  • 21. Data: 2009-10-04 15:45:12
    Temat: Re: Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Oct 2009 13:45:17 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Może jakiś inny GIF masz. Bo na stronie podanej wyżej, jest napisane
    >wyraźnie: uczestnik może wyrazić wolę przystąpienia do droższej opcji
    >programu, gdzie będzie otrzymywał SMS, za WYSYŁANIE których będzie
    >obciążane jego konto.

    Eee, jakis inny gif masz ? pkt 17
    Uczestnik [..] bedzie otrzymywal ... jedna wiadomosc dziennie w formie
    SMS, ktorej koszt w kwocie ... poniesie uczestnik. Zasady obciazania
    Uczestnika kosztami zwiazanymi z otrzymywaniem opisanych powyzej
    wiadomosci SMS okresla wlasciwy regulamin swiadczenia uslug
    telekomunikacyjnych.

    od ogolnej strony prawnej nie widze wiekszych problemow - uzytkownik
    zamowil usluge za 4zl dziennie, to sie go taka kwota obciazy.

    J.

  • 22. Data: 2009-10-04 15:47:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Oct 2009 15:22:26 +0200, Chris wrote:

    >Organizatorzy tej loterii też z tyłu nie pozostają. Oni przewidują
    >dzwonienie na IVR po numerem 708 770088. Cena za każda rozpoczętą
    >minutę, to też 4,88 zł.
    >Niektórzy nieźle sobie porozmawiają z Janiną Magnetofon ;)

    ale to jest ogolnie przyjety drogi numer, wszyscy powinni o tym
    wiedziec. takie 605 xxx moze zaskoczyc.

    J.

  • 23. Data: 2009-10-04 15:49:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    [...]
    > 605 705 xxx a 2,28 zł
    > 605 706 xxx a 2,44 zł
    > 605 707 xxx a 2,56 zł
    > 605 708 xxx a 4,22 zł
    > 605 709 xxx a 4,88 zł
    >
    > a naliczanie opłat za każde rozpoczęte 60 sekund od początku trwania
    > połączenia.
    >
    > Wyglądają tak niepozornie, jak każdy inny numer z puli Plusa...

    to już hamstwo, nikt tego jeszcze nie zgłosił do UOKiK?

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 24. Data: 2009-10-04 16:01:00
    Temat: Re: Uwaga na przychodzšce płatne SMS-y!
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 17:45:12 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Uczestnika kosztami zwiazanymi z otrzymywaniem opisanych powyzej
    > wiadomosci SMS okresla wlasciwy regulamin swiadczenia uslug

    Obciąży opłatą za wysłanie. To jak z paczką pocztową - można wysłać za
    pobraniem, można zapłacić i wystawić odbiorcy fakturę - tu mamy ten drugi
    przypadek. Skoro obydwa istnieją niezależnie, to znaczy, że jest między
    nimi różnica..

    > od ogolnej strony prawnej nie widze wiekszych problemow - uzytkownik
    > zamowil usluge za 4zl dziennie, to sie go taka kwota obciazy.

    też.
    Oprócz tego przypominam, że obowiązują od pewnego czasu przepisy odnośnie
    nieuczciwej reklamy. Osoba mająca telewizor i komórkę nie musi mieć
    komputera i internetu. Czyli dostęp do regulaminu i cennika jest
    utrudniony. Zrobienie regulaminu w postaci pliku GIF też nie jest oznaką
    dobrych praktyk w stosunku do klienta..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2009-10-04 16:06:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F." napisał:

    > Eee, jakis inny gif masz ? pkt 17
    > Uczestnik [..] bedzie otrzymywal ...

    A czemu wyciąłeś istotny fragment?
    "Uczestnik <tu wyciałeś> Loterii *może przystąpić* w ramach udziału w
    Loterii do "Klubu Pusty sms VIP". Uczestnik, który *przystąpi* do "Klubu
    Pusty sms VIP", </tu wyciąłeś> będzie otrzymywał..."
    Zatem - żeby becelować, trzeba przystąpić.
    Żeby przystąpić - trzeba wiedzieć jak.
    Żeby wiedzieć jak - trzeba przeczytać regulamin.
    Więc gdzie tu "wyłudzenie" od "nieświadomego frajera"?

    JoteR

  • 26. Data: 2009-10-04 16:47:42
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-10-04 17:49, zlotowinfo napisał/a:
    > Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    > [...]
    > to już hamstwo, nikt tego jeszcze nie zgłosił do UOKiK?

    To jest część cennika jednej z taryf Simplusa, pewnie dotyczy całego
    Plusa, szczegóły tej taryfy są tu:
    http://www.simplus.pl/images/cennik_twoj_profil_5_07
    _09.pdf strona 5
    Ciekawe jak liczy połączenie z takimi numerami z innych sieci?

    --
    Cz.

  • 27. Data: 2009-10-04 17:33:30
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 4 Oct 2009 18:06:33 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > Pusty sms VIP", </tu wyciąłeś> będzie otrzymywał..."
    > Zatem - żeby becelować, trzeba przystąpić.

    Jak na razie zgoda.

    > Żeby przystąpić - trzeba wiedzieć jak.
    > Żeby wiedzieć jak - trzeba przeczytać regulamin.

    A to już nie jest prawda!
    Zwróć uwagę, że uczestnik będzie co dziennie dostawał 5 różnych SMS-ów z
    poleceniami co ma zrobić, żeby powiększyć ilość posiadanych punktów.
    Będzie musiał wysyłać jakieś SMS-y *tylko w określonych godzinach*,
    będzie musiał dzwonić na numery Premium Rate, ale też tylko w określonym
    czasie, a jednym z zadań będzie wysłanie (oczywiście również w
    określonym i nie pozwalającym spokojnie się zastanowić czasie) SMS-a o
    treści "START VIP" na numer 60444, co pozwoli podwoić ilość posiadanych
    punktów.
    I to już wystarczy, żeby "stać się członkiem klubu"!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 28. Data: 2009-10-04 17:41:08
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 17:47:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > ale to jest ogolnie przyjety drogi numer, wszyscy powinni o tym
    > wiedziec.

    Czy naprawdę wierzysz, że przeciętny oglądacz telewizyjnej papki będzie
    o tym wiedział? ;)

    > takie 605 xxx moze zaskoczyc.

    A to już jest normalna gangsterka!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 29. Data: 2009-10-06 22:36:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Oct 2009 18:06:33 +0200, JoteR wrote:

    >A czemu wyciąłeś istotny fragment?

    Bo to imho nieistotne.

> [...]
    >Żeby przystąpić - trzeba wiedzieć jak.
    >Żeby wiedzieć jak - trzeba przeczytać regulamin.
    >Więc gdzie tu "wyłudzenie" od "nieświadomego frajera"?

    A jestes pewien ze nie przysla "wyslij sms o tresci START VIP pod
    numer ..., zeby podwoic ilosc swoich punktow ?

    Tak czy inaczej - ciekawi nas jak jest zrealizowane obciazanie za
    odbieranie.
    A jesli wylacze telefon i nie odbiore ? :-)

    J.