  • 51. Data: 2013-02-18 17:07:03
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 12:22, Tadeusz pisze:

    > Fabrycznie ksenonowa lampa zdecydowanie nie
    > A sens chlapania płynem po którym na reflektorze robi się piana i
    > rozmazuje cały syf, który zimą jeszcze zamarza to już absurd zupełny...

    Jak zaczniesz użytkować sprawne oryginalne lampy ksenonowe to się
    przekonasz że to co tu naskrobałeś to absurd.

    Solanka na lampie osiada i oślepia, ponieważ bród rozprasza po całym
    kloszu światło.
    Sprawny dobrze ustawiony spryskiwacz, spryskuje pod dużym ciśnieniem
    płyn który nawet jak się częściowo spieni to i tak pęd powietrza ściąga
    wszystko na boki. Lampa jest prawie idealnie czysta, a na pewno idealnie
    w miejscu soczewki.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 52. Data: 2013-02-18 17:21:35
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 15:24, Iglo pisze:

    > Nie mówiąc o pazerności na płyn do spryskiwaczy. U mnie to nie zbiornik
    > tylko kocioł, bodaj 7 czy 9 litrów. Przy dobrej trasie i odpowiedniej
    > pogodzie potrafi zejść w 300km. A i tak gdy się lampę przetrze w czasie
    > postoju na stacji to różnicę widać, po psiuknięciu nie.
    > Inna sprawa, że nawet taki niedoczyszczony spryskiwaczem xenon świeci o
    > niebo lepiej niż H4.

    Skuteczność spryskiwaczy jest różna, ponieważ ludzie nie przykładają
    wagi do tego.
    Bardzo istotnym elementem jest bardzo dokładne ustawienie dysz
    spryskiwaczy by idealnie pryskały w środek soczewki i to by dysze były
    oryginalne i używanie spryskiwaczy tak często jak używamy spryskiwaczy
    do czyszczenia przedniej szyby.

    U mnie np. spryskiwacze włączają się razem ze spryskiwaczami przedniej
    szyby gdy lampy są włączone. Więc częstotliwość czyszczenia w trasie
    jest taka sama jak przedniej szyby, więc brud nie nagromadza się zbytnio
    bo zaraz jest potraktowany szprycą. Ale są auta w których włącza się
    spryski na lampy osobnym włącznikiem i w takim przypadku czyści się je
    rzadziej, więc i brudu nagromadza sie tyle że skuteczność ich jest
    mniejsza.
    Ale to wszystko z oszczędności, bo fakt faktem zapotrzebowanie na płyn
    jest bardzo duże. Coś za coś.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 53. Data: 2013-02-18 17:22:46
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-17 23:47, Lewis pisze:
    > Chyba że pojazd fabrycznie go nie miał. Np Avensis.

    Nie wierzę.

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 54. Data: 2013-02-18 17:29:06
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 17:22, Krzysztof 45 pisze:

    > Nie wierzę.

    Mojego kumpla braciak ma avensis, coś z okolic 2008r, kupił nową w
    salonie, więc ryzyko taniej naprawy po dzwonie przodem odpada. Sprysków
    nie ma, xenon ma...

    Lewis

  • 55. Data: 2013-02-18 17:35:34
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 00:07, v...@i...pl pisze:

    > Ale jakis przepis?

    W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy
    zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą *homologowane* reflektory (na
    przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny
    system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe
    do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami
    Drogowymi.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 56. Data: 2013-02-18 17:51:49
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 17:29, Lewis pisze:

    > Mojego kumpla braciak ma avensis, coś z okolic 2008r, kupił nową w
    > salonie, więc ryzyko taniej naprawy po dzwonie przodem odpada. Sprysków
    > nie ma, xenon ma...

    Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów
    Zjednoczonych

    6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego
    strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w
    połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich,
    zgodnie z regulaminem nr 45.

    Wiec dalej nie wierzę z brak np. spryskiwaczy reflektorów.

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 57. Data: 2013-02-18 18:17:34
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-18 17:29, Lewis pisze:
    > Mojego kumpla braciak ma avensis, coś z okolic 2008r, kupił nową w
    > salonie, więc ryzyko taniej naprawy po dzwonie przodem odpada.
    Ja bym ręki nie dał...

    > Sprysków
    > nie ma, xenon ma...

    Znaczy coś nie tak. Znajomy miał Ave też mniej więcej z tego rocznika.
    Spryskiwacze do ksenonów były.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 58. Data: 2013-02-18 18:22:46
    Od: tá´Ź

    Myjk wrote:

    > U mnie ksenony są regulowane na bieżąco podczas jazdy -- i tak powinno
    > być w każdym aucie z xenonami. Jest to realizowane za pomocą,
    > zamontowanych w okolicy wahaczy, czujników. Jeśli więc nie jest, to
    > czujniki sa uwalone.

    W większości starszych aut z ksenonami poziomowanie jest tylko po
    włączeniu zapłonu czy silnika.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 59. Data: 2013-02-18 18:26:39
    Od: tá´Ź

    masti wrote:

    > a co jeśli chłopina wydrukuje sobie banknoty? przecież nie trzeba mieć
    > homologacji

    Jest jakiś zakaz tłoczenia literek i cyferek na szkle?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 60. Data: 2013-02-18 18:29:12
    Od: tá´Ź

    v...@i...pl wrote:

    > A ja smiem twierdzic, ze reflektory soczewkowe Opla dzieki swojej
    > konstrukcji wewnetrznej (np. Calibry czy Omegi) sa przystosowane do
    > zarnikow ksenonowych, ale konstruktorzy pod koniec lat 80-tych nie mogli
    > przewidziec jakie oznaczenia zostana wprowadzone 10 lat pozniej. I co?

    Soczewki od halogenów nie nadają się do xenonów bo bardziej skupiają
    światło, ze względu na słabsze źródło (halogen), pod które były
    projektowane. Łatwo poznać tak przerobione auta po tym, że "wypalają" bez
    sensu asfalt przed maską tym całym xenonem, zamiast świecić szeroko, tak
    jak soczewki dedykowane xenonom. A na nierównościach, jak takie coś
    "strzeli" osobie jadącej z przeciwka w oczy taką mocno skupioną wiązką,
    to niestety może oślepiać.

    --
    ss??q s? ??u??ou??