach ładnie wyreguluje poziom
    > oświetlenia.

    Po kilku sekundach od czego? Od tego jak masz odpalony samochod i wsiada
    pasazerowie?

    --
    venioo