    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 18 Feb 2013 20:12:14 +0100

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 23:39:01 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > A ja smiem twierdzic, ze reflektory soczewkowe Opla dzieki swojej
    > konstrukcji wewnetrznej (np. Calibry czy Omegi) sa przystosowane do
    > zarnikow ksenonowych, ale konstruktorzy pod koniec lat 80-tych nie mogli
    > przewidziec jakie oznaczenia zostana wprowadzone 10 lat pozniej.
    > I co?

    Lampa została homologowana do jakiegoś tam konkretnego źródła światła i z
    żadnym innym nie może być używana. Nie ma znaczenia czy pasuje i jak
    świeci.

    Samochód wyjechał z fabryki tak jak wyjechał, taki właśnie został
    homologwany i praktycznie niczego nie możesz w nim zmienić.
    W dowodzie jak masz napisane "Calibra" to oznacza to m.in. samochód który
    ma w reflektorze żarówkę halogenową. Jak włożysz tam cokolwiek innego, to
    niejako samochód przesaje był opisaną w homologacji Calibrą.

    Takie coś można zajwyżej rejestrować jako SAM.

    > Abstrahujac od tego przypadku na filmiku - jezeli pojade na przeglad i
    > diagnosta lub ew. rzeczoznawca stwierdzi, ze jednak pojazd nie oslepia i
    > mozna w nim stosowac ksenony - kto zwroci pieniadze za urlop w pracy,
    > uziemienie auta, itp. ?? Policjant, ktory stojac na skrzyzowaniu podjal
    > decyzje na podstawie wlasnego "przeciez widze, ze oslepia" ????

    Policjant ma takie prawo i nie ma od tej decyzji żadnej możliwości
    odwołania.
    Jest to moim zdaniem jedna z niezgodności polskiego prawa z jakimiś tam
    konwencjami, które AFAIK mówią że od każdej decyzji urzędasa musi być droga
    odwołania z sądem na końcu.

    A od decyzji policjanta, który na podstawie własnego widzimisie, stwierdza
    że Twój samochód mu się nie podoba i zabiera dowód rejestracyjny nie ma
    żadnej drogi odwołania.
    Jak chcesz dowód spowrotem, to musisz na własny koszt i własnym staraniem
    przejść badanie w uprawnionej placówce i dostarczyć je do urzędu samorządu
    który wydał dowód rejestracyjny.